omdat onze kind & hond instructrice plots is gestopt is mij gevraagd de lessen over te nemen. Ik ben in het bezit van een diploma om les te mogen geven (puppycursussen ed.), maar heb het nooit eerder gedaan gezien ik mezelf toch afvroeg of ik daar wel de aangewezen persoon voor was. Maargoed, in geval van nood
... En het leek me wel heel leuk om te doen. Dus ja zodoende ben ik nu alsnog voor een groep beland
Maandag heb ik dus mijn eerste lesje gegeven en van de 3 cursistjes waren er maar 2. En 3 kwartier 2 kinderen vermaken is toch best pittig.... Ook omdat de oefeningen dan zo snel achter elkaar doorgaan!.........
Iemand ideetjes voor de lesinvulling? Mijn interpretatie van kind & hond is eigenlijk gewoon plezier maken (op een verantwoorde manier) met je hond voor kinderen. Dus leuke spelletjes, quizjes, oefeningetjes, parcoursjes (ik heb alle behendigheid, flyball etc. attributen tot mijn beschikking
) ed.De ouders zijn er overigens heel erg bij betrokken omdat het voor die kinderen een net iets te grote stap is om 'alleen' deel te nemen. Ik help de kinderen uiteraard bij 't doen van de oefeningen met de hond.
Afgelopen les heb ik met de kinderen 'tussen' geoefend (dat de hond tussen de benen moet gaan zitten) en een klein parcoursje opgezet en daar een wedstrijdje mee gedaan (en de onderdelen uit 't parcoursje, dus de tunnel ed. wat verder uitgelicht) Dat was wel een succes
Maar ik ben benieuwd of er hier nog bokkers zijn met inspiratie en leuke ideeën !Bij voorbaat dank
!