DRINGEND! Kat gevonden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

DRINGEND! Kat gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:19

Hallo!

Hopelijk staat het hier goed, ik twijfelde nog om het op Beestenboel te plaatsen maar dit gaat toch ook over ons :P

Vanavond is er een kat verschenen op ons balkon! Vriendlief was thuis met een paar vrienden en blijkbaar stond ze opeens in onze living. (wij wonen op een appartement op de tweede verdieping)
Hij en z'n vrienden hebben hem toen opnieuw op het balkon gezet, in de veronderstelling dat ie de weg terug wel zou vinden.
Twee uur later kwam ik thuis, vriendje was ondertussen weg, en de kat staat nog steeds op het balkon. Ondertussen kwam vriendje thuis en hij vertelde over de kat. Ik heb hem binnengelaten en bij de buren gaan vragen of ze hun kat kwijt waren.

De vrouw van hiernaast had inderdaad een kat mét wit en grijs én ook dik. Joepie! Dacht ik.
Ze kwam ons appartement binnen en zei; 'Mais non, c'est pas lui!'
DAMN

Dus nu zitten we hier met een kat. Een hele lieve, mooie kat die ik écht nie kan houden.
En er zal vast iemand naar op zoek zijn.
Wat doe ik het best?

Help bokkers! :p

doekenbas

Re: DRINGEND! Kat gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:22

Dierenambulance bellen??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:23

Flyers ophangen in het appartement? Als ie niet van iemand uit het appartement is, en het mogelijk is dat hij vanaf de grond op je balkon is gekomen, dan zou ik hem gewoon buiten zetten en hopen dat ie de weg terug vindt. Even in de gaten houden..

Unicyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:25

Een foto maken, want er zijn zo veel katten met wit en grijs ;) op amivedi kijken en eventueel daar op zetten?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:27

Amivedi bellen, die registreren kwijt geraakte en gevonden dieren, als iemand hem kwijt is weten zij dat. Verder dierenambu bellen, zij komen hem als 't goed is ophalen om hem naar 't asiel te brengen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:27

LZP --> BB

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:28

Is hij mager, ziet hij er slecht verzorgd uit? Heeft hij veel honger? Want als dat allemaal niet het geval is is de kans groot dat hij gewoon eventjes op avontuur wilde. Ik zou hem beneden neerzetten en het even in de gaten houden of hij er niet slechter uit gaat zien. De DA rijdt er in elk geval niet voor als je een gezonde kat in huis hebt

Edit: ik zie dat je in België woont, weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar de dierenambulance rijdt bij mijn vriend niet als het een kat is die er gewoon goed uit ziet. Daar gaat zeer binnenkort wel iemand naar op zoek :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:32

Magrathea schreef:
De DA rijdt er in elk geval niet voor als je een gezonde kat in huis hebt

Hier wel hoor. Ik heb zo vaak aanlopers, honden én katten (zo ben ik aan m'n eigen kat gekomen) en ik bel altijd eerst amivedi, dan de dierenambu. Bij honden spreek ik af dat hij de dag dat'ie bij mij aan komt lopen mag blijven, voor't geval de eigenaren hier aan't wandelen waren en hem snel komen halen. Scheelt hen geld. Wordt hij die dag niet gehaald, bel ik aan't eind van de dag terug en komen ze'm alsnog halen om hem naar't asiel te brengen. Met katten net zo, die laat ik meestal lopen maar mijn eigen kat was zwaar vermagerd en duidelijk een zwerver. Dat was met kerst dus werd er niet gereden, ik heb dus laten weten dat ze door de eigenaar bij mij opgehaald kon worden, vond het sneu voor haar dat ze 't asiel in moest en ze bleek zich hier in huis perfect thuis te voelen. Mijn hond had ook geen bezwaar dus zij is gebleven. Maar de dierenambu had haar anders ook op gehaald.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:37

Ja, maar als ze (bij ons toch) voor elke kat gingen rijden waarvoor gebeld werd hadden ze het 2x zo druk :P Eerst moet de kat er toch wel echt als een zwerver uitzien, amivedi wordt geraadpleegd (want kan onlangs verdwaald zijn), dan komt werkgroep zwerfkat een keer kijken en dan kan de kat eventueel opgehaald worden. Er wordt hoe dan ook een notitie van gemaakt, zo van: als de eigenaar zich meldt, kan hij zelf even gaan kijken.

Met honden vragen ze inderdaad ook meestal of hij even kan blijven (laatst hadden ze dat niet gedaan en bleek de eigenaar enkele huizen verderop te wonen _-:( faaal). De helft van de keren komt het dan vanzelf goed :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:42

Hmja, zie nu dat jij in Rotterdam woont... daar zal 't beleid iets anders zijn idd ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:46

Dierenambulance bellen. Die doen de kat een halsbandje om met een telefoonnummer en na ongeveer 2 dagen komen ze terug als er niet gebeld is, dan nemen ze de kat mee.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:48

Amivedi bestaat hier niet en wij wonen in het centrum van Brussel dus dierenasiel doe ik écht niet :p

Ga even alle appartementen afbellen naast ons en hopen dat het iets oplevert! (De eerste keer werd ik afgesnauwd door een Franse man, 'Mon bébé, il dors!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:05

Flyers ophangen.. Er zijn veel zwart-witte :=
Ik weet niet wat je anders kan doen?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:44

Even het 'goed' nieuws melden! We hebben de eigenaar gevonden in het appartement naast on (is een ander gebouw) De poes was dus over de balkons heen gesprongen en durfde niet meer terug.

'Goed' staat tussen haakjes want ik mis dat beest nu al, is echt een fantastisch lieve, mooi, slimme poes. -O-

Gelukkig is hij goed terecht.

(Nu ff vriendje overtuigen om ook een kattepoes te nemen :P )

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:43

haha super dat hij weer terug is!!!

En hier wordt ook direct uitgereden voor zwerfkatten MITS ze wat mankeren. Te dik is geen ziekte waar ze voor rijden ;) hier. Wel te mager of andere lichamelijke problemen. Een goed gezonde kat mag los op straat lopen in NL en denk dat baasjes en gemeente niet blij is als die van straat gehaald worden (baas niet omdat die ze dan kwijt is en gemeente niet omdat die ervoor moeten betalen de eerste 2 weken als ze in opvang zijn).
Overigens doen ze hier wel een bandje aan of eigenaar dierenambulance wil bellen. Gebeurd dat niet binnen 2 weken dan wordt de kat wel opgehaald. Echter in die tijd mag de vinder de kat niet voeren en binnen laten e.d. deze moet gewoon op straat lopen zonder verzorging van vinder anders weet je nooit of er wel een eigenaar is (als ze ergens goed voer krijgen blijven ze daar wel hangen namelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:49

Fijn dat hij terecht is! :)
Veel succes met het overhalen! :))