Hugho cavia brok, hier ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Hugho cavia brok, hier ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 23:34

Ik heb twee hele lieve beertjes van bijna drie jaar. Sinds kort ben ik overgestapt op de Hugho caviabrok, na veel positieve verhalen. Ik zit nu nog in de probeerfase, maar tot nu toe blijkt dat ze het lekker vinden, dus dat is al een goed begin. De Hugho caviabrok is pas sinds kort te verkrijgen, en is ontwikkeld samen met caviahouders van het caviaforum (http://www.caviaforum.nl). Het schijnt dat er precies dat in zit wat goed voor cavia's is en niet extra's, dus ik ben benieuwd hoe het bij mij uitpakt. Ik vroeg me af of hier ook mensen zitten die het aan hun caven geven en ervaringen ermee hebben?

WinSel

Re: Hugho cavia brok, hier ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:38

Ik ken het merk helemaal niet, lees dus even mee :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 03:34

Ik heb er veel over gehoord op het caviaforum. Positieve, maar ook negatieve verhalen.
Kan je het niet beter daar vragen? :)
Ik vind het aan de dure kant dus hou het gewoon bij Kasper en verse groenten. :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:12

Tuurlijk kan ik het daar vragen, maar ik wil juist graag hier ook ervaringen horen, van nog meer mensen. :)
Ik ga ze eerst Science Selective, dus dit is voor mij eigenlijk goedkoper, haha.
Eén van mijn cavia's heeft blaasproblemen en dit voer zou daarbij kunnen helpen, dus ik ben benieuwd naar resultaten. Het klinkt nog wel erg mooi allemaal, dus ik hoop dat er wel iets van waar is.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:28

Ah oke. :)
Haha ja Science Selective is ook prijzijg inderdaad. Dat gaf ik eerst ook toen ik nog maar 2 cavia's had, maar met 5 werd het me wat duur. :P
Met Hugho is het toch ook zo dat je geen groente meer hoeft te geven? Ik kan me nog een discussie op het caviaforum herinneren daarover..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:41

Ik heb hier nog nooit overgelezen of gehoord :)
Ik lees ook even mee, het ziet er wel goed uit :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 17:41

Dat lijkt me een beetje raar, groente krijgen ze hier nog steeds hoor! En daar zijn ze ook heel gek op.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:55

Dezelfde Hugho als het paardenvoer? Ken dit merk wel voor paarden. Mijn gedachte toen ik dit net las....? Och gut, gaat hij nu ook voer voor andere diersoorten maken? Als je de ontwikkelaar spreekt, en sommige van zijn aanhangers, lijkt het net een sekte.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 02:13

Ja, het is dezelfde Hugho. Kan je je bericht wat toelichten? Wat bedoel je precies met sekte? Ik ken het hele merk niet, pas net dus.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:37

Century schreef:
Dat lijkt me een beetje raar, groente krijgen ze hier nog steeds hoor! En daar zijn ze ook heel gek op.

Het idee van Hugho is dat dat niet meer hoeft, omdat in Hugho alles zit wat ze nodig hebben...
Ik ga even kijken of ik dat topic op het caviaforum kan vinden waar ze het daar over hadden.

Edit. sorry, het ging over een andere brok.. (eXe heet het, daar hoef je dus alleen hooi bij te voeren, geen groente)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:58

Hugo is door 2 heren ontwikkeld voor paarden. 1 van hen geeft aan dat de paarden die het net krijgen aan de dunne raken. Dan komt hij voor een consult langs. De verkooppunten die er zijn en vele merken verkopen praten je Hugho aan. Als je een ander merk vraagt dan zijn er verkopers die je een uur lange preek geven om die Hugho maar aan de man te brengen. Behoorlijk opdringerig en irritant. Dus ik vergelijk het met een sekte. Alleen Hugho is goed, de andere merken laten ze in hun zaak links liggen, ondanks dat je alleen een zak Havens vraagt. Ik heb me eens over laten halen. De man die het verkocht was helemaal Hugho. Maar....je paard zou eerst aan de dunne raken omdat de darmen een betere werking zouden krijgen. Dan moest ik de ontwikkelaar langs laten komen bij mijn paard. Zak kostte 22 euro en ik durfde niet te voeren. Heb de zak voor niks weggegeven met de waarschuwing. Iedere keer als ik bij die verkoper kom begint hij weer. Een echte aanhanger dus van de ontwikkelaar - goeroe.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 11:15

Ah, dat klinkt niet zo heel fijn inderdaad. Ik heb geen idee hoe het met de caviabrok is wat dit betreft. Ik ben ook niet geïnteresseerd in verkooppraatjes, maar in resultaten :j Dus ik wil best Hugho proberen, maar er moeten wel resultaten komen. Anders stap ik net zo lief weer terug over.
De cavia's vinden het tot nu toe in ieder geval prima. :)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:37

Ik voer HugHo aan mijn caafjes (zit overigens ook op het caviaforum). :)

Ik ben er erg tevreden over! Het was steeds een beetje van, eten ze er nu meer/minder van, hoe is hun conditie en gewicht, vinden ze het lekker etc. Kon het in het begin niet helemaal pijlen. Maar na 3 maanden blijft het nu constant en ik ben er echt tevreden over. De gewichten zijn heel goed, ze hebben allemaal body maar zijn zeker niet te vet. Dit was met Kasper Faunafood anders, vind ze nu 'zachter' ogen. Glimmende vacht, compact, goede weerstand, actief etc. Een paar hele zware (1,5 kg) zijn wel ietsje afgevallen, maar dat kan ook aan de leeftijd liggen, en absoluut gezien gaat het natuurlijk ook harder (terwijl ze in relatieve zin ws niet meer afvallen dan de rest).
Lekker vinden ze het ook! Eerst ging de korrel hier heel snel op, nu doen ze er wel langer mee. Ze gaan er wel meer hooi van eten, hoor ik veel van anderen, dat is hier ook het geval, maar geen extreem verschil.

Het idee dat dit voer uit natuurlijke grondstoffen bestaat, vind ik zelf heel prettig, de caafjes vinden het lekker en doen het er goed op. :j Wij betalen er dan wel wat meer voor, wel steeds de grootverpakking (20 kg), want we hebben hier 15 caviamondjes te voeden. :Y)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 21:31

Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben? Ik merk dat mijn cavia's het wel minder lekker vinden dan hun oude brok, maar ook dat hun vachten veel zachter en soepeler zijn geworden. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee :)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:34

Mijne vinden het net zo lekker als hun oude voer maar hadden hiervoor ook gen gemixt voer.
Hun gezondheid is er niet door veranderd maar ik doe het uit voorzorg na een blaassteentje dus dat merk ik
pas op langer termijn.