hond loopt op 3pootjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

hond loopt op 3pootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 13:52

Hallo,

ik heb een vraagje,
mijn honden (chihuahua) is 3weekjes geleden gestereliseerd en hierna liep ze eigenlijk vrijwel direckt in een relaxt galopje op 3pootjes,
eerst dacht ik de hechtingen zullen wel trekken.. nu is de wond helemaal genezen en loopt ze nogsteeds op 3pootjes,
ze kan wel gewoon normaal "draven" en dan heeft ze geen "last" en zie je het ook niet uit de kom schieten of dergelijk.
als ze speelt met mn andere hondje heeft ze ook nergens last van, doet ook geen pijn,
zal dit aangeleerd gedrag zijn?
of lichtelijk "uitgerekt" door de operatie

ik moet binnenkort naar de DA ga even vragen of ze het sowieso na willen kijken..
maar vind het zo vreemd dat dit na de operatie is gekomen, ga ze aanklagen :P hahaha!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:48

Is het voor of achter? Bij een Chihuahua moet je ook aan een patelaluxatie denken ( knieschijfje die er steeds uit wipt) als ze achter met een pootje omhoog loopt. Komt regelmatig voor bij kleine hondjes.

A_man

Re: hond loopt op 3pootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 17:50

het is linksachter,

dat klopt hier dacht ik ook gelijk aan, maar naar mijn ide moet het toch pijn doen en moet je het eruit zien schieten?
en ik vind het zo vreemd dat ze dit heeft gekregen na de operatie,
ook zijn der knieen onderzocht toen ze nog jong was en die waren goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:50

Ik zou nog even wachten :)
3 weken is niet lang..

dierenfan

Re: hond loopt op 3pootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:16

Ik zou niet te lang wachten. Dit kan een probleem geweest zijn en nu aangeleerd gedrag zijn. En hoe langer je wacht hoe moeilijker dit weer af te leren is. En mocht het wel iets zijn wat evnetueel tijdens operatie beschadigd is hoe langer er dan gewacht wordt hoe meer schade en moeilijker te herstellen.
Ik weet dat er dierenartsen zijn die de poten vast binden gestrekt om zo goed te kunnen werken (of doen ze dat allemaal?) dus dat het uitgerekt bijv. kan zijn lijkt me nog niet zo'n gek idee. Met zo'n klein hondje beschadig je veel sneller wat en geen idee hoe voorzichtig ze te werk gegaan zijn natuurlijk.