Mijn vriend en ik denken erover om een hond aan te schaffen. We hebben al een paar weken een kruising herder/husky op het oog, uit het asiel. 11 jaar.
Vanmiddag een kennismaking gehad en dat klikte.

Ik zit echter wel met allerlei 'simpele' maar logische vragen....Wat moeten we allemaal aanschaffen, waar denken we niet over na, wat doe je als je een dagje weggaat (pretpark oid), als je een natte, modderige hond na het uitlaten in huis hebt, etc etc...
Deze hond kent de commando's 'blijf' 'zit' 'volg' en 'hier', maar geen 'poot' oid....Leer je dit een hond van 11 nog aan? Is het uberhaubt mogelijk om een oudere hond nog wat 'bij' te voeden qua opvoeding?
Ik hoef geen kritiek of ik er wel over nadenk; daarom plaats ik dit topic juist....Tips, aanschaf, etc. We denken er zeker over na, doen veel research naar rassen etcetera, we hebben beide een full-time baan, dus genoeg financieen en de hond kan elke dag mee naar mijn vriends bedrijf en heeft daar genoeg ruimte (binnen en buiten) dus zal vrijwel nooit uren alleen thuis zitten.
Mijn vriend en ik wonen nu anderhalf jaar samen in een mooi, half vrijstaand huis met tuin, naast de dijk om lekker te kunnen lopen.Bedankt alvast!

. Ook vind ik het top dat jullie een dier op leeftijd nog een leuk huis willen bieden. Wat je jullie zelf wel moet realiseren met een oud dier...wat is de medische gezondheid van hem/haar?
Dat is natuurlijk persoonlijk, de hond zal het vast nog wel kunnen leren
Noodzakelijk?
) of 's avonds een feestje hebben wat tot laat kan duren, dan zorg ik dat ik oppas heb. Of m'n zusje komt onsite oppassen, of hij gaat een dagje naar z'n fokker. Dat zijn toevallig vrienden van ons, en andersom passen wij ook wel eens een dagje (of een paar) op hun honden
Ik voer zelf Carnibest, omdat mijn reu het daar vooralsnog echt het best op doet, en ja, dat kost 3,50 per kilo dus ik ben voor mijn 24kilo wegende hondje al gauw 60 a 70 euro kwijt aan voer.. Maar wat ik zeg, smuldier is een hele goeie vervanger voor de meeste honden