Kat blaast en gromt naar me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sidera

Kat blaast en gromt naar me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 22:11

Hallo bokkers,

Ik zit met een groot probleem, ik heb twee katers. Zij heten Thijs en Teuntje.
Teuntje heb ik al vanaf dat hij 4 weken was (veeeel te vroeg dat weten we, maar de verkoper had ons gezegd dat hij 10 wkn was, ik vertrouwde dit niet en de da heeft bevestigd dat hij veel jonger was) ik heb hem samen met zijn zusje gekocht, ze zijn toen allebei erg ziek geweest maar zijn er weer helemaal boven op gekomen. Helaas is het zusje van Teun overleden 2 jaar geleden.

Omdat Teun nu alleen was hadden we nog een tweede kat gezocht; Thijs. Thijs is een mooie britse korthaar kater, maar hij is heel bang voor Teun. Sowieso ishij bang achtig maar dat gaat al veel beter.

Teun is veranderd van de liefste kat vd straat naar een kaddhaffi-kater. Vroeger liet hij letterlijk alle katten uit de straat uit zijn bakje eten, hij komt altijd heel lief naar je toe en zou never nooit bijten of krabben. Nu jaagt hij Thijs weg en blaast naar hem als hij te dicht in de buurt komt.
Maar het wordt nog veel erger, Teun blaast, gromt en krabt mij nu ook opeens als ik hem op pak. Ik vind dat echt heel erg want Teun is altijd al mijn lievelingd kat geweest, hij kwam altijd bij me liggen en ik kon hem gewoon altijd even een knuffeltje geven.

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet, wat ik steeds deed was hem net zo lang vast hield tot hij stopte met grommen en hem dan als beloning neerzetten. Als hij helemaal niet gromde zette ik hem meteen weer neer en gaf ik hem een snoepje. Tot vandaag dus, hij heeft me in mijn gezocht gekrabt. Ik moest er gewoon bijna van huilen, en niet omdat ik een schram had....

Hij heeft echt praatjes gekregen door de komst van die extreem onderdanige kat, maar hoe krijg ik mijn lieve Teun weer terug? Alle tips welkom

Edit; Teun is nu 3 jaar ong wordt bijna 4
Laatst bijgewerkt door Sidera op 22-10-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:15

Ik ben bang dat je of die andere kat weg moet doen, of het moet accepteren en dat het hopelijk met wat tijd nog beter word :(:) Katten zijn nu eenmaal hele aparte beesten en ik denk dat Teun het gewoon niet pikt dat hij zijn terein moet delen met een andere kat (al helemaal omdat het ook een mannetje is)

Alet74

Re: Kat blaast en gromt naar me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:18

Denk dat dat inderdaad de enige oplossing is; kat 2 moet weg.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:20

hm dat klinkt niet fijn mijn poes heeft me ook een hele tijd niet aangekeken en me ook geprobeerd te krabben in gezicht. dat lukte niet want was snel genoeg. die van jou is heel erg beledigd maar je kan hem natuurlijk heel goed laten merken tot hoe ver hij kan gaan.
als het echt te erg kan je beter zo snel mogelijk de ander voor jeje gaat hechten weer laten gaan. Blazen kan je ook terug doen of een goede brul geven als hij dat naar jou doet. die van mij kreeg ik met 4 weken en 6 dagen en heb haar zelf nog de fles gegeven , die kwam er ook bij. tis goed gegaan maar heel blij is de oudste niet altijd al gaat het nu redelijk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:21

en juist niet oppakken als hij gromt of vasthouden want dan naaittie zich helemaal op zet hem dan maar op de grond en negeer hem.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:22

en dan heeft ie z'n zin... Kun je m beter in zn nekvel pakken dan kan die niks als je hem goed hebt. Als je blaast dan jaag je hem weg terwijl dat niet de bedoeling is lijkt me als je hem aan het aaien bent.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:23

dat dan wel maar je openkrabben wil je ook niet.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 22:26

Bedankt voor de reacties, ik zit er best wel mee gewoon omdat ik echt nooit had verwaxht dat ie zoiets zou doen naar mij.

Hij doet het trouwens alleen als ik hem oppak; dus een andere oplossing zou zijn hem niet meer oppakken.. Maar ik pak hem altijd heel kort, ondersteun hem goed zodat het wel fijn zit voor hem en vaak alleen voor een kusje, dat zou toch moeten kunnen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:28

ja dat zou moeten kunnen al was tie van mij ook erg veranderd in gedrag , gelijdelijk. heb je er wel eens aan gedacht dat er misschien iets met hem kan zijn waardoor hij gromt , pijn misschien.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:34

weet je zeker dat hij niet ergens pijn heeft?

ik had vroeger perzen en 1 begon mij ook ineens te bijten als ze op schoot lag en dan mauwde ze ook daarbij

later bleek dat ze een lever ontsteking had [ kwam eruit tijdens sectie, ze viel met 6 jr ineens dood uit de krabpaal , hartaanval ;( ]

ze was altijd een zeer lieve poes geweest,en dat bijten was gewoon een uiting dat ze pijn had.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 22:47

Had ik ook aan gedacht maar als ik hem dus op de grond aan raak en duw op zijn buik, pootjes rug, staart etc, dan doet ie het niet.

Zijn vacht glimt, zn tandvlees heeft de goede kleur, zelfs het geel van zijn oogleden is goed dus het is niks met zijn lever. Ook mag ik in zijn buik bij zijn blaas voelen (op de grond) Maar ik zal extra goed opletten deze week

@mirgino dat lijkt me heel erg schrikken. Wat erg zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:19

Als je heel heel zeker weet dat het geen pijn is moet je de andere kat wegdoen,
of voor deze een ander plekje zoeken.

Volgens mij is hij heel erg beledigt..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:24

Je zegt zelf al dat als je hem op de grond zet hij het niet meer doet.
Misschien heeft hij dus ergens pijn en komt dit dus tot uiting als je hem optilt.
Waarschijnlijk doet het optillen hem dus pijn.
Laat hem eens nakijken door een dierenarts misschien is er iets mis in zijn mag of darmen ofzo en dat hij daarom zo reageert.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 14:52

Ik zal het nog eens goed in de gaten houden maar het is ook echt geen grom van pijn, gewoon een boze grom. Hij gedraagt zich meestal erg herkenbaar als hij pijn heeft.

Ik hoop dat maar dat het uit zich zelf wat gaat minderen