hondensport... levensgevaarlijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

hondensport... levensgevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:21

Afgelopen donderdag stelde ik op de hondenclub voor de gein voor dat mijn vriendje wel eens voor pakwerker kon spelen. Een hoop lol en geouweho*r natuurlijk :)) maar uiteindelijk kwam het er op neer dat ze eigenlijk nog wel een extra pakwerker konden gebruiken :+
Vriendlief voelde zich er wel een beetje ingeluisd, maar vond het stiekem ook wel leuk. En vandaag was ie dus de l*l :Y)
Natuurlijk ben ik dan zo aardig om alle pijnlijke momenten vast te leggen en ook nog eens op bokt te delen ~~}>

Er zijn geen gewonden gevallen! :Y)

1. Hier kon ie nog lachen :D
Afbeelding

2. Maar niet veel later stond de bloeddorstige Timbo al voor zijn neus!
Afbeelding

3. Er werden dodelijke blikken uitgewisseld :=
Afbeelding

4. En al snel had ie beet...
Afbeelding

5. Timbo was niet van plan om nog los te laten :n
Afbeelding

6. Nog altijd stevig beet...
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Hij liet zich gewillig in de rondte zwaaien :wow:
Afbeelding

9. De toeschouwers kijken vol afschuw toe :oo
Afbeelding

10. Mijn eigen monstertje mag ook eens oefenen +:)+
Afbeelding

11. Bentley heeft een fan, die kon het niet laten om haar nog even in stand te zetten voor wat foto's *-:)
Afbeelding

12.
Afbeelding

Vriendlief vond het toch best wel leuk, dus volgende week kan ie mooi weer aan de slag *\o/*
Bedankt voor het kijken en een berichtje zou best leuk zijn!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:27

Haha, Dat wordt spierpijn morgen! Hebben ze d'r maar 1 op af gestuurd en niet meerdere (achter elkaar dus)?

Mijn neef was ook eens de l*l... is nog al een vent en is erg goed met honden (trimt ze ook) en dikke vriendjes met de politie en schietclub... Afijn toen hij dus in het pak zat werd er 1 los gelaten en een ander ging "per ongeluk" tegelijk los. Neef weet tot op de dag van vandaag nog niet zeker of dat iss per ongeluk was (wrs wel want is gewoon gevaarlrijk voor pakwerker EN honden om er 2 los te hebben) of dat ze toch een geintje uit hadden gehaald (honden waren broers en dikke maatjes...) met hem. Resultaat: spierpijn en flinke blauwe plekken door het pak heen.

In elk geval bij deze mijn respect _/-\o_ voor je vriendje... Het is geen kleintje die hem daar heeft :+

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:32

Nee, hij heeft alleen met Timbo "gespeeld" :+ Het is de bedoeling dat ie dit vaker gaat doen, om de andere pakwerker wat te ontzien. Dus ze willen het hem gelijk goed aanleren allemaal. Geen geintjes dus :n
Hij vond het overigens meevallen, nu afwachten of ie dat morgen ook nog vindt :')

DeandyBoy

Re: hondensport... levensgevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:34

leuke fotos
ipo toch?

moet ie een keer met mijn man mee :) knpv bijt in de bovenarm haha

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:37

Leuke foto's :D... Bij de 2e of 3e foto van je vriend dacht ik gelijk die heeft vast altijd een pet op ;) aan zijn haar te zien

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:38

Ja, mijn neef heeft het dus niet gezien. Het waren 2 politiehonden en neef was in volledig pak. Hij moest op een gegeven moment wegrennen en dan zou hij van achteren door 1 hond worden neergelegd. Toen had ie dus ineens 2 van die mechelaars in hem hangen :P en hij plat op de grond....

Ze zeiden later wel: foutje... maar wel met een glimlach van oor tot oor. Dus tsja.... Wat is de waarheid ?

Dat was idd voor eenmalig.

Zou wel tof zijn als je vriend het vaker gaat doen idd. "wat is je hobby?" "Met hondjes worstelen..." :+
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 22-10-11 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:39

@ DeandyBoy: ipo inderdaad :j knvp gaat er nog wat ruiger aan toe, weet niet of ie dat wel aan kan hoor :P

KarinW86 schreef:
Leuke foto's :D... Bij de 2e of 3e foto van je vriend dacht ik gelijk die heeft vast altijd een pet op ;) aan zijn haar te zien

_O- goed gezien!!

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:54

geweldig! :)
leuke foto`s hoor! de spierpijn komt misschien nog wel.. :P
En Bentley tja... blijft een prachtig beestje hoor! <3

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 22:10

ja bentley staat er wel goed op zo met het zonnetje erbij! 8-)
ik ben benieuwd of ie nog spierpijn krijgt. Hij vond het niet heel erg zwaar of zo :n

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:25

Goed bezig! :D

Mijn vriendje is door mij ook een beetje aangespoord om pakwerker te worden en dat gaat nu al erg leuk! :) Die heeft wel eens spierpijn hoor... Vooral de jonge honden jutten is erg vermoeiend..

