arrogante Akita door kynofocus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

arrogante Akita door kynofocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 21:27

Ik roep altijd zo hard dat Sumiko niet alleen een mooie kop maar ook een geweldig karakter heeft en zo goed opgevoed is. Bij Femke besloot ze even te laten zien dat ze toch echt een akita blijft en dat die gewoon doen waar ze zelf zin in hebben. Wat nou opgevoed? alleen als ik dat wil hoor =:)
Dus in het begin wilde mw. nog wel meewerken, maar na zo'n 20 minuten besloot mw. dat ze er wel klaar mee was, wilde ze niet meer naar mij kijken of naar de camera. Geen interesse meer in koekjes, na-ah. Helemaal klaar! We hebben dus hard moeten werken om haar nog mooi te laten kijken.
Maar de foto's zijn nog steeds geweldig en echt alle lof voor Femke! Geniet van een knappe akita-hond!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StonedRomy

Re: arrogante Akita door kynofocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:29

prachtige foto's en een prachtige akita <3
en lekker die eigenwijze blik in de ogen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:31

Mooi zeg ! Jammer dat de eerste ietswat scheef is..

Is het waar dat Akita's zelf hun baasje kiezen ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 21:36

Over het karakter van een akita kan ik zoveel zeggen... Ik vind ze geweldig, maar zou ze niemand aanraden omdat ze gewoon te bijzonder zijn qua karakter. Het is voor een groot deel vergelijkbaar met een kat, en probeer jij maar eens een kat als hond op te voeden...
Ik ben iig surrogaatbaas thuis. Leuk voor de brokken, als ik koekjes dan wil ik het nog wel eens winnen, maar je merkt dat mijn vriend de echte baas is. Sumiko is een echte mannenhond. Als we bij mijn (schoon)ouders komen dan vliegt ze meteen op mijn vader/schoonvader af en als mijn vriend weg gaat 's ochtends dan staat ze echt even bij de deur te kijken. Als ik weg ga gaat er net een oog open...
Daarentegen beschermt ze me wel buiten als we in het donker buiten lopen, dus ze ziet me wel als deel van haar roedel en als ik thuis kom is ze ook helemaal blij!
Zulke bijzondere honden, echt.. Niet alleen qua uiterlijk, ook qua innerlijk. Kan er pagina's over vol banketstaaf.

Na de fotoshoot zijn we nog eventjes naar het strand geweest met haar en mijn schoonouders. En dan loopt ze los over het strand en komt ook nog direct als je haar roept, zelfs als er andere honden in de buurt lopen. Oke, als ze een vogeltje vlak in de buurt ziet gaat ze achter het vogeltje aan, maar als de afstand te groot is (of het vogeltje niet meer interessant) komt ze wel weer terug. Ook een ander hondje dat haar op kwam zoeken is houdoe en tot ziens Sumiko, maar na een tijdje kijkt ze toch even om en komt ze terug. Tja, en dan smelt mijn hart. Wie zegt dat akita's niet los kunnen lopen?
Laatst bijgewerkt door secricible op 31-10-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:38

ben ik het helemaal mee eens, als je eenmaal bij hun ' roedel ' hoort, en ja je moet proberen om zelf de leider te zijn en ik kan je zeggen het is hier al 4x aardig gelukt, dan zullen ze je altijd beschermen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:56

mja, de leider zijn is bij die van ons niet zo'n probleem, dat is niet zo'n dominant standje tegen mensen. Honden wel :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:58

bij ons is het eerder het geval dat of hij probeert boven ons te komen of hij staat onder mijn shiba ( hij heeft nog niet door dat ze naar een hap weg is )
maar wow echt wat een pracht hond inu of amerikaan?

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:59

oh smelt.... Wat een knappert zeg !

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:00

Wat een arrogant smoelwerk, geweldig! 2e Foto: 't Is dat Jack Nichelson nog leeft anders geloofde ik bij deze in reïncarnatie.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 01-11-11 22:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:01

Wat een prachtige hond, en de foto's zijn ook schitterend. :)
Op de laatste foto heeft ze echt zo'n ' >;) '-hoofd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:12

StonedRomy schreef:
bij ons is het eerder het geval dat of hij probeert boven ons te komen of hij staat onder mijn shiba ( hij heeft nog niet door dat ze naar een hap weg is )
maar wow echt wat een pracht hond inu of amerikaan?

Een echte Jap. Heb bij haar fokster een hoop amerikanen zien lopen en vind ze prachtig, maar geloof niet dat ik er zelf eentje wil. Vind de uitstraling van die jappen toch zo gaaf..
Wij verzuchten iedere dag weer dat ze toch zo gemakkelijk is. Totaal geen dominantie richting mensen (alleen bijv. af en toe een poot op je schoot leggen als ze wat van je bord wilt en niets krijgt ofzo) en je kan echt alles met haar.

*giechelt* Jack Nichelson.
Tis een arrogantje :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:14

amerikanen zijn ook wat groter maar de jappen blijven inderdaad echt speciaal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:18

persoonlijk ben ik verliefd op de amerikaanse dekreu van mijn fokster. Is de enige amerikaan die je hier zo voor mijn deur zou mogen zetten:
Afbeelding
wat een beest is dat zeg...
Laatst bijgewerkt door secricible op 01-11-11 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:19

prachtige hond inderdaad, alleen dat zwarte ' masker' is wat minder, mensen zijn over het algemeen al bang voor een akita ( hier dan )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:21

ik woon midden in een multi-culturele wijk, de meeste buitenlanders zijn standaard al bang voor honden :P
Maar veel mensen denken dat ik met een wolf of een vos loop inderdaad.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:22

heb je ook al gehad dat er bussen vol japanners foto's gaan maken? of dat er bussen stoppen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:23

haha, nee, maar ook nog weinig japanners tegen gekomen. Wel ooit een japanse dame die op ons af kwam en ons begon uit te horen of het een echte was en of ze een stamboom had.
Toen mijn vriend zei dat als je een akita neemt, je er wel eentje moet nemen met stamboom, toen werd ze bijna verliefd op hem :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:25

:P
nee hier hebben we dat dus standaard iedere vakantie en eigelijk iedere week, beest heeft ook ooit eens een restaurant vol gekregen door voor de deur te gaan liggen...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:26

Wat een mooi dier heb je daar joh!! Ongelooflijk :j

En idd, Jack Nickelson is er niks bij hihi. Kan er niet over uit, mooi mooi mooi!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:27

misschien moeten we haar een keer meenemen naar de keukenhof :P Goed idee voor volgende zomer!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:30

leuk ja de japs zullen niet meer naar de tulpen kijken :P
is er trouwens een topic over de akita?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:31

nee, geloof het niet. Be my guest :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:31

Hachiko! Dat was het eerste wat mij binnen schoot (voor de niet kenners, zeer ontroerende film over een waargebeurd verhaal tussen een Akita en baasje, een echte tranentrekker!)

Prachtige foto's van een prachtige hond! :) Vind de uitstraling echt prachtig...

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:33

Waauw wat een plaatje! Blijft een supermooi dier! Ze zou zo als model in een tijdschrift of krantje kunnen staan. Prachtig! :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:34

Jaime_ bij mij eerst Quai en toen Hachico ( ik huil nooit bij films maar daar lag ik toch naast mijn hond te janken )
er moet een topic komen, een plek waar we onze honden de hemel in kunnen prijzen