Ik heb een Pup van 6 maanden in huis. Die heel erg onzeker is en emotieplasjes doet.
Ik zal even proberen uit te leggen hoe hij dingen doet.
Maar ik wil eerst even kwijt dat hij een slechte start heeft gehad. Ik kreeg hem met 13 weken.
en was toen al zon onzeker hondje dat veel van zich af plaste.
Natuurlijk was hij nog niet zinderlijk. dus ik dacht dat het daarmee te maken zou hebben
Helaas is hij erg onzeker gebleven, en ik probeer meer zelf vertrouwen te geven door hem veel te belonen.
Maar daarbij komt dat hij vaak niet bij me durft te komen. dan doe ik hem geruststellend roepen. van shassie kom maar. of kijk is? kom maar. maar hij komt dan niet. en als hij wel komt dan kijk ik hem niet aan. en aai hem zachtjes, maar toch plast hij van zich af.
Ook als ik hem gewoon roep en hij komt blij op me af dan plast hij ook

Gister moest ik toevallig met mijn andere hond naar de DA ivm anaalklier ontsteking.
Dus ik vroeg het aan mijn dierenarts. Die vertelde mij dat het 3 kwart jaar tot een jaar kan duren voor dat dat stopt. meestal worden ze dan rustiger in dat koppie en dan word het minder. Maar het hoeft ook niet over te gaan.

Over zijn onzekerheid. er kan bijvoorbeeld niemand mopperen dan kruipt hij helemaal in elkaar.
En dat terwijl hij nooit echt op zijn mieter heeft gehad van mij. Ik nergeer vaak de de slechte dingen.
en beloon de goeie dingen.
Er zijn dagen dat het heel goed gaat, en er zijn dagen dat het bijna weer terug bij af is.
Maar nu mijn vraag, hoe kan ik hem het zelfvertrouwen geven zodat hij niet meer zo bang of onzeker hoeft te zijn?
Mijn Da zegt dat het allemaal met elkaar te maken heeft, en dat het gewoon een kwestie van tijd is, Maar ik wil toch wel graag weten hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Op cursus weten ze het ook niet. Daar vertoond hij dit gedrag niet.