Een collegaatje van mij was met spoed op zoek naar een nieuw huisje ivm haar scheiding. Prima, bij ons kan zo'n beetje alles gedumpt worden
Nadat ze 1 dag onder de bank hebben gezeten wandelen ze nu gezellig door het huis heen en zitten bij ons op de bank tv te kijken.
Nu is het zo dat er bij ons al een paar maanden een mannetjeskat in huis woont, (ook dit is een herplaatser) deze kat heeft op zijn vorige adres ook met andere katten geleefd en dit gaf geen problemen.
Dit mannetje was altijd een ontzettende knuffelkont en was vaak binnen om door ons geaaid te worden. Sinds we 2 vrouwtjes hebben is het mannetje nog amper binnen en als hij binnen is eet hij een paar happen eten en vlucht blazend en grommend weer naar buiten al hij de andere katten ziet.
Als het mannetje binnen is krijgt hij van mij of mijn vriend ook extra aandacht en negeren we de 2 andere katten.
Hoe kunnen we onze katten aan elkaar laten wennen? Moeten we het gewoon afwachten en het op zijn beloop laten, of zijn er nog andere mogelijkheden?
Als de vrouwtjes bij ons gewend zijn dan is het wel de bedoeling dat het buitenkatten worden (we hebben een kattenluik).