In mei 2004 vonden mijn vriendin en ik op weg naar mijn middelbare school in de bosjes 2 kittens. Hooguit 3 weken oud, ontstoken oogjes en doodsbang. De dierenambulance kon ons niet helpen, ze zouden de kleintjes afmaken omdat ze wild waren. Terugzetten was hun advies, dan zouden ze vanzelf doodgaan.
Als 2 jonge meiden konden wij dat niet over ons hart verkrijgen en hebben we ze naar een dierenarts gebracht. Het katertje bleek 4 weken oud, het poesje 3 weken. Met flessenvoeding en veel liefde knapten ze snel op en hoewel mijn ouders absoluut tegen een 2e kat waren, werden ze al gauw verliefd op de kleine Charlotte. Het katertje vond een huisje bij de oma van mijn vriendin en Charlotte, wat algauw Lotje werd, groeide op tot een prachtig langharig dametje

Inmiddels worden kleine meisjes ook groot en ging ik de deur uit. Omdat Lotje altijd als mijn kindje aangevoeld heeft, zou zij meeverhuizen. Helaas werd zij in december erg ziek: om onverklaarbare redenen stond haar kopje bizar scheef en viel ze om. De angst was groot dat we haar in moesten laten slapen, binnen een paar weken ging ze erg achteruit bij mijn ouders.
Toch besloten we haar hier in huis te nemen en dat is de beste beslissing ooit geweest. Lotje is sinds 1 januari, de dag dat ze hier kwam, enorm opgebloeid. Ze geniet met volle teugen en hoewel ze nooit meer zonder medicatie kan, hebben we dit al enorm af kunnen bouwen en kan ze met haar handicap goed omgaan

Bij mijn ouders was het een teruggetrokken, nerveus poesje dat eigenlijk haar weg niet goed wist in het grote huis. Hier woont ze kleiner, maar komt ze meer tot rust. Ze is echt de zonnestraal in huis, binnen een paar maanden heeft ze mijn vriend ingepalmd en krijgt de poes haast meer aandacht dan ik

Heel bijzonder ook is dat ik nu woon naast de bosjes waar ik haar als kitten vond...
Hieronder een kleine reportage van mijn kleine meisje, heel bijzonder en geliefd.

Lotje met nog een recht hoofdje, bij mijn ouders in de tuin.

Gekke poes, lekker op de post liggen

Heerlijk op de bank

Uitgebreide wasbeurt

Je ziet het al, poes krijgt alle ruimte van vriendje en wie staat er naast?

Rollebollen op het balkon, één van haar favoriete bezigheden

En dat gebeurt altijd met een hoop gemauw en gemekker

Knap meisje, met een bijna recht hoofdje in vergelijking met een halfjaar terug
Ik ben zoooo blij dat we haar hier hebben, ze brengt zoveel humor en gezelligheid
Zij zouden ze inslapen als ik ze bracht, dus ik kon ze maar beter in de bosjes laten liggen, deed de natuur zelf z'n werk wel