Hond bijna gestikt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond bijna gestikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:27

Pff wat ik net weer meegemaakt heb... Mn vader moest even wat bij iemand ophalen en vroeg of ik de keuken wou opruimen, en dus ook de hond eten geven. Nou doe ik dat wel vaker dus geen probleem. Er lag nog een halve gehaktbal in de koelkast die Scottie (onze hond) wel mocht hebben. Dus vader weg, ik Scott eten geven... Meneer was nogal gulzig en verslikt zich... Ik zag hem de keuken uitlopen, weer omdraaien en vervolgens toch maar naar het kleed (en naar mij) rennen. Als hij moet kotsen doet hij dit altijd op het kleed en hij stond te kokhalzen, dus ik hem snel naar buiten gooien zodat hij het kleed niet onder zou kotsen. Hij had nog eten laten staan waardoor ik toch wel bezorgd werd, hij loopt nooit van zijn eten weg zonder het op te eten. Dus ik loop voor de zekerheid ook maar naar buiten, staat Scott echt heel eng te doen alsof hij bijna geen lucht krijgt. Heb een keer een filmpje gezien van een leeuw die stikte en dit leek er aardig op... Toch bleef ik aardig kalm en probeerse Scott te helpen door hem op zn rug te kloppen (wist ik veel wat ik moest doen). Op gegeven moment leek het toch wel heel serieus op die leeuw en ik raakte een paar seconden in paniek. Ik rende naar binnen om mn vader te bellen maar voordat ik binnen was realiseerde ik me dat tegen de tijd dat mn vader er zou zijn Scott al gestikt zou zijn, dus ik rende terug naar Scott om hem te helpen. Godzijdank had hij net overgegeven en leek het weer aardig goed te gaan, hij keek iig niet zo hulpeloos meer en ademde gewoon. Nog even een kwartiertje buiten gebleven zodat Scott zn kots niet zou opeten en daarna naar binnen gegaan. Scottie ging snel de rest van zn eten opeten en ik gaf hem nog een beetje extra brokken, het arme beest heeft zo'n beetje alles uitgekotst.

Sorry voor het lange verhaal, maar jeetje ik was echt bang! Wat zouden jullie gedaan hebben?

nynke55

Re: Hond bijna gestikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:30

Pff, eng hoor, je schrikt je wezenloos! Ik denk dat ik het zelfde gedaan had, klappen op zijn borst of een soort heimlichgreep.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:36

echt even schrikken... misschien in vervolg een kopje midden in de bak zette? zo kan hij minder schrokken...

gelukkig is het goed afgelopen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:38

had je die halve gehaktbal in z'n geheel gegeven? misschien dat 't gewoon wat te groot was en door zo gulzig te eten niet goed gekauwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:39

Het schrokken kwam door die gehaktbal, ik had hem niet in stukjes gesneden omdat ik dacht dat Scottje dat zelf wel regeld, als hij wortel krijgt eet hij ook altijd eerst zijn brokken op en dan neemt hij zn wortel mee, maar nu deed hij dat dus niet :\

Edit: Maartje1990 klopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:43

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:31

Mijn vorige hond is ook weleens bijna gestikt.
Ik heb toen de Heimlich manoeuvre toegepast.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:58

LZP --> BB

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:15

nou mij lijkt 't dat doordat de gehaktbal (ook al is 't een halve) in z'n geheel gegeven is, dat dat 't wellicht veroorzaakt is. Gewoon voortaan in stukjes snijden, zekere voor 't onzekere nemen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:24

Volgende keer gewoon je hand erin stoppen en gehaktbal eruit trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:08

Dan schrik je wel zeg!
Gelukkig is het goed gegaan... :)