Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zou ook op de bank gaan liggen als ik een hond was en de kans had! Verder hebben we een fijne bank met wasbare hoezen, dat helpt ook
zodiacje schreef:Je zou het ook nog kunnen proberen met aluminium folie of balonnen
Iris82 schreef:Mag ze wel op de bank als jullie erbij zijn?
cissy schreef:zo'n kleed met onderkant vinyl die je ook voor achterin de auto kunt gebruiken op je bank leggen?
een andere bank kopen speciaal voor haar of je er gewoon bij neerleggen dat ze het doet
Caira schreef:alu folie erop leggen

suuzepuus schreef:Mijn hond heeft een eigen 2 persoonsbank maar het liefst ligt ze op die van ons. Ik denk dat je er weinig tegen kunt doen of je moet zorgen dat ze er niet bij kan! (bench/ bijkeuken ofzo...)
zodiacje schreef:ik heb er een bezemsteel op liggen.
Mijn hond vindt dat "eng" genoeg om niet op de bank te gaan liggen.
Je zou het ook nog kunnen proberen met aluminium folie of balonnen
Robin_S schreef:Ik zou echt niet beginnen met dingen op de zetel te leggen. Jij bent hogere in rang, dus gewoon het feit dat dat jouw zetel is, moet de hond al 'bang' genoeg maken om er niet in te kruipen.
Het is misschien een vage raad, maar ik zou gaan werken aan het respect in het algemeen. Aangezien je zegt dat ze nog aan het groeien is, denk ik dat het om een jonge hond gaat. De kans is groot dat je hond ook nog eens in de puberteit zit... nu meteen aanpakken dus! Een hond die respect heeft voor zijn baas vermijdt de zetel en het bed uit zichzelf.
Maar zoals ik al zei, het laatste wat je moet doen is dingen in de zetel gaan leggen, want zo verlaag je je echt te veel. Je smeekt je hond om niet in de zetel te gaan liggen... dat is echt niet de bedoeling.
Alu folie werkte goed. nowornever schreef:Ik moet wel lachen als er gezegd wordt dat je moet werken aan respect. Want in dit geval is er niemand thuis, dus moet hij respect hebben voor de bank of voor wie? Ik ben net weer begonnen in een nieuw boek over honden gedrag en volg ook een opleiding over hondengedrag, maar dat respect bij brengen is eigenlijk je hond bang maken, ofwel je hond wil voorkomen dat hij een correctie krijgt en niet dat gebied is van mij baas, dus daar blijf ik vandaan. Het enige wat je kan doen in zorgen dat je hond niet op de bank kan gaan, door er bijvoorbeeld stoelen op te leggen. En dat je hem geen eigen bank geeft, dat kan ik me voorstellen dat doe ik ook niet. Je moet misschien wel aan respect werken als je hond op de bank gaat als je thuis bent en hij je negeert, maar dat is helemaal niet aan de orde. Ach en je zegt zelf ook dat hij nu in de pubertijd is, dus dat komt wel goed als je nu een tijdje ervoor zorgt dat hij er niet op kan, kan je over een paar maanden de stoelen ervan af halen.