Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Succes rocymax schreef:Ja Amy, idd een gesprek aangaan met de eigenaren en uitleggen dat Havanna (nog) een hond met een gebruiksaanwijzing is en dat ze alleen maar achteruit gaat ipv nieuwe dingen bij te leren.
als jij nl iets naar de hond doet, zullen ze alleen maar boos zijn. Dus even door de zure appel bijten en een confronterend gesprek aangaan.Succes

Moet ook zeggen dat Havanna na zo'n confrontatie een stuk beter naast me loopt (is nog work in progress, voorlopig eerst die angst weg en langzaam werken naar het in de juiste positie naast me lopen, gaat wel steeds beter!). Hond gaat er alleen niet weg door, blijft hooguit staan 
Zit niet veel anders op vrees ik
T was ook dat die man vandaag zo'n beetje aan de andere kant van het veld stond (rustig een peukie te roken, zó ergerlijk dat laconieke gedrag!) anders had ik miss wel de moed gehad... Ik ga het volgende keer iig proberen, al mn moed verzamelen hihi.
), hond liep gewoon door dus ik heb m geblokt met mn hand. Die man kwam zowaar ook aanlopen (ging kennelijk weer terug) en begon meteen tegen me dat ik m er gewoon bij moest laten en hij doet niks en ''jullie pakken het allemaal gewoon helemaal verkeerd aan''. Ik gaf meerdere keren aan dat míjn hond t niet fijn vond maar hij bleef maar door mopperen. Tuuuurlijk, ik pak het helemaal verkeerd aan, ik houd immers van honden die netjes luisteren, das een rare aanpak toch?