ben ik opzoek naar een cursus voor mij en mijn hond kyra..
wie het topic heeft doorgelezen weet dat kyra niet luisterd naar het commando 'hier'
ik dacht zo.. omdat ze energie voor 10 heeft om op een cursus te gaan waar we allebei plezier in hebben en dat kyra haar ei kwijt kan..
waar moet ik beginnen?
als ik op google zoek krijg ik cursussen die plaatsvinden in nieuwegein ed.. dat is een beetje uit mijn buurt
misschien is een gehoorzaamheids cursus eerst handig voordat ik op flyball, agillity oid ga? of zit dat bij de flyball, agillity ed inbegrepen.. ?
paspoortje van kyra is ook wel handig, wat ze leuk en niet leuk vind:
karakter: eigenwijs, vriendelijk naar mensen en honden, wil alles onderzoeken, is gek op kleine (vliegende) beesten dan moet je denken aan konijnen, (voornamelijk) vogels etc
word in januarie 3 jaar .. houd van spelen met haar bal maar intresseert haar niet zo dat ze er een moord voor doet om hem terug te krijgen.. ze geeft al snel over en gaat dan op zoek naar wat anders of ze gaat chillen (slapen, liggen, eten, buiten snuffelen)
wat ze niet leuk vind is luisteren.. ze doet liever waar ze zelf zin in heeft
natuurlijk ligt het niet allemaal aan kyra.. ik kan ook wel wat hulp gebruiken in de 'opvoeding' van mijn hond..
wie heeft hier ervaring in en kan mij verder helpen?

en daarna iets als behendigheid ofzo. 
Op mijn eerste behendigheidscursus deden ook veel mensen mee die hun hond gewoon niet onder appél hadden en ik ergerde me groen en geel aan hen omdat ze de hele les ophielden..
Die o staat voor obidience (ofzo