Kat in bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:35

Hoi bokkers!

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die hun kat in een bench hebben? Overdag natuurlijk niet, alleen 's nachts.

Wij hebben een 2 jarige kater en een 16 jarige poes (Beide geholpen). Zij lopen overdag door het hele huis en gewoon buiten, maar 's nachts slapen ze in de keuken.
Nou is die poes echt geen probleem, op wat plasjes na omdat ze flink dement is. Maar de kater...

Hij trekt alles uit de prullenbak, gooit álles op de grond, slaat de poes soms zó hard dat het haar in het rond vliegt, eet álles op... eetbaar of niet eetbaar.

En vanacht heeft hij het helemaal bont gemaakt... hij heeft de kooi met vogels open gekregen (Vraag me niet hoe, die kooi gaat écht niet makkelijk open) en hij heeft van de 13 vogels, 9 vogels afgeslacht...

Nou leek het mij goed om de kater 's nachts in een bench te doen. Uiteraard wel met een bakje water en fleecekleedjes, maar gewoon zoda hij niet meer alles af kan breken. We kúnnen namelijk niet meer aanpassen dan we nu al gedaan hebben :Y) Ze hebben álles wat een kat nodig heeft... ze kunnen op verschillende hoogte's zitten, zoals de vensterbank, openhaard, op kastjes etc. ze hebben mandjes en kleedjes waar ze op kunnen slapen, speelgoed, krabpaal, er ontbreekt gewoon niks.

Hij gaat er dan rond 11/12 uur 's avonds in en om 5 uur 's ochtends gaat de deur weer los, vanaf dat moment is er namelijk toezicht, of hij kan dan naar buiten.
We kunnen hem ook niet in een andere kamer doen, waar minder is om te slopen... de honden hebben een eigen kamer, in de schuur aan het huis wonen 10 grasparkieten, in de woonkamer staat een aquarium, 1 kooi met valkparkieten en 1 kooi met de overgebleven vogels uit de keuken :7

Anoniem

Re: Kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:38

Jahoor, kan prima!
Ik weet meerdere mensen die dat doen en daar zou ik er zelf ook een van zijn..

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:40

Die van ons zitten snachts in een bench met de kattenbak eraan, voer erbij en water erbij. Wel is waar in een behoorlijk grote bench waar we een extra etage in hebben gemaakt zodat ze ook hun gang kunnen gaan. Die van ons waren toen ze jong waren al verschrikkelijk. Nu heeft het vrouwtje wel eens echte buien dat zelfs de planten e.d. uit de vensterbank worden gerend en getrokken. Dat je zegmaar echt een pestzooi hebt. Dus het kan prima!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:44

Toen ik m'n katten net in m'n nieuwe huisje had zaten ze 's nachts altijd in de logeerkamer. Voldoende ruimte en ze begrijpen bijzonder snel wat de bedoeling was en gingen standaard rond bedtijd al lekker boven in hun mandje liggen :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:49

Kelszz_; Oh wat bekend :') Planten op de grond, voer op de grond, hele prullenbak leeg over de grond... soms heb je even de neiging om hem buiten te zetten en de deur niet meer open te doen als hij er in wil, ff een paar uurtjes rust. Maarja we hebben een loungeset achterthuis en dan gaat hij op de zijkant koppeltjeduikelen en met z'n nagels over de ruit en dan staat hij binnen 10 minuten weer binnen :Y)

Minka; Pff was onze kater maar zo... maarja wij hebben ook echt geen kamer meer leeg waar hij in kan slapen, heb hem ook al een paar keer mee genomen naar mijn slaapkamer, maarja daar staat ook bakken met vis, dus dan slaapt hij niet en ik ook niet :O

Bedankt voor julle reactie's alle3! Ik ga zo even de bench klaarmaken :))

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:24

Jahoor kan prima lekker plekje voor ze maken en een kattebak erin.

Wij hadden jonge kittens en die gingen snachts ook gewoon in de bench.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:43

Hier ook één in de bench 's nachts. Het is niet anders, hij zet alles ondersteboven in de kamer. Hij krijgt 's avonds als mijn moeder op bed gaat voer daar en weet inmiddels heel goed wanneer het 'bedtijd' is. ;) Hij vind het dan ook geen straf om er in te zitten. Hij heeft er een mandje om in te slapen en een kattenbak voor de boodschappen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:45

Waarom doe je hem 's nachts niet naar buiten? Het is duidelijk dat hij 's nachts behoefte heeft aan avontuur..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:51

