Opti joint (Oropharma)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Opti joint (Oropharma)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 14:34

Hoihoi Bokkers,

Mijn hond kan sinds kort alleen nog maar van die supermarkt vleeszooi eten, dus ik geef hem nu supplementen. Zijn vader heeft behoorlijke gewrichtsproblemen, en ik houd bij mijn hondje dus erg rekening met de kans dat hij er ook last van kan krijgen. Ik wou Aggility met hem gaan doen, dat plan heb ik geschrapt en ik voer hem alleen maar vers vlees.

Maarja nu eet hij alleen maar blikvoer... hij mist dus gewoon veel belangrijke dingen in zijn voer. Zijn tanden gaan achteruit (Ik poets ze nu dus elke dag met Beaphar dog a dent :') ) en hij heeft vaker ''pijnaanvallen'' in zijn achterpoten.

Ik geef hem nu elke dag 1 schepje Opti joint van Oropharma over zijn vlees. Ik doe dit nog maar 2 dagen dus ik weet niet of het helpt...

Dus wie heeft er ervaring met Opti joint en heeft het geholpen bij jullie hond?

Anoniem

Re: Opti joint (Oropharma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:19

Vers vlees is wel heel iets anders dan blikvoer.......

Vers vlees van de supermarkt is bv smuldier.

OptiJoint ken ik niet.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:35

Zou dan overstappen op echt vlees (kvv/barf). Waren de problemen bij vaderdier al bekend toen hij gebruikt werd voor dit nest?

Moet even op het barfforum (www.barfplaats.nl) zoeken, daar hebben ze het over een ander suplement. Zal kijken of ik dat vanavond kan vinden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:53

blikvoer is geen vers vlees ;) En meer voor de vulling dan een echt goed menu.

Ik zou dus overgaan op écht KVV en daarna op BARF. Namelijk ook meteen goed voor de tandjes^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:54

Helemaal overstappen op KVV.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:00

ik maak op uit de OP van de ts.
dat de hond een gebits probleem heeft waardoor hij geen hard voer meer kan eten .
en dat daardoor de hond dat blikvoer eet .
dan ixs vers vlees ook geen optie gezien dit uit elkaar gescheurt dient te worden .
en als deze hond een gebits probleem heeft gaat dat dus niet .

ik heb helaas geen ervaringen met die opi jiont .
maar ik zeg altijd niet geschoten is altijd mis .

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:01

KVV is ook vers vlees, maar dan vermalen. Als het gebit écht heel slecht is, moet je gewoon een goed vermalen KVV hebben. (Sommige merken/smaken hebben meer/grotere stukken bot dan andere)
Maar dan is KVV nog altijd beter dan blikvoer.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:08

okeej . dat wist ik niet haha .
neej dan zie ik ook voor kvv gaan . :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 18:01

Yamcha schreef:
Vers vlees is wel heel iets anders dan blikvoer.......

Vers vlees van de supermarkt is bv smuldier.

OptiJoint ken ik niet.

Ik weet dat het anders is, maar normaal voer ik dus helemaal niet van de supermarkt. Ik voer normaal vers vlees, maar op dit moment eet hij blikvoer van de supermarkt.

Ik moet nu zijn voer vloeibaar maken in de blender... hij mag absoluut niet kauwen, hij moet het kunnen drinken.

Ik zie nu dat ik het een beetje raar heb neergezet in de OP... maar ik bedoel dus dat hij normaal echt vers vlees eet, maar nu hij dat niet meer mag, vlees uit blik uit de supermarkt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 18:39

Wendy_Komen schreef:
Waren de problemen bij vaderdier al bekend toen hij gebruikt werd voor dit nest?

Ja, dat wisten ze van die reu.
Ik wist dat echter niet... tegen mij zeiden ze dat het een ''Jack russel'' was, zonder papieren. Jack russel is het dus zoiezo niet, maar later bleek dat de vader een chihuahua met gewrichtproblemen was. Dat vertelden ze pas via msn toen ik dolgelukkig met mijn pup op de bank zat met een mega puppypakket om hem flink te verwennen...

Oja helemaal vergeten te vertellen waarom mijn hondje niet meer mag kauwen. Hij is 26-9 aangereden door een scooter, brak daarbij zijn kaak in meerdere stukken, meerdere tanden braken af, en het bloed liep in een straaltje uit zijn bek waardoor hij flink bloed verloren is. Hij is meteen door de dierenambulance naar een kliniek in een andere plaats gebracht waar hij aan het infuus is gelegd, foto's werden gemaakt en hij de volgende dag geopereerd is. (''Ijzer in z'n kaak en 2 tanden getrokken, 1 afgebroken tand zit er nog in, hij was al 2,5 uur onder narcose en het lukte maar niet)

Hij moet 4 november weer onder het mes en dan horen we of hij weer wat harder voer mag eten.
Als het weer mag krijgt hij meteen weer vers vlees.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:01

Je kunt ook bijv. Haaksbarf voor de kat geven. (Of een ander merk)

Wat daar in zit, hoeft hij echt niet op te kauwen en = hap, slik, weg!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:25

denk dat als je bv smuldier rood haalt of ahv dat dat zacht genoeg is om naar binnen te werken,of dat extra blenderen en evt aanmaken met water,supermarkt blikvoer is echt heel slecht,zit 4% vlees aandeel in,dan zou ik eerder zeggen om bv dit te geven: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... t/animonda

dat is 100% vlees

of renske: http://www.renske.com/renske-vers/voor-uw-hond

of nature diet te voeren http://www.naturediet.co.uk/index.php?q=home

hiermee voer je je beter als ( duur) blikvoer van de supermarkt :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 14:50

Gran Carno heb ik al eens voor hem besteld, net als Almo Nature, maarja meneertje kieskeurg... ;)
Hij vind voer uit de Blender níet te vreten, maar die prut van de supermarkt eet hij dan weer wel. Echt frustrerend, want ik wil hem dan voer niet geven!

Ik zal eens kijken naar het voer dat jullie verder noemen! Er zijn al een paar merken zoals Renske en smuldier die we al geprobeerd hebben, maar of dat rood was... geen idee.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:05

renske is een soort blikvoer ook,maar wel veel beter als supermarktblikvoer...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 15:12

Ohja, ik zie net dat ik een ander soort voer voor me had bij de naam Renske... ik dacht aan die hamburgers.
Maar nu ik foto's gezien heb weet ik dat ze dit voer bij de dierenwinkel bij m'n huis hebben, dus zal dat Maandag maar eens ophalen en kijken of hij dat wel eet.