Hond trekt deken/kussen steeds kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Hond trekt deken/kussen steeds kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 12:41

Ik heb 2 schatten van honden, beiden nog jong: B2 is een dove aussi van 1,5 jaar oud en Baron is een (herder??)kruizing van net 1 jaar oud. Als ik aan het werk ben, zijn de beide honden altijd buiten, we hebben een ruim binnenhof met schuilmogelijkheid, gras en tegels, genoeg speelgoed en ze hebben uiteraard elkaar om mee te ravotten.
Ik heb in de schuilmogelijkheid een hondenmand en een bench staan, waar ze beiden graag in liggen. Helaas heeft Baron de vervelende eigenschap om steeds het kussen en de deken van de mand/bench eruit te halen, waarna de honden er vrolijk mee gaan spelen. Het leukste is natuurlijk om elk aan een kant van de deken zo hard mogelijk te trekken... }>

Mijn tere dierenliefhebbershartje wil ze toch graag warm en enigszins zacht laten liggen in hun mand/bench, maar elke week een nieuwe deken/kussen kopen, wordt een beetje een dure aangelegenheid.

Iemand ideeen om dit op te lossen of weet iemand een onverwoestbaar (betaalbaar) deken of kussen ? Of een oplossing zodat Baron de deken niet uit de mand/bench kan halen, op 1 of andere manier vast zetten ofzo ??

Lante

Re: Hond trekt deken/kussen steeds kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:46

Die van mij zijn er op een gegeven moment gewoon mee gestopt hun dekentjes te slopen, ik hoop dat het bij jou ook een fase is die over gaat. Ik haalde trouwens zachte kleedjes, gordijnen (die ik dan opvouwde en in de bench legde) dekens of kussens bij de kringloopwinkel, kost het tenminste niet zoveel.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:51

Misschien helpt het om het kussen een keer in te sprayen met anti-bite (je weet wel dat spul dat ook voor paarden helpt)?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:54

Stro? Mijn border neemt ook altijd dekens mee naar buiten en ligt nu heerlijk op stro.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:58

Ik lees even mee.
Onze herder doet het ook.Zo irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:59

Bij de zeeman en wibra heb je hele goedkope :)
Maar dat vroeg je niet :D
Ze zijn ook heel jong, dus dikke kans dat de lol ervanzelf vanaf is?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 13:15

Stro zou best een optie kunnen zijn, ware het niet dat ik vermoed dat Baron er eerst lekker in gaat graven, waardoor het stro alweer alle kanten op vliegt, waarna het wegwaait ofwel het hele binnenhof bezaaid ligt.
Anti-bite is het proberen waard !

Ik heb al eens van die zware schoonloop matten in de mand gelegd, maar ook die krijgt Baron uit de mand gesleept, waarna hij (vermoedelijk samen met B2) ze vrolijk in kleine stukjes bijt. Ik durf al helemaal niet te beginnen aan kussens die gevuld zijn met van die losse bolletjes :o , hoe stevig die er soms ook uitzien. Gelukkig maakt hij de dekens/kussens alleen maar stuk en vreet ie het niet op, want dat vind ik toch wel een beetje eng.
Ik denk dat het probleem opgelost zou zijn als ik een manier zou kunnen vinden, waardoor Baron de dekens niet kan verslepen, zolang de dekens in de mand/bench liggen laat hij ze met rust, maar 1x eruit gesleept, worden ze heel leuk trek- en scheur-speelgoed.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:18

B2 :') :') :') hahaha moest meteen aan de dove van bassie en adriaan denken :') (neem aan dat die naam daar ook vandaan komt..)
maar idd anti bijt spray zal denk ik het beste werken, mijn hond knaagde er altijd een klein stukje van open en dan alle pluche eruit trekken.. leuk...

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:27

Het zijn allebei honden met redelijk zware tot zware vachten. Ik zou een (deel van) zo'n rubberen stalmat op de ligplaats leggen. Warm (kou van de grond trekt daar niet doorheen), redelijk zacht, én niet kapot te krijgen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:06

ik lees ook even mee mijn hond doet dit ook altijd..

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:42

En heb je al een oplossing gevonden?

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:46

Onze hond sloopte ook altijd zijn deken wij hebben nu een oud tapijt liggen waar hij altijd ligt. hier heeft hij nog nooit aan gebeten of proberen te slopen. Misschien is dit een idee?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:50

dan toch geen deken als ze ze slopen.... onze hond heeft nog nooit iets gesloopt...
jah tennisballen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:54

Stro idd ook veel schoner etc dan dekens

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 02:52

Onze staff deed en heel, heel soms doet ze het nog steeds met kleden die in de bench liggen, wij hebben na het zoveelste kleed haar gewoon geen nieuwe meer gegeven.
(pech voor haar wel beter voor onze portomonee, nu moest ze op kleine stukje liggen) heeft me 2 slapeloze nachten met een jankhond gekost, maar daarna niet meer gedaan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 05:40

en een matje aan 4 hoeken vastleggen? Zodat hij niet er uit kan worden gehaald? Vergt misschien wat knutselwerk (gaatjes in de mand, touwtje er doorheen?), maar wie weet dat t dan wel opgelost is?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:38

ikenindi schreef:
en een matje aan 4 hoeken vastleggen? Zodat hij niet er uit kan worden gehaald? Vergt misschien wat knutselwerk (gaatjes in de mand, touwtje er doorheen?), maar wie weet dat t dan wel opgelost is?

Dit vind ik nog niet zo'n raar idee,precies op maat snijden,en dan de hoeken vastmaken :j
zodat ze geen randje meer kunnen pakken.
Goed van jou ikenindy!!!!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:42

Een vetbed gebruiken en die op maat van de bench snijden?
Je hebt vetbedden met een anti sliplaag en die blijven goed liggen.
Ze lijken mss niet zo zacht maar ze zijn super de super zacht!