Obsessief knuffelplekje hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Obsessief knuffelplekje hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:44

Ik heb een beagle van 2,5 jaar oud en meneer heeft een erg leuk karakter. Hij denkt dat hij de grootste gave aan mensheid is sinds ooit.
Maar nu heeft hij dus een soort van hotspot. Hoewel een hotspot vaak een negatief iets is waar een hond obsessief likt tot er een wond onstaat, heeft meneer een andere manier.
Ik moet er kriebelen. Een hele dag door komt hij aan mij vragen of ik net voor zijn staart op mijn rug wil kriebelen. Dan gaat zijn koppie de lucht in en zijn tongetje in en uit en knabbelen in de lucht.
Nou ben ik benieuwd wat de lievelings knuffel plek is bij jullie honden en ofdat het ook haast een obsesie is voor ze.
Mijn beagle wordt helