Katten broertjes een ineens agressief naar de ander

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Katten broertjes een ineens agressief naar de ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:32

Hoi,
Misschien dat jullie me kunnen helpen.
gisteravond voor het slapen gaan ging mijn vriend al naar boven de zwarte kat ging al met hem mee zoals bijna altijd.
Ik zat onder op de wc dus de rode wachten even op mij.
Hup daar ging ik naar boven hij achter me aan, pyjama aan en me verzorgt vriendlief lag al in bed.
Zwarte kat lag al op bed nou kusje ligt uit en ineens een felle blaas van een van de katten schrok me echt dood.
Beide katten op de grond en die rode ineens helemaal uit zijn doen blazen en echt hard grommen naar die zwarte maar naar ons niet toen die zwarte de kamer verliet werd die rustiger en konden wij ook weer aan hem komen.
echter ging die wat liggen trillen en met open mondje ademen en voor het eerst buiten de bak diarree nouja flink wat stress dacht ik.
Toen kwam die zwarte weer binnen en het was weer raak rood helemaal uit zijn doen blazen en grommen.
Die zwarte ging gewoon rustig klein liggen en deed niet veel meer.
Dit ging zeker een half uur zo door toen heb ik besloten met die zwarte onder op de bank te gaan liggen.
Vriendlief bleef met die rode boven, toen die zwarte eenmaal weg was zei mijn vriend dat die rode weer rustig was en aanhankelijk wel nog een half uurtje wat oplettend maar wel rustig.
In die tijd is die zwarte niet een keer dominant geweest juist eerder onderdanig.
Nu vanmorgen was alles weer koek en ei samen eten en weer spelen snap niets ervan wat er gister avond gebeurd is de aanleiding ook geen idee aangezien het licht uit was.
De katten zijn half broertjes maar zijn vanaf dag 1 samen opgegroeid maar hier schrok ik toch wel van

Anoniem

Re: Katten broertjes een ineens agressief naar de ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:36

Het zijn natuurlijk wel beide mannetjes.
Maar ik denk dat ze de rangorde aan het bepalen zijn.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 15:38

moet wel zeggen dat ze allebei gecastreerd zijn bij de eerste tekenen van op elkaar fietsen en dat is ook al niet meer voor gekomen.
dacht het zelf ook van de rangorde maar die rode was echt in trans om het maar zo te noemen helemaal gefixeerd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:47

gebeurt hier ook wel eens, ineens schrikken ze ergens van en dan vallen zelfs moeder en dochter elkaar aan, geven een mep en dan blazen... kaboutertjes? geen idee! Maar meestal is het de volgende dag al weer over.
Vanochtend nog was 1 poezel beneden bezig met spelen zo'n papieren tasje van de frietboer en 2 anderen die bij mij boven zaten schrokken zich het apezuur en gelijk hoge ruggen en dikke staarten en bang voor elkaar.... erg aandoenlijk om te zien maar was ook zo weer over....