Ik riep het al toen ik haar mee naar huis nam, dat ik liever wilde dat ze binnen bleef, omdat ik doodsbang was dat ze werd overreden. Zoals zoveel mensen tegenwoordig kreeg ik te horen dat een kat naar buiten moest, vrijheid nodig had etc. Ik heb eigenlijk zoiets van; mijn honden gooi ik toch ook niet naar buiten als ze moeten plassen en poepen, in de overtuiging dat ze wel weer teruglopen? Mijn hamster leeft ook in een kooitje. Als mijn paard pech heeft staat hij een paar uur per dag in een hok van 3 bij 3. Waarom zou ik dan mijn kattenlieveling bloot moeten stellen aan hard rijdende auto's, buren die de poep niet waarderen etc? Plus dat het schijnbaar normaal is, tja, het gebeurd nou eenmaal, dat katten aangereden worden. Dat is 'pech.'
Ik ben klaar met die 'pech.' Dit was katje nummer 2 met die 'pech'. En nu, marktplaats op, gratis een nieuwe halen, die weer naar buiten lopen en dan weer de schouders ophalen want zo is het nou eenmaal en zo hoort het? Ik ben er helemaal klaar mee.
Maar nu; de praktische oplossing. Hypothetisch gesproken, want ik ben op het moment een beetje klaar met mijn hart verliezen aan een dier maar; voor de record, ik woon thuis, we hebben een kat die al 15 jaar lekker buiten de deur komt (en om de één of andere reden blijkbaar wel auto's weet te ontwijken. Inmiddels komt hij niet verder dan de tuin, want het is een oude lobbes aan het worden. Ik moest de neiging bevechten hem ook binnen te houden) en als laatste; het is het huis van m'n ouders, en die zijn van mening dat een kat buiten hoort + zomers willen ze gewoon de deur en ramen open.
Wat zou dan een oplossing zijn? Ik vraag mij af hoe bokkers met binnenkatten het dan doen. De tuin afzetten zie ik nog niet zo snel gebeuren, een kattenren zal er ook nooit komen. Kat tuigje om doen en met een pin in de grond hem ook van buiten laten genieten? Overal horren plaatsen?
Ik ben erg benieuwd naar hoe bokkers het doen. Ik zal voorlopig geen nieuwe kat nemen voor mezelf (afgezien van het feit dat de 15-jarige Heer des Huizes niet zit te wachten op een kitten
Tabby was een gered katje, die moest hij maar dulden, maar hem express pesten is een ander verhaal) niet to ik mijn eigen plek heb en mijn eigen regels kan maken voor mijn katten maargoed; hoe doen jullie dat? 

) mijn kat komt ook niet buiten. We hebben voor een gedeelde huisdeur, onderste stuk dicht, bovenste hor in en erachter hebben we een klaptafel van de ikea gemonteerd, mandje erop en katlief kan de hele zomer genietne en over zijn koninkrijk uitkijken.
Zegt genoeg denk ik.
noorse boskatten, Maine coon ook mooi. Ragdoll's. Naaktkatten (andere uiterste) maarja, we wonen gewoon in een rijtjeshuis met achtertuin, en áls het beessie dan een keer ontsnapt (en dan ben ik weer een rasechte Nederlander) neemt 600 euro+ de benen. 
dat wil ik niet meer.