Maine coon brokken en europeese korthaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destiny22

Maine coon brokken en europeese korthaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:51

Hallo

ik heb een vraag... Ik heb 1 maine coon en 2 europeese korthaar katten. Nou wil ik royal canin maine coon 31 brokken voor mijn maine coon kat kopen, omdat ze de brokken die ik nu heb [purine one) niet kauwt en gelijk door slikt en dit slecht voor der gebit is. Nou heb ik een vraag kunnen die maine coon brokken kwaad voor de andere 2 katten? Ik blijf dan wel die purine brokken erbij voeren. Ze hebben onbeperkt brokjes staan altijd.

wie weet dit? En weet ander voer wat ik zou kunnen gebruiken

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:58

Als je je katten echt goed in de vacht wilt hebben zitten moet je overgaan naar KVV (Kompleet Vers Voer) of het allerbeste: echte botten met vlees eraan.

Qua brok ben ik niet zo heel thuis, mijn kat deed het wel redelijk op Hills brokken. Royal Canin totaal niet.

Maar het verschilt ook een beetje per kat. Maar nee, het kan geen kwaad om je europese korthaar katten voer voor maine coons te geven. Dat spul verschilt nauwelijks hoor, het verkoopt alleen goed ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:05

Van Royal Canin heb je brok speciaal voor gebit. Deze zijn wat groter, waardoor de kat toch echt moet kauwen.
Mijn eigen brit staat nu op nierdieet en haar ben ik voor haar gebit ook oa kippenpootjes gaan voeren. Is ze wel even mee bezig :Y)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:06

Ben benieuwd wat mijn kat vandaag van een stukje eendennek gaat vinden^^

Destiny22

Re: Maine coon brokken en europeese korthaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 13:13

Ik heb al eendags kuikens geprobeerd maar dat vonden ze niets. Het zijn niet zo van die verse vleeseters....

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:15

Katten zijn wat moeilijker in het overstappen naar vers vlees. Maar mijn kat maakt nu toch beduidend meer herrie om het eten dan toen hij brokken kreeg!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:18

Destiny22 schreef:
Ik heb al eendags kuikens geprobeerd maar dat vonden ze niets. Het zijn niet zo van die verse vleeseters....

Wat ik gedaan heb is beginnen met stukjes kipfilet en daar kokend water over heen gegooid. Zodat de buitenkant niet meer echt rauw is. Nadat het water was afgekoeld gegeven, en na me even aangekeken te hebben of ze niks anders kreeg is Sky er toch maar aan begonnen. Van daar uit heb ik het water steeds wat kouder gelaten tot het vlees echt gewoon rauw gegeven kon worden. Daarna ben ik pas begonnen met vlees met bot

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:25

Juut geef jij de kip dan rauw? Kan dat? Ik kook het namelijk omdat ik dacht dat rauw heel slecht is....
Mijn overgevoelige brit en britXpers doen het erg goed op het voer van Ecostyle. Dit is voer zonder toevoegingen en zitten allemaal kruiden in. www.ecostyle.nl Dit voer is niet gezuurd en daardoor voor alle katten (ook jongere) geschikt.
En hoe doe je dat met kippenpoten, doe je die ook rauw of kook je ze eerst? Lijkt mij ook wel een goed idee dus ben benieuwd hoe jij dat doet. Ik snap dat katten in de natuur het ook rauw eten maar dan is het vlees niet eerst geslacht en gekoeld en bewaard etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:29

Matsje, rauwe kip is niet slecht voor een kat, deze kan tegen de bacteriën waar mensen niet tegenkunnen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:29

Je kan in principe al het vlees rauw geven (heeft de voorkeur zelfs). Behalve varkensvlees.

Kippenbotjes moet je absoluut niet koken dan worden ze hard en gaan ze splinteren! Rauw is dat geen probleem.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:38

Oke bedankt dat wist ik niet! Ik kook nu de kipfilets omdat perzen erg gevoelig schijnen te zijn en eigenlijk niets anders verdragen dan brokken en dat. De brit vreet werkelijk alles (Sperciebonen, pasta, aardbeien, wortels) maar dat doet die ander dus niet.
Bedankt!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:39

Ik heb een kruising pers/exotic shorthair. Die smikkelt elke dag z'n KVV op. Botjes heb ik nog niet geprobeerd, maar m'n hond staat sinds kort op BARF dus die gaat ook wat mee peuzelen :j

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:02

Ik ga het eens experimenteren...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:48

Als je KVV wilt proberen: zowel bij kat als hond staat de smaak Konijn op nr. 1 en Paard op 2.
Haaksbarf is wat duurder, maar wordt duidelijk meer op prijs gesteld dan de wat goedkopere merken.
Shaweca is de goedkopere lijn van Haaksbarf met het verschil dat er overal kippenbotten in vermalen worden ipv bijv. konijnenbotten en paardenbotten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:52

Idd, vlees eten 'opbouwen'.
Volgens mij is het niet schadelijk hoor!