Heeft jouw hond je ooit eens gered of geholpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Heeft jouw hond je ooit eens gered of geholpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 23:53

Je hoort af en toe van die verhalen wat een hond doet voor z'n baasje.
Soms spectaculaire verhalen, soms lieve verhalen.
Het leek me leuk als mensen zo'n verhaal hebben, om dat hier te lezen.

Ik zal beginnen met een voorval die ik met mijn hond heb meegemaakt.
Het is maar een klein hondje, zo'n schoothondje eigenlijk :')
Een held op sokken, waar je totaal niks aan zou hebben in een 'gevaarlijke' situatie.
Toch heeft hij mij een keer gewaarschuwd.
Ik liet hem 's avonds uit, woonde toen aan de buitenkant van een woonwijk.
Bij een plek waar we de weg over wilden steken en via een bomenlaantje naar huis zouden lopen, begon mijn hond te grommen en wilde niet verder lopen.
Toen ik beter keek, zag ik iemand achter de bomen wegrennen.
Dus mocht die persoon kwaad gewild hebben, heeft mijn hond het verhinderd door te grommen en niet verder te willen lopen. :)

Seven

Re: Heeft jouw hond je ooit eens gered of geholpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:57

Mij niet maar mijn helaas overleden maatje heeft wel een meisje gered, deze was in elkaar geslagen door een groep en was weg gekropen onder een snackmobiel bij ons in de straat, hij kroop er ineens onder en begon vreselijk te janken. Ik snapte er niets van dus riep hem terug en toen hoorde ik ook huilen en help geroep onder de mobiel weg komen.

Meisje heeft het gelukkig overleefd had wel veel verwondingen waaronder gebroken neus en ribben.

Heel mooi dat honden dit soort dingen aan voelen hoe klein en schattig ze er ook uit zien het blijven honden, die hebben veel voor hun baasje over :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:57

mijn hond is niet waaks...dacht ik...echt een dotje, en een allermans vriendje!
maar als wij slapen, is hij dus wel waaks. Of dit nu snachts is of overdag....

Voorval 1 : ik sliep op de bank, en me broer kwam thuis van uit engeland, en hij slag aan, dit was de eerste keer, wij dachten dat hij gewoon geschrokken was

voorval 2 : Zelfde week, hond was ziek, en begon om half 3 snachts te blaffen, wij dachten dat hij moest schijten of moest kotsen, dus vlogen we naar beneden, toen we de gang in liepen begon hij nogmaals te blaffen, wederom me broer die t huis in probeerde te komen (zat van binnen op slot :P )

voorval 3 : moeders lag te pitten...en ik kwam om 2 uur snachts bij me vriend vandaan, en stonden nog even te praten voor de deur, en hij begon wederom te blaffen omdat hij niet wist dat ik t was!

Verder blaft hij dus echt nooit... zo schattig :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:59

Dat heb ik inderdaad ook wel meegemaakt met mijn hond,. Ze deed nooit wat, iedereen kon haar aaien en knuffelen, maar 3 keer is het voorgekomen dat ze 's nachts voor me ging lopen en grommen naar iemand die me tegemoet kwam. Alle drie de keren waren het onbetrouwbare mensen, waarvan ik het niet verwachte. Ik vertrouwde mijn hond met mijn leven.

Anders voor mij is dat zij me geholpen heeft door mijn depressie te komen.

Ze was er altijd voor me, mijn trouwe ouwgie. Erg wennen, maar nog sleept ze me er weer steeds doorheen, door het verdriet. Gewoon, door hier te zijn geweest en ruim 13 jaar van mijn leven zo veel rijker te maken.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 28-10-11 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:03

Nee mijn honden zorgen alleen maar voor penarie.. zoals met zijn 2en rennen en dan vervolgens achter op mijn knie zodat mijn knie (die net 3 weken uit gips was) weer uit zijn verhouding schoot.... :')

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:08

Een collega van mij (wij hebben een hondenuitlaatservice) had een hondje dat een kronkel in z'n kop had..
Het hondje is in het water gesprongen en heeft een kluit riet onder water vast gepakt en omdat die hond niet helemaal goed was tussen de oren dacht het er niet aan los te laten om adem te halen.
Een andere hond is het water ingesprongen en heeft het hondje aan z'n staart het water uitgesleurd, echt een levensreddende actie van die hond!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:10

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:12

Gaaf topic!
Ik had vroeger nooit zelf een hond, maar een vriendin van mij wel en we waren altijd met zijn 3tjes. (Zij ik en de hond).
Die heeft ook momenten gehad dat hij naar dronken mensen of onbetrouwbare mensen ging grommen en blaffen.