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 10:33

Timbo is de hond van de andere pakwerker, dus die is al erg ervaren. Kunnen ze mooi mee oefenen :j
De jonge honden hoeft ie zich voorlopig nog niet mee bezig te houden, dus dan kan ie nog ff aan z'n conditie werken :+
(Al bijten de jonkies ook zonder moeite, die van mij is het jongst, maar was gisteren compleet wild toen ze eindelijk mocht) :o

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:50

haha knpv is idd ruiger...

maar ik vind mijn man zoooo sexy in t pak ( hij pakwerker voor verschillende clubs ) haha

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 15:17

ik vond het nou niet bepaald sexy hoor, dat pak :')
hij had een beetje hoogwater, dat pak was gebruikt door iemand die veel kleiner is dan hij :+ dus hij kwam onder toch wat stof tekort
maar uiteraard wel leuk om 'm zo bezig te zien :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:47

stomme vraag hoor, maar zouden vrouwen ook in dat pak kunnen? Het lijkt mij echt onwijs gaaf om dat een keer mee te maken hoe die kracht is van die honden.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 18:37

Dat kán vast wel, of je ook overeind blijft is een 2e :')
Ze moeten er natuurlijk wel een geschikte hond voor hebben. Timbo is zo ervaren, daar valt weinig meer aan te verpesten, dus die kan rustig bijten op iemand zonder enige ervaring. Daar zijn echter lang niet alle honden geschikt voor :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:41

Ik heb op AOC Leeuwarden een keer een pakwerker gezien die iedereen de mouw aandeed en de hond stond super onder appel. Iedereen die wilde mocht proberen. Er zijn geen mensen omgevallen. :+

On topic: Ziet er echt goed uit. Leuk dat je vriend mee wilde. Hoe vaak per week gaat ie nu 'ingezet' worden?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 18:47

omvallen zal inderdaad meevallen, maar je moet echt een hond hebben die ervaring heeft en inderdaad goed onder appel staat :j
hij zal in elk geval de zaterdagen gaan doen. Op dinsdagavond doen ze ook pakwerk, maar dan zijn wij zelf op dit moment niet aanwezig met de hond en hij werkt om de week in de avondploeg. Dus dat moet te doen zijn voor hem :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:51

Je moet niet een hond hebben die zich met zn volle gewicht erin slingert natuurlijk.
Ook op jouw foto's lijkt het heel erg beheerst te gaan! Netjes hoor! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:54

Geweldig om te zien! Mijn vriend heeft het ook eens gedaan, maar die was de volgende dag flink bont en blauw _O-

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 18:57

ook dat zal wel een verschilletje zijn tussen ipo en knvp wellicht!?
mijn ex-zwager heeft namelijk ooit eens bij de knvp in zo'n pak gemogen en die werd gelijk neergehaald door de hond :') hij had ook echt blauwe plekken :Y)
Mijn vriend heeft eigenlijk niet eens wat gevoeld :n ach ook wel leuk voor hem, hij baalt dat ik de trainingen volg met onze hond, dus nu heeft ie zelf ook wat te doen :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:05

hoi wat geweldig zeg!!! Train je zelf ook honden??? Wij hebben honden die knpv word getraind. Echt super knap wat mijn vriend zijn hond leert. Thuis is het een heerlijke knuffel hond maar zodra hij op het veld komt veranderd hij als een blad van de boom. Ect super leuk.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:06

Het eerste stukje is misschien een beetje saai maar zodra het pakwerk gedaan word vind ik altijd super. Vooral als ze beginnen te rennen en de hond springt er bovenop poeeeh dat gaat soms echt super hard. Mijn vriend doet ook wel eens pakwerk en dan komt hij ondanks het pak nog met dikke blauwe plekken thuis. Maar op dit moment doet hij niet zoveel pakwerk omdat zijn eigen hond bijna voor de keuring moet

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 20:33

Onze eigen hond (laatste 3 foto's) is pas 5 maanden, maar we zijn al begonnen met de beginselen van het pakwerk en speuren. :j doet ze super! +:)+
en inderdaad, zodra ze door heeft dat er op het veld wat te doen is, staat ze te blaffen en te springen :+ dan kan ze echt niet wachten tot ze aan de beurt is :):)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:57

Wel heel gaaf! dat zijn die blauwe plekken dan wel waard... Geweldig hoe die honden ook zo vliegensvlug zijn en een volwassen vent kunnen neerhalen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:15

wow leukzeg. bij mijn vriend laten ze jamemr genoeg geen vrouwen toe maar ja dan gaik maar knuffelen met onze politiehond in maak hahah