Onze eigen poezen gedragen zich wel en hoeven 's nachts niet in de bench. Maar we hebben regelmatig loge-kittens ( en soms mama-poezen erbij) en die gaan 's nachts wel in de bench. Nu lopen er nog 3 rond van zo'n 4 maanden oud. Die gaan 's nachts lekker in de bench. Kunnen ze geen stoute dingen doen en hebben onze eigen katten en hond rust. Ze hebben een kattenbak en een mandje en verder niets. Krijgen geen bakje water, want dat wordt toch een knoeiboel. Soms wat te eten, maar vaak krijgen ze eten in de bench. Daarna moet ik de bak nog een keer schoonmaken en dan haal ik het schoteltje er weer uit. Gaat heel goed hoor. Ze weten ook dat ze 's nachts gewoon in hun bedje moeten.
Ik zou ook helemaal wost worden van zo'n kat die alles ondersteboven gooit, opeet en meer stoute dingen doet. Geen pardon, 's nachts eenzame opsluiting.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:54

Ik denk dat een bench idd heel goed kan. Je hebt van die grote/hoge, dan kun je er nog ene extra plank/etage in maken. Maak de kattenbak eraan vast zodat het geen ruimte van de bench vraagt. Het zal ff wennen zijn denk ik, met wellicht een hoop gekrijs maar als het helpt.

Buiten zou ik zelf ook niet voor kiezen. Mijn beestje is veels te lief om buiten te blijven, die nemen ze zo mee en is me veels te veel waard. :+

Overigens slapen die van mij 's nachts. Alleen om 2 uur is het standaard ff gekkenhuis, maar de zooi is nog te handelen. :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:57

kan prima, in een asiel zitten ze ook in een hokje niet lang, maar bij aankomst ect.

kunnen ze pirma tegen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 06:57

Onze kater zit 's nachts ook in een bench. De katten en honden zitten 's nachts in dezelfde ruimte. Ze kunnen het verder goed vinden en er zijn verschillende hoogtes waar de katten omhoog kunnen en hoog in mandjes kunnen slapen. Maar onze kater heeft maar één achterpoot, en kan nietmeer op die hoogtes geraken :+. We willen voorkomen dat er toch ooit een heikel puntje komt tussen kat en honden.....

Hij gaat gewoon 'savonds rond 1uur de bench in (zonder kattenbak oid) en komt er smorgens om half 7/7uur weer uit. Vind hij wel prima zo :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:13

ik heb een klein ziek poesje in huis gehaald een maand of twee geleden en die zat in de bench om mn oude kater van 12/14 niet ziek te maken. Maar toen hij wat beter werd mocht hij af en toe los en op een gegeven moest hij er alleen nog maar in de nacht in, want het is een katertje... wacht zal t even goed zeggen.
Toen hij ziekw as, sliep hij alleen en moest ik hem een keer of 10 op een dag verzorgen en medicatie geven. Nu is hij beter en is hij een MONSTER!
Dus tot een week of twee terug moest hij in de nacht in de bench omdat er geen slaap te krijgen was met hem los. Hij gooit alles op de grond (fotolijstjes etc) en loopt met alles in zn bek rond te rennen... Nu moet ik zeggen dat hij dus nu al een week of twee geheel niet meer in de bench gaat en hij eigenlijk erg goed is aangepast. Loop t nog steeds alles te mollen en met alles te slepen, maar slaapt nu gelukkig wel een paar goede uren in de nacht.
Mijn bench wes trouwens wel een grote hondenbench, dus hij had erg veel ruimt. kattebak erin en eten en drinken en een deken om op te slapen.
Maar nu is hij netjes geintegreerd ( met de uitzondering dat hij nu dus denkt dat hij een hond is een zteeds ruzie zoekt met mn honden.)
Maar ik denk dat een bench voor een kat prima kan. zijn toch langere slapers. Zolang ze maar wel de kans hebben elke dag om zichzelf uit te kunnen leven in vrijheid.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:56

Wij hebben ook van die hondenbenches voor de katten. 60 cm breed, 70 cm hoog, 90 cm diep.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:03

Ik heb (nog) 3 Heilige Birmanen. Een poes van ruim 17 en twee katers van 9 jaar. De poes heeft een aantal jaren een mindere periode gehad en sindsdien zit ze 's nachts in een kooi. Zo kan ik precies zien wat ze eet en drinkt en wat ze op de bak doet.
Tevens kan ze lekker rustig slapen, zonder dat ze de halve nacht bij de trap op en neer wordt gejaagd door die twee kwajongens. ;)
In de winter gaat de warmteplaat aan, ze vindt het heerlijk. Soms wil ze er helemaal niet uit en slaapt tot halverwege de dag.

Het is wel een grote kooi, 50 x 50 en 125 lang. Kunststof met glazen voorkant met boven tralies. Heel veilig, is gemaakt als werpkooi. Er staat een kattenbakje in en haar voer en water natuurlijk.

