Welk soort hond is geschikt voor bij de paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welk soort hond is geschikt voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:02

Hallo bokkers,

Ik zou graag een hond hebben die mee kan naar de paarden, gewoon lekker los en ook mee kan op buitenrit.
Wij zijn nu in het bezit van twee honden.
Een labrador, en een kruising tussen een franse en een engelse bulldog.
Helaas is de labrador niet geschikt om mee te gaan op buitenrit door zijn elleboos dysplasie.
En de franse engelse bull niet doordat hij niet zo loperig is.

Het is belangrijk dat na goede training de hond braaf luisterd en niet achter elke haas aan gaat.
Zelf zat ik te denken aan een Welsh Corgi. Alleen nu vraag ik me af of die met hun korte pootjes het wel bij kunnen benen.

Hebben jullie en hond die mee gaat en welk ras is dat?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:52

ik heb 2 beaucerons Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Afbeelding

hebben veel uithoudings vermogen en lopen heel de dag tussen de paarden, met buitenrit gaan ze mee en luisteren ze heel goed (t is wel een ras wat je consequent op moet voeden!) die van mij jagen niet. zijn echte buiten honden die door weer en wind mee gaan.

er zijn veel honden die je mee kan nemen met buiten ritten en bij de paarden, bijv border collies vind ik ook ideaal voor bij de paarden
ik weet ook niet hoeveel uithoudingsvermogen de corgi s hebben en hoelang je ze dan mee kan nemen.. lijken me niet erg atletische honden met die korte pootjes :Y)

Mi_Amore

Re: Welk soort hond is geschikt voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:55

Ik heb een schotse collie, gaat ook prima :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:58

Eigenaresse van mijn verzorgpaarden heeft een dwergschnauzer en dat gaat helemaal prima met de paarden. Is een hele zelfstandige hond die niet wegloopt, altijd mee op bosrit gaat en gewoon mee sprint als we gaan galopperen. Maar wel lekker zelfstandig is en gewoon ergens 'rondhangt' op stal.

Mijn hond (border collie) hangt veel meer aan mij. Zo van: gaan we nog wat leuks doen? Kan ik iets voor je doen? Zeg t maar? Zeg t maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:18

@essiesilly, Wat een lieve foto! Dit ras lijkt me alleen een beetje te groot. Het liefst willen we een middel groot hondje hebben. :)

@chipieke, Is ook nogal groot, en vind hem niet echt mooi. sorry haha

@Iris82, Een dwergschnauzer is niet mijn ding hihi.
Border collies zijn ook leuk, alleen daar heb ik niet zulke goede buiten rij ervaringen mee. haha

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:19

wat vind je dan van bijv een friese stabij? misschien dat die wel wat jagen daar ken ik ze niet goed genoeg voor.. maar wat voor ervaringen heb jij met borders dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:23

@essiesilly, Vroeger stond ik bij een boer en die had er een, en als ze die perrongeluk los lieten liep die ook mee als ik naar buiten ging. tot dat hij een haas of een kudde schapen zag.

En aan gezien ik in de polder woon komen die nogal veel voor. Ik wil een rustige hond, geen jager, geen space beest. haha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:45

Ik zou ook geen bc aanraden eigenlijk hoor.
Denk dat er nog wel geschiktere honden zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:47

hmz is even nadenken haha nee de BC en de beauce vallen niet onder het kader direct rustig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:49

@Iris82, ik neem zoizo geen border collie, en de voorgenoemde rassen ook niet.

Het is nog best lastig om een geschikte hond te vinden die niet alleen mee kan naar de paarden maar die ook leuk is bij mensen en met de andere honden kan en die goed te trainen zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:52

nee hoor :P dat is de beauce wel :j heel leuk met mensen en kinderen maar ja het zijn wel heel energieke en grote honden en dat wil je niet :D
uhmm een golden retriever dan?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:53

Waarom niet nog een labrador?
Jullie hebben nu de pech er eentje te hebben met elleboogdysplasie, maar dat hebben ze gelukkig niet allemaal. Labradors zijn makkelijk, leuk met andere honden en mensen én goed te trainen.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:55

border Collie, Rhodesian Ridgeback, Labrador(?), Zelfs Husky kan.(had iemand bij ons op stal ook)

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:56

ik heb 3 honden , een amerikaanse bulldog , amerikaanse pittbull en een mastino napolitano .
Ze gaan alle drie wel eens mee naar de paarden en lopen ook niet weg of in de weg . Als er wordt gegaloppeerd zie je ze denken . Leuk , Leuk . En op stal lopen ze altijd wel ergens , alleen de pittbull blijft bij mij want die hangt erg aan mij .
Maar die andere twee kan ik eigenlijk altijd wel uit de paddock of de mesthoop vissen als ik wegga .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:58

Ik heb ook een ridgeback maar die heeft nog wel veel jachtinstinct.
En in de regen vindt ze het niet leuk en als het koud is ook niet, dan ligt ze veel liever in een warm huis.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:58

Oh okee .:P

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:14

Toen onze hond nog leefde ging hij iedere dag mee naar stal en ook mee op (korte) buitenritjes. Dat wad een drentsche patrijs hond :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:39