Eten
Mevrouw is super gehaaid op eten. Als ze de kans krijgt steelt ze het van de andere poes, die zich makkelijk weg laat jagen. Je moet er altijd bij blijven als ze eten. Als je maar in de keuken bent, draait ze al om je heen, ook al heeft ze net 3min geleden haar bordje leeg gegeten. Omdat ze volgens de DA te dik werden, krijgen ze ietsjes minder te eten dan voorheen. Maar mevrouw schrokt het eten echt verschrikkelijk snel op; ze kauwt echt amper! Zelf gedroogde harde vis heeft ze binnen no-time op. Echt bizar om te zien. Om dan vervolgens naar het schoteltje van haar buurvrouw te lopen om het geheel even te herhalen. Als je even niet op let likt ze ook de pannen uit of drinkt ze je melk uit je beker. Ik word er af en toe niet goed van. Ze doet alsof ze altijd honger heeft. Helaas is ze ook kieskeurig; wat ze niet kent (en groter is dan een eendagskuiken) eet ze niet. Kippenpoten worden inclusief bot helemaal opgegeten. Daar is ze gelukkig nog wel een tijdje mee zoet.
Het aanrecht
Mevrouw heeft sinds 2 maanden door dat voor in het keukenraam zitten toch ook wel erg leuk is. Mede als over het aanrecht lopen en daar de boel aflikken en onder niezen. Ik word altijd boos als ik het zie, maar daar reageert ze niet op. Ik moet haar er altijd eigenhandig vanaf plukken. Plantenspuit doet haar niets; ze kijkt je dom aan van "Wat doe JIJ nou?!" en loopt vervolgens gewoon verder. Grrrrrrr.....
Chronische niesziekte
Ze is in het weekend gevonden, en omdat ze er niesziekte achtig uit zag hebben we haar in huis in quarantaine gezet omwille onze andere poes. Eenmaal maandag bij de dierenarts bevestigde hij de leeftijd en ziekte, en heeft ze langere tijd medicijnen gehad. Jammer is dat het is overgegaan naar chronische niesziekte. Zolang het warm is buiten is er weinig aan de hand, maar nu het kouder word merk je dat ze er meer last van krijgt. Ze heeft natte ogen en niest af en toe, meerdere keren op een dag, waarbij er toch wel eens kloddertjes doorzichtige vloeistof op diverse plaatste in huis belanden. Maar ik vind het niet fijn voor haar (en voor mijn voor de rest nette huisje) om haar zo te laten niezen. De DA zegt dat je er niets meer aan kan doen.
Iemand tips? Eventuele goeie alternatieve tips zijn ook van harte welkom. Gedragsdeskundige heb ik al over na gedacht, maar wilde het eerst met wat tips van Bokt proberen.