@ TS ik zou jouw kater zonder problemen ook 's nachts opsluiten. Hij kan zich overdag wel uitleven. Buiten hopenlijk ;) En ze wennen er snel genoeg aan.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:13

Hmm persoonlijk vind ik een bench niet echt een optie voor het wezen kat.. Maar ik zal dan wel n ander slag katten hebben dan de gemiddelde woning en zitting decoratie ofzo }:0
Als die kat zo actief is, dan ben je met een bench toch nog verder van huis? Sneu voor de kat imo.
Waarom niet 's nachts buiten oid? Naja ik zal het hele forum wel weer over me heen krijgen met een optie als een kat die buiten komt dus ik ben ook alweer vertrokken uit deze discussie :D Persoonlijk vind ik het geen aanrader, afgaande op mijn ervaringen met katten. Die worden zielsongelukkig van opsluiting.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:18

ideaal is het niet maar het kan. Toen wij onze poes net hadden, moest zij ook in een bench als wij weg waren, want ander ging ons alarm steeds af. Ze had wel een dekentje, kattenbak en bakjes met water en voer. Nu kan ze overdag als we weg zijn buiten en 's nachts staat ons alarm niet aan gezien vriendlief van het minste verdachte geluid wakker wordt ('s nachts dan toch, overdag kunnen ze zo het huis leegroven :+ )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:20

Is een afgesloten kamer geen optie?
Katten , en zeker zo'n avontuurlijke, kunnen niet goed tegen opsluiting in een klein hokje.

Ik heb hier alles katproof, geen eten dat ze kunnen stelen , en geen planten :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:27

jep die van mij ook toen ze wat kleiner waren en wel met een kattenbak tot beschikking want die gingen te keer s'nachts niet normaal, ik had een hele grootte 1 kamer woning en als je buik als trampoline gebruikt word midden in de nacht word je daar niet blij van als je de volgende dag examen moet doen! ook gaf ik ze altijd wat lekkers met resultaat dat ze later in aaf al netjes in de bench zaten te wachten, tja de ochtend waren dan wel hyper de pieper maar was wel leuk wakker worden, nu zijn ze 7 jaar en de 1 zuurt alleen nog maar om eten......en een gebruikelijke aai, de ander moet toch echt wel hele verhalen kwijt en slaapt rustig op bed of in de vensterbank.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:06

Het kan... maar het is niet echt katvriendelijk.
Kan je je kamer voor de nacht niet katproof maken? of 1 kamer katbestendig inrichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:04

Ik ben er juist wel een voorstander van omdat je alles goed in de gaten kan houden :)
Verder kan er -bijna..- niets gebreuren in de bench.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 22:22

Dat is niet mogelijk :n Anders hadden we dat uiteraard wel gedaan.
En naar buiten zouden we graag doen, maar dan is hij binnen een week dood (Buren zijn nogal bezig)

Hij slaapt nu al een paar dagen in de bench en dat gaat hartstikke goed. Hij slaapt goed door en is overdag een stuk vrolijker en actiever dan toen hij 's nachts liep te spoken.

Voorlopig blijft hij dus in de bench slapen, omdat het gewoon niet anders kan. We zijn wel op zoek naar een hordeur zodat we de katten in de kelderkast kunnen doen 'S nachts. Er ligt al vloerbedekking op de vloer, en er zitten planken op verschillende hoogte's aan de muur. Het is trouwens een behoorlijk grote ruimte, voordat iemand denkt dat we de katten in een kast proppen.

Eigenlijk waren we allang vergeten dat we die ruimte in het huis hadden... :+ We hebben jaren geleden al de deur op slot gedaan en er een koelkast voor gezet, daarna hebben we er niet meer naar omgekeken. Maar ik zat te denken of er écht niet nog een plekje was, en toen herrinderde ik me de kelderkast... En ja hoor, het is gewoon ideaal :j Nouja op de deur na... er zit een gewone deur in, gewoon een deur uit 1 stuk zonder ruitjes oid. Dat is dus niet zo handig... maar als er een hordeur in zit, dan is het goed.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:33

passieAppel schreef:
Ik ben er juist wel een voorstander van omdat je alles goed in de gaten kan houden :)
Verder kan er -bijna..- niets gebreuren in de bench.

Als je mij de hele nacht in de wc op sluit kan mij ook bijna niks gebeuren... of ik het prettig vindt is een tweede ;)
paarden op stal vinden we hier op bokt al snel niet goed... maar andere dieren in benches stoppen is geen probleem :+
Misschien dat jullie katten er geestelijk goed mee om kunnen gaan, maar ik zou het zelf nooit doen bij een kat.
Vooral s'avonds vinden ze het heerlijk om te ravotten en te "jagen".

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 23:09

We kunnen de kat naar buiten doen, dan is hij binnen een week dood.
En we kunnen hem in een bench doen, waar hij makkelijk in kan spelen en slapen.
Nouja dan is de keus niet moeilijk voor mij...

En zoals ik al zei; Het is tijdelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:15

Imo, als het alleen 's nachts is, is er geen probleem? :)
Als hij/zij overdag veel te doen heeft, is het ook een fijne rust :)