Kat schraal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Kat schraal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:02

Nouja het is eigenlijk een poes, maar dat ziet er zo raar uit in de titel.

Ze is nu 10 mnd en staat nog op kittenbrokjes, maar ik vind dat ze nog een heel bottig kontje heeft (misschien is het normaal?)
Ze komt niet buiten, maar ze word wel netjes op tijd ontwormt, mede omdat ik in het asiel werk. Ze krijgt een bakje vol brokjes daar doet ze 2 dagen mee, daarbij krijgt ze ook nog vlees en vis. Ze is trouwens een Ragdoll en ze weegt ong 6 kilo. Ze glanst verder goed en eet ook goed, speelt en slaapt zoals iedere kat hoort te doen. Maar ik vroeg me gewoon af of het normaal is. Ze is bij mijn weten ook nog niet krols geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:35

Heb je een foto?
Probeer anders haar iets te laten eten wat ze lekkerder vindt?

Edit; Typo

Mossel

Re: Kat schraal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:37

Ze vindt alles lekker :+ Dat is het probleem dus niet, ze eet namelijk prima :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:39

Een ragdoll van 10 maanden die 6 kilo weegt??? Ragdolls zijn toch niet zo heel groot? Mijn volwassen kater weegt om en nabij 6 kilo en die is te zwaar :=

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:42

De kat (2,5 jaar) van mijn ouders is ook schraal, bij hem zie je ook de botten van de kont uitsteken.
Hij eet ook prima.. De dierenarts kon ook niks vinden. Zijn moeder is ook dun/schraal en al zijn broertjes en zusjes ook. Het zal dus ook wel aan zijn bouw liggen.
Daarnaast is het wel een echte buitenkat, dus heel erg actief! En hij voelt zich prima, dus ik maak me geen zorgen..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:45

Die van mij is geen buitenkat en heel erg actief is ze ook niet :)

Ragdolls zijn groter dan een HTK :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:45

Volgens mij is er dan geen probleem :)
Ze kan toch ook wat slanker gebouwt zijn? ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:47

Is ze al gesteriliseerd of dat nog niet? Hoe zit het buitenom haar heupen verder met de spekjes rond de ribbenkast?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:49

Ik zie er ook geen probleem in, ik vroeg het me gewoon af :)
Staat ook nergens dat ik het een probleem vindt :)

Nee ze is niet gesteriliseerd. Dr kontje zit geen spek op, dr ribbetjes zijn gewoon normaal te voelen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:51

Heb je al een krolsheid opgemerkt? 6 kilo voor een ragdoll van die leeftijd is echt niet verkeerd. Maar best kans dat ze stil krols is geweest/geworden en ze daarmee behoorlijk wat calorien heeft verbruikt. En daarbij is ze natuurlijk nog in groei, als alle energie daar dan heen gaat.
Verder is ze gezond? Daarbij, liever iets te schraal dan iets te vet. Gewicht komt er wel op als ze wat ouder is.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:53

Nee ik heb geen krolsheid opgemerkt :n
Voor zover ik weet je is ze gezond ja :j ze is actief ze eet en drinkt goed en dr vacht glimt mooi.
Ik had ook wel zo'n vermoeden dat het allemaal naar het groeien ging. Dus ik kan dr beter nog op kitten brokken laten?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:55

Het kan geen kwaad als ze nog flink groeit en ze is ook niet te zwaar, dus waarom niet ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:56

Oke dan laat ik dr gewoon nog tot januari op de kittenbrokjes

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:03

zolang ze niet te dik is lijkt me het geen probleem die kittenbrokjes. Wij doen altijd na castratie/sterilisatie over schakelen maar dat wil jij nog niet doen begrijp ik? Dan zou ik in elk geval deze brokjes geven t/m 1 jaar leeftijd en daarna voer voor energieke volwassen katten om zo extra voedingsstoffen binnen te krijgen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 21:05

nouja ik hou gewoon aan wat er op de zakken staat enz := Daar staat op dat je het tot 1 jaar mag/moet geven := Daarbij ben ik heel bang om ander voer te geven omdat ze daardoor al een keer verstopt is geraakt (dat was wel een compleet ander merk wat ze kreeg)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:09

Mossel schreef:
nouja ik hou gewoon aan wat er op de zakken staat enz := Daar staat op dat je het tot 1 jaar mag/moet geven := Daarbij ben ik heel bang om ander voer te geven omdat ze daardoor al een keer verstopt is geraakt (dat was wel een compleet ander merk wat ze kreeg)

Snap het helemaal! Idd dan maar heel langzaam overschakelen naar volwassen voeding. Daar staat gelukkig geen tijd voor. Desnoods begin je met volwassen brokjes als snack en dan elke week een beetje meer als dat voor jezelf geruststellend is. OP die manier kan je toch heel rustig over schakelen en tja of je het zelfde merk of een ander merk gaat geven moet je ook uiteraard helemaal zelf weten. Daar waar jij tevreden over bent en je kat goed eet zou ik blijven voeren. ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 21:18

Ooh dat is indd wel een goed idee +:)+ Ik had het eerder ook wel netjes gemengd en steeds iets meer andere brokjes, maar ze kon ze toch niet hebben :=

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:12

Als ze verstopt raakt van andere brokken,drinkt ze dan wel voldoende?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:16

Daarnaast is 6 kilo een prima gewicht voor een Ragdoll en zou ze niet veel zwaarder moeten worden.
Sterilisatie kan wel helpen, ze kan best al stil krols geweest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:45

Volgens mij is 6 kilo prima voor een Ragdoll, idd!
Dus niets meer aan doen :)