Ik heb sinds een tijd vanwege van-het-een-kwam-het-ander zes gerbils, waarvan 2 mannetjes

Na een hoop drama met verkeerde kooi (hamster) die ik er bij had gekregen en diverse ontsnappingen, heb ik een aquarium te pakken gekregen waar ze nu al een tijd in wonen. Hehe, eindelijk van dat gezeur af. Dacht ik.. Want ik gebruik dus nog het oude deksel van het aquarium, waar aan de achterkant in de hoeken twee halfronde gaten zitten van ongeveer 3-4 cm doorsnede. Niet groot genoeg voor ze om doorheen te kruipen, maar ik had er toch maar een ijzerdraadje voor geplakt. En maar goed ook, kwam ik daarnet achter, want ze hebben dus één van die gaten 2x zo groot geknaagd! Terwijl zo'n deksel echt wel van hard spul gemaakt is...
Ze konden trouwens bij dat gat komen doordat ik dat gat had gebruikt om een kokosnoot op te hangen, waar ze dankbaar gebruik van maken als slaapholletje
. En dus ook als zitplatformpje om te knagen. Heb het nu maar weer op de grond gelegd, maar zou het toch wel weer graag ophangen.Dus, mijn vraag: heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad en een oplossing gevonden? Want ik begin het idee te krijgen dat je er glas voor moet zetten willen ze er niet door knagen..
Het is overigens ook niet zo dat ze te weinig speelmateriaal hebben.. Ze krijgen elke dag wc/keuken rolletjes, en ze hebben een aantal bruggetjes waar ook aan geknaagd kan worden. Ze hebben gewoon een extreme neiging tot het slopen van hun hok
Alvast bedankt!
Groetjes
Ik zat eigenlijk meer te denken aan iets om het af te schermen, zoals plexiglas dus, maar weet niet of ze daar ook doorheen gaan.
Helpt ook wel!
.
Het zijn niet voor niets woestijnratjes, ze kunnen extreme koude en hitte prima aan.
is een must.
en dat studeert aan de TU Delft.. pfft
Dus daar moeten ze maar een tijdje mee voortdoen..