Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Morgen toch al?Iris82 schreef:Ik zou nog niet gaan dwangvoeren. Want het kan goed zijn dat er een ontzettend abces in haar keel zit en haken op de kiezen. Wat je dan ziet is dat ze toch proberen om iets te eten en dat er proppen hooi achterin de keel zitten die ze niet doorgeslikt krijgen. Ieder eten wat je erbij stopt, zorgt alleen nog maar voor verslikken, pijn en nog meer ellende. Eerst eens zorgen dat dat bekkie leeg wordt. Hoop dat de DA morgen meteen tijd heeft voor een narcose.
Het is natuurlijk geen langtijdige oplossing, maar zo krijg je ze wel relatief snel op een beter gewicht. (Heb ervaring, ons konijn was ook erg mager geworden na ziekte, is toen met brinta erg snel weer aangekomen, kan volgens de DA helemaal geen kwaad. En ze vinden het vaak lekkerder dan dwangvoer/wortelhapjes etc) saskiakefie schreef:1 ding begrijp ik niet, hij eet blijkbaar al langer niet, maar vallen je konijnen het brok niet aan als je dat geeft? Ik geef namelijk 2x per dag brok en kan dus 2x per dag meteen zien als er iets mis is.
Aangezien hij al langer slecht eet zal het geen verstopping zijn gelukkig. Als je dwangvoert (wat ik in dit geval ook niet zou doen) waarom maak je dan niet een papje gewoon biks? Kokend water prakken met biks.
Creatas schreef:Ik zou kiezen voor voldoende komkommer en appel voor het laatste nachtje en dan morgen idd eerst da afwachten.
Nog een kleine note over wortelbabyhap: Hier moet je toch ook wel enigzins mee oppassen als dwangvoer omdat er veel suiker in zit.. Als je morgen bij de da bent zou ik gelijk bij het afrekenen vragen om een zakje ciritical care en een grote 50ml spuit (dit is de eerste maat waarvan de tuut groot genoeg is voor dwangvoerprut.. snijden in kleinere spuitjes heeft geen nut is míjn ervaring)..
saskiakefie schreef:Hm misschien toch een tip om ze minder te voeren want dan kan je het beter in de gaten houden als het normaal wordt als ze meteen gaan eten![]()
Ik ben benieuwd hoe het bij de DA is gegaan.
Dus van voorjaar maar weer kijken hoe het gaat in de groep. Anders komt ze apart te zitten met een gecastreerde ram. saskiakefie schreef:Worden ze mager? Wat noem jij mager? Je moet ook niet in 1 keer heel weinig geven, rustig afbouwen zodat ze hooi leren eten. Dat is veel gezonder, beter voor de spijsvertering en zulke problemen krijg je dan ook niet snel omdat het moeilijker verteerbaar is als brok en zo blijven de darmen goed in beweging/aan het werk.
saskiakefie schreef:Maar wat noem jij te dun? Dat vraag ik me een beetje af..