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:22

wauw, dat filmpje! Bijzonder zeg.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:28

ik heb 2 engelse staffords.
1 is heel erg waaks , en neemt de ander er in mee.
Als er iemand aanbelt , vliegen ze zowat door de ramen heen.
Postbode is nu eindelijk veilig , omdat ze hem kennen.
Als ik savonds de paarden voer , lopen ze strak aan mn voet mee.
Overal waar ik in huis ga ,gaan de honden.
Als ik smorgens wakker wordt , doen eerst hun een rondje huis.
En net nog loopt er iemand terwijl ik de brievenbus leeg , een beetje een aparte getinte gozer..
Het was dat ik net optijd het hek dicht deed, hond ging helemaal los tegen die man.

En ik praat hier over 2 honden van 4 en 10 maanden.

betere vriendjes kan ik me niet wensen!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:29

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:32

Onze hond heeft mij al een paar keer 'gered' als ik weer eens de deur achter me dicht had laten vallen met de sleutel er aan de binnenkant nog in. :o Ook waarschuwt ze ons altijd als de katten iets doen wat niet mag.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:38

setteke schreef:
Voor de vraag van de TS, door er gewoon te zijn. That's it.

Dat had ik ook. Nu is ze er niet meer, maar het gevoel blijft.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:42

Ik was een keer met een vriendin van me bij de rivier aan 't zwemmen met onze labrador. Toen kwam er een man en met 2 van die kasten van honden, met van die grote hanglippen en... nouja heel eng. Hij had ze niet aan de lijn en zei 'ze doen niks ze doen niks' nou... die ene hond zwom het water in achter m'n vriendin aan!!! en die ander kwam op mij was, mijn hond ging tussen mij en die andere hond staan en gromde er naar.... mijn hond was zeker weggerend als ik daar niet had gestaand!

Uiteindelijk na héél veel roepen van de baas zijn ze meegekomen.. maar jeutje... wat waren wij allebei bang zeg!!!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:48

Een oude kennis van mijn vader is overleden de hond is 3 dagen blijven blaffen naast de man en heeft het toen opgegeven ze hebben hem gevonden bovenop de man (die al zwart werd/was) uitgedroogd en hongerig.
Politiemensen vonden het bewonderenswaardig dat de hond ondanks alles nergens van had gegeten.

Andere hond van een moeder van een vriendin die epileptie had die hond sloeg standaard aan als er een aanval aan zat te komen en ondanks dat haar moeder het voelde aankomen was de hond haar altijd enkele seconden voor.

Mijn eerste hondje heeft me gered door er gewoon voor me te zijn in moeilijke tijden....

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:53

Wat een mooi topic!

Mijn kleine jack russel raakt behoorlijk in paniek als ik ziek ben, ze gaat dan op mn buik liggen en blijft kijken naar mijn gezicht. Op het moment dat ik moet spugen rent zij naar mn vriend ''waarschuwt'' mijn vriend en komt daarna keihard terug naar mij.

Mijn herder is sinds hij bij ons woont heel erg waaks, komt nog net niet door de deur als er iemand voor staat maar no way dat jij naar binnen durft. Laatst moest ik hem savonds laten plassen en dan lopen wij effe hier voor over het weggetje (wonen buitenaf) mijn schoonouders wonen voor aan de weg en mijn schoonvader liep dus effe een stukkie en Quinto ziet hem maar zag niet dat het mn schoonvader was dus die stuift er heen, heb maar gauw geschreeuwd dat ie zn naam moest roepen... ging net goed. Hij had anders hoe dan ook in zn arm gehangen :) zo gauw het licht is is hij weer de grootste knuffelbeer die ik ken maar savonds .....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:06

NoGo schreef:
Een oude kennis van mijn vader is overleden de hond is 3 dagen blijven blaffen naast de man en heeft het toen opgegeven ze hebben hem gevonden bovenop de man (die al zwart werd/was) uitgedroogd en hongerig.
Politiemensen vonden het bewonderenswaardig dat de hond ondanks alles nergens van had gegeten.

Andere hond van een moeder van een vriendin die epileptie had die hond sloeg standaard aan als er een aanval aan zat te komen en ondanks dat haar moeder het voelde aankomen was de hond haar altijd enkele seconden voor.

