Welk voer kitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

schotkamp

Welk voer kitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:31

Hallo,

Nadat 4 maanden geleden onze pers is overleden hebben we sinds een paar dagen een nieuwe kitten (ragdoll x siamees).
Deze kitten krijgt voor mij een onbekend merk brokken.Omdat we onze pers altijd op royal canin hadden en onze hond nog steeds op royal canin wil ik graag deze kitten ook royal canin gaan voeren omdat dit ons altijd heel goed is bevallen.

Nu heeft royal canin zoveel soorten dat ik niet zo goed weet welke variant ik nu moet gaan voeren en als ze groter is. Voor de pers hadden we speciaal voor perzen maar dit is natuurlijk geen pers. Ze hebben van royal canin wel voor Siameesen maar het is een kruising dus weet niet of dit goed is?Ook moet ze eerst kitten voer welke kan ik het beste nemen?

Ik kan wel informeren hier bij de dierenwinkel maar hun advies is me vaker tegengevallen dus vraag ik het hier.
Ik heb ook nagedacht over vers vlees maar dat wil me vader niet dus dat gaat het niet worden.

Bedankt alvast.

Eirikur

Re: Welk voer kitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:34

Onze katten zijn ook als kitten bij ons gekomen en die deden het erg goed op de Iams.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:37

Omdat we altijd rayal canin aan onze katten hebben gevoerd en hond hou ik het liever bij royal canin. Alleen is de vraag welke variant.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:48

gewoon de kitten variant? die hebben mijn katten ook gehad. Samen met wat kattenmelk af en toe omdat ze nog te jong waren toen ik ze kreeg.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:49

Als je graag RC wilt voeren, zou ik idd kiezen voor de kitten variant.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:51

Er is maar 1 kitten variant? En als ze straks ouder is voor welke variant kan ik dan het beste gaan?

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:54

Wij geven onze kat (nu 7 maanden oud) RC Kitten 36 die is voor katten van 4 tot 12 maanden oud.
Toen ze nog kleiner was gaven we haar RC Babycat 34 die is voor kittens van 1 tot 4 maanden oud.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:05

onze kittens krijgen eerst altijd kittenbrokken,
evenlater gaan ze over op 2x per dag wat vers vlees,

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 18:20

Bedankt voor de reacties allemaal.

Als ze straks ouder is kan ik dan het beste de variant voor siameesen nemen? Ze heeft de bouw en kleur van een siamees maar de vacht van aan ragdoll.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:03

schotkamp schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal.

Als ze straks ouder is kan ik dan het beste de variant voor siameesen nemen? Ze heeft de bouw en kleur van een siamees maar de vacht van aan ragdoll.

Royal Canin heeft een prachtig gat in de markt gevonden voor allerlei honden- en kattenrassen :P Alsof een siamees anders eet dan een Heilige Birmaan of wat dan ook. Ik zou eerder voor een "type kat" voer kiezen, dus geen ras. Heb je een binnenkat die niet veel beweegt neem je de "Indoor", heb je een magere superactieve kat neem je "outdoor" enz.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:05

van RC heb je Babycat en kitten, maar ik neem aan dat de kitten oud genoeg is voor kitten anders zou hij/zij erg vroeg het nest verlaten hebben :)
Verder heb ik hier voor mijn katjes van 8 maanden (en 5kilo) RC Indoor, omdat ze niet naar buiten kunnen vond ik dit op dat moment het beste. Maar ondertussen ben ik op KVV Tinlo overgestapt en krijgen ze alleen wat brokjes als snoepjes uit de hand.
Je zou ook nog kunnen overwegen om brokjes te voeren met een wat hoger vleesgehalte, dit valt me bij RC namelijk wat tegen. Acana, Orijen, Taste of the Wild en nog wat merken hebben meer vlees, goed te krijgen op http://www.zooplus.nl

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:58

Mijne krijgt Sanabella Kitten en hij doet het daar goed op :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:04

Ik zou nu de kitten versie doen (niet baby cat) en straks sterilised of indoor.