Misschien een rare titel, maar ik zal het even uitleggen. Wij hebben thuis twee rottweilers. erg lieve honden. Een hele tijd terug heb ik eens wat dingetjes geleerd. dit pakten ze snel op. (denk aan high five en later high ten.) Maar verder ben ik er niet mee door gegaan.
Nu was ik gisteren in de stad en zag ik een heel leuk boek over honden 'kunstjes' leren. Dus de basis dingen als zit, lig, af etc. maar ook de leuke/ handige dingen als de deur dicht doen. pantoffels pakken, dat soort dingen. Ik heb het boek niet mee genomen, dom natuurlijk. (ik denk dat ik hem alsnog ophaal
) maargoed. to the point.Ik heb dus gisteren weer wat dingetjes van ze gevraagd. en ze vinden het ontzettend leuk. zo ben ik bezig met ''bedelen'' (ik weet niet hoe het ''officieel'' heet.) maar dan moet de hond op z'n kont zitten en dan poten omhoog houden. een van de twee honden pakt het onwijs goed op. Ik beloon nu als ze netjes op haar kont zit en goed haar evenwicht houd in de lucht. (dus niet dat ze omhoog komt en na een halve seconde alweer omlaag 'valt'.) Dit heeft ze nu door, maar ze maait met haar benen. Uiteindelijk is dat dus niet de bedoeling. dus hoe leg ik haar uit dat ze haar voorpoten gewoon stil moet houden?
Ik hoop dat het duidelijk is.
ps. ik werk met een clicker. ik doe ook VD met m'n verzorgpony, dus ik heb enige ervaring. maar met honden nog niet echt.

Ziet er super uit.