Mijn eerste hondje heeft me gered door er gewoon voor me te zijn in moeilijke tijden....

gegeten had van de man bedoel je? dat doen honden niet :n ze gaan nog eerder zelf dood. Katten zouden dat wel hebben gedaan.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:08

Een jongen die ik kon had een Stafford teef van 9 maanden...
Ik was erg bang voor de hond := Maar ben eigenlijk voor alle honden bang _O-

De jongen was met zijn hond in mijn huis en zat met iemand aan de telefoon.
Hij ging keihard schreeuwen en vloeken, ik wil dat helemaal niet in mijn huis en werd er bang van :oo
Ik had liever dat hij gewoon wegging! Toen ging hij tegen mij schreeuwen, de hond beet de jongen finaal in zijn hand :oo

Het verhaal wat nu gaat komen is echt erg |(
Toen schopte hij de hond van de trap naar beneden en nog een trap naar beneden, toen lag de hond tegen de deur en hij ging de hond heel heftig lopen schoppen.
De hond probeerde terug te vechten, want ze had pijn...

Toen liet hij de hond bij mij en zei dat ze voor mij was, hij wilde geen hond die niet trouw was :r
Daar zat ik toen zwaar in schock met een hond die mij hielp, maar waar ik tegelijkertijd ook doodsbang voor was :=

Ik heb aangifte gedaan en een bench gekocht.
De eerste dagen lokte ik de hond met een snoepje de bench in en durfde daarna de bench niet meer open te doen :=
Steeds werd ik minder bang voor haar, vond het leuk om lange wandelingen te maken en uiteindelijk lag ze bij mij in bed :+ (ook al vond ik dat altijd smerig! haha)

Een vriend van mij liet haar iedere middag uit als ik aan het werk was. Op een dag werd hij aangehouden en ze had geen papieren.
Ze is inbeslag genomen, moest een test doen en is herplaatst in Belgie -O- Ik kreeg ook een fikse boete :list:
Ik vond het vreselijk |( Hoop dat ze het nu goed heeft :(:)

Dus ja een hond heeft mij weleens gered :j Maar in de eerste instantie was het niet mijn eigen hond!
Maar wel een heel bijzondere hond <3

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:12

huh? hoezo is ze dan inbeslag genomen en heb je dan een boete gekregen??

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:14

Maartje1990 schreef:
NoGo schreef:

gegeten had van de man bedoel je? dat doen honden niet :n ze gaan nog eerder zelf dood. Katten zouden dat wel hebben gedaan.

Ik ging er altijd van uit dat honden dat uiteindelijk wel doen :')
tjonge jonge ze kunnen mij ook soms echt van alles wijs maken :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:16

@Maartje
Omdat het een Amerikaanse Stafford was en toen der tijd moesten die honden een FCI stamboom hebben...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:22

*kuch* ik zit net even te googlen en lees wel berichten over honden die hun baasje opeten :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:23

doei schreef:
@Maartje
Omdat het een Amerikaanse Stafford was en toen der tijd moesten die honden een FCI stamboom hebben...

en was jij je daar van bewust? en had die jongen dat dan niet? of je had hém aansprakelijk kunnen stellen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:30

Ik heb laatst een film gezien, wat werkelijk is gebeurd.... Een man had ooit op het station een hond gevonden. Deze heeft hij mee naar huis genomen en gehouden. Na een tijd liep de hond altijd mee naar het station, en ging de man met de trein naar zijn werk en hond liep terug naar huis, en dit jaren lang. Op een dag voelde de hond dat er iets mis was, en wilde niet mee lopen naar het station. Man op station, hond kwam aanrennen man blij, maar de hond wilde dat hij niet weg ging, man is natuurlijk toch gegaan. Hij kreeg een hartaanval volgensmij op zijn werk en is ook uiteindelijk overleden. Die hond kwam ook elke dag om 5 uur naar het station om te wachten op zijn baasje, maar die ene avond kwam zijn baasje niet meer terug.... Die hond ging elke dag maar weer terug op 5 uur om zijn baas op te wachten, ook toen hij heel oud was. Hond is gaan zwerven, maar kwam elke dag weer terug en is uiteindelijk op die plek overleden... Het raakte me wel die film, vooral omdat het waargebeurd was. Er is ook een standbeeld van de hond gemaakt ter herdenking. Volgensmij was dit in Japan(?). Ik geef toe, ik was bij de film erg emotioneel toen die hond elke dag terug ging.... Maar ik zal vast niet de enige zijn geweest....

En mijn hond? Ja ikweet dat zij er voor me is, want als iemand mij voor de grap duwt of iets dergelijks, begint ze te dreigen. Als het persoon wat mij bedreigt/iets wilt doen en boven mij staat, dan komt zij in actie. Heerlijk gevoel dat je weet dat ze er is. 's nachts is ze een echte waakhond. Als er alleen al iemand voorbij loopt hoort ze dat en maakt ze een zacht geluid (van kom niet dichterbij, ik pak je) dus als er iemand binnensluipt, dat weet je dat en die zal ook niet zomaar binnen komen, die zal ons huis overslaan want echt, ze kan bijten!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Batlow op 28-10-11 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:31

hachi a dog's tale :j