Kat gedraagt zich zeer beledigd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat gedraagt zich zeer beledigd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:43

En ja, dat is vrij normaal voor katten, dat weet ik.
Maar Coco gaat tegenwoordig wel heel erg ver.
Het is altijd al een beetje het type 'ik doe wat ik wil, als je me corrigeert kijk ik je vuil aan en kom ik de rest van de dag niet meer binnen' :') Maar de laatste tijd is dat gedrag nog erger geworden. Nee, hij mankeert niets. Pas nog bij DA geweest, helemaal in orde.
Maar, laten we even een klein deel van de waslijst opnoemen wat me 'stoort' aan zijn gedrag;
- De aanrecht is niet veilig. Hoe vaak we hem er ook af plukken, dat aanrecht blijft wel heel aantrekkelijk. Hij weet overigens dondersgoed dat het niet mag.... als je naar hem toe gaat om hem eraf te halen kruipt hij helemaal plat tegen de aanrecht en kijkt hij je met de vuilste blik aan die hij maar kan vinden
- Als je hem 's avonds buiten laat terwijl hij dat zelf wilt(!!!!!!), ga je bij de deur staan en staat hij helemaal te grommen en te blazen alsof je hem wat aan wil doen o.i.d.? :+ en zo gaat hij dan naar buiten.
- Aan tafel proberen te zitten als we aan het eten zijn. Komt hij er ook bij zitten op een stoel. Oké, geeft niet, zogauw hij niet op tafel komt met zijn poten. Mooi wel dus.... Poten eraf halen? Poten in je hand.
- Om aandacht gaan lopen trekken door nutteloos te lopen miauwen door de keuken. Geen aandacht? Aanrecht, dan krijg ik wel aandacht.... :')
- Ligt lekker op je schoot te slapen, maar je moet van de bank af.... Je zet hem vriendelijk naast je benen neer om op te staan; zogauw hij merkt dat je hem op wilt pakken zet hij zijn nagels uit, moet je hem dus al als klitteband van je (dan niet meer mooie) spijkerbroek aftrekken, om vervolgens een blaas/grom naar je gegooid te krijgen. Soms kruipt hij gewoon zo snel terug op je schoot dat je de kans niet krijgt om op te staan.
Echt, het is een schat van een beest, maar soms word ik er wel een beetje moe van...
Iemand ervaringen met een 'cat from hell' _O- Met name het aanrechtverhaal....

Groetjes

upendo

Re: Kat gedraagt zich zeer beledigd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:45

Een bewegingssensor met blafalarm realiseren? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:46

We hebben honden, dus daar schrikt ie niet van _O-

Hond van mijn broer is overigens doodsbang voor Coco _O- _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:47

Tsja, dan wordt 'ie lastig. :')

Setje A4tjes met foto's van plantenspuiten, brandblussers en douchekoppen ophangen? :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:47

Handdoek op je schoot voordat de kat erbij mag, en een plantenspuit aanschaffen? :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:49

uhmm zodra die op het aanrecht gaat een emmer koud water over hem heen gooien? Ja ben je wel even bezig met droog maken maar wedden dat ie het heeft geleerd }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:50

Plantenspuit? Negeert ie. Doet ie zijn ogen dicht, oren naar achteren en blijft lekker zitten _O-

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:50

Blazen als je hem naar buiten wilt laten? Dan gaat 'ie toch lekker niet :-)
En als je hem opzij wilt zetten bij het opstaan... en dat wil 'ie niet?? Je kunt ook gewoon opstaan, zwaartekracht doet z'n werk :D

edit: helemaal in combinatie met eerder genoemde handdoek :')
Laatst bijgewerkt door Maeve op 03-11-11 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:51

Of gewoon terug blazen en grommen :D

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:51

Maeve schreef:
En als je hem opzij wilt zetten bij het opstaan... en dat wil 'ie niet?? Je kunt ook gewoon opstaan, zwaartekracht doet z'n werk :D

Ik vrees dat je dan een kat aan je hebt hangen. :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:52

Maartentje schreef:
Maeve schreef:

Ik vrees dat je dan een kat aan je hebt hangen. :')

Vandaar ook mijn edit over het handdoekje, bij nader inzien :')

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:52

Die van ons ging op het aanrecht zodra daar iets van eten lag. Haar corrigeren hielp niet, dus dan maar de oorzaak aanpakken. Niets van eten op aanrecht achterlaten.

Op schoot hebben wij meestal een deken, dus pakken we kat incl deken op en leggen haar aan de kant.

Maar als mevrouw echt verontwaardigd is, kan je maar beter vluchten want ze pakt je :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:53

Hahaha kitty from hell :D Misschien is een taser dan een beter plan :D

Anoniem

_O- Ja die 'gewoon opstaan' heb ik ook al geprobeerd.... Niet voor herhaling vatbaar _O- _O-

Klopt, vooral met eten springt hij erop, maar inmiddels ook al als er niets op ligt hoor...

PolleMaster

Bizzybijtje schreef:
Plantenspuit? Negeert ie. Doet ie zijn ogen dicht, oren naar achteren en blijft lekker zitten _O-

:= := := Ik zie het hélemaal voor me.
Heb je al een eens geprobeerd terug te blazen? Gewoon een kat imiteren? Werkt soms best goed!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:54

Die van ons sprong ook nog een tijdje daarna op het aanrecht, maar wij hielden vol met niets achterlaten en na een tijdje was de lol er voor haar af en nu springt ze er zelden nog op.

(edit: even verduidelijkt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:55

PolleMaster schreef:
Bizzybijtje schreef:

Heb je al een eens geprobeerd terug te blazen? Gewoon een kat imiteren? Werkt soms best goed!

Ja hoor _O- Helpt ook niet _O-

Mensenlief, volgens mij heb ik hem onderschat _O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:55

Dom programma.. :=
Katten kunnen ook gewoon luisteren hoor, aanpakken die handel :j
Wat dat betreft lijken ze wel een beetje op honden, mijn kitten/kat haalt van alles uit bij mn moeder wat ie bij mij al lang niet meer durft :=
En nee nu heeft ie geen hekel aan me, hij ligt vaak heerlijk op m'n schoot te spinnen. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:56

kun je de kat niet gewoon een tik geven als ie op het aanrecht gaat? Ik bedoel als ze weten dat ze iets niet mogen, mogen ze het van mij voelen ook hoor!
Idem met aan tafel zitten; niet dulden dat de kat op de lege stoel gaat zitten, hebben ze niets te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:57

Roepen, tik geven, buiten zetten.... Helpt allemaal niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:57

Bizzybijtje schreef:

Emmertje water halen... en gooien... :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:58

Ik lees even mee, ik heb ook een kat op het aanrecht probleem. Overigens ook een die donders goed weet dat 't niet mag.

Ik sta op het punt de prullenbak (die hij als opstapje gebruikt) open te zetten :').

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:59

saskiakefie schreef:
Bizzybijtje schreef:

Emmertje water halen... en gooien... :D

Kan je daarna meteen de vloer dweilen, twee vliegen, een klap :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:59

_San87_ schreef:
Ik lees even mee, ik heb ook een kat op het aanrecht probleem. Overigens ook een die donders goed weet dat 't niet mag.

Ik sta op het punt de prullenbak (die hij als opstapje gebruikt) open te zetten :').

_O- Is een optie.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:00

Bizzybijtje schreef:
PolleMaster schreef:

Ja hoor _O- Helpt ook niet _O-

Mensenlief, volgens mij heb ik hem onderschat _O-

Oh :')
Ik moet ineens denken aan onze vorige kat, is inmiddels overleden, maar als die heerlijk lag te brommen op een lekker plekje en je wilde hem naar buiten zetten.... OEI OEI. Het begon dan met zachtjes grommen, dan iets harder.. En dan.. Bijten, krabben, je compleet proberen te verscheuren 8)7
Enige oplossing was dan een lege verhuisdoos te pakken en hem daarin te kieperen. ~~}> (moest dan twee trappen met hem af als hij zich op zolder had genesteld..)