Dominante kat, kitten erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dominante kat, kitten erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:50

Ik en mijn vriend hebben een kat. Een geweldig beest, lief, aanhankelijk en veel buiten. Nu zouden wij er graag een tweede kat bij willen (uit het asiel, net als kat 1). We hebben alleen 1 issue, onze kat is erg dominant richting andere katten, dusdanig dat hij ze ook aanvalt. Nu zaten wij zelf te denken om er over een poosje een kitten bij te nemen.

Waarom wij denken aan een jonkie:

De buren hebben een jonkie, deze komt niet buiten, maar zit voor het raam. Onze kat ziet dat en vliegt tegen het raam aan. Die kleine is daar absoluut niet van onder de indruk en blijft de onze uitdagen.

Vandaar onze gedachte aan een jonkie, deze laat zich niet zo op de kop zitten.

Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:34

Het is volgens mij het karakter van de kitten die jou kat uitdaagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:35

Nee, hij heeft het namelijk ook naar katten die hem niet uitdagen. :) zelfs naar een kat op beeldscherm vloog hij :=

saskiakefie

Re: Dominante kat, kitten erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:16

Tja je kunt ook een kat nemen die GOED met andere katten overweg kan. Dan kan die wel een snauw geven maar dan zul je in ieder geval niet zo gauw een gevecht hebben. Een kitten kun je inderdaad ook doen, alleen ik weet niet hoe erg je kat is, maar hij kan ook denken die kan ik wel aan en dan weet ik niet hoeveel er van het kitten overblijft als hij er niet van gediend is. Wat je misschien eens kunt doen is met je kat naar de buren gaan als ze dan goed vinden en kijken hoe die op het kitten reageert. Dan heb je in ieder geval ook nog niet met het terretorium te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:30

Dit topic is al even oud, maar lijkt me wel zo leuk om te vertellen dat we vandaag een heel lief diertje uit het asiel hebben gehaald. Dame van een jaar of 5 oud, absoluut niet onder de indruk van onze kat, die is eerder onder de indruk van haar (met gaas ertussen). :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:42

haha succes!!! Idd moet je er een nog dominantere of een onderdanig of een kitten bij zetten. Zo te lezen een goede match en hopelijk veel plezier met het stel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:13

Ik wou nog even zeggen dat katten geen dominantieverhoudingen kennen :)
Leuk dat je een kat uit het asiel gehaald hebt! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:41

Klinkt leuk! :)
Veel plezier met 'm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:04

Nou ze is hem echt de baas.. nu liggen ze beiden op de bank, naar elkaar te kijken.. maar onze o zo gevaarlijk naar andere katten kat is echt een watje op dit moment _O-

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:53

Wat leuk! Veel geluk met die twee. Fijn dat het zo goed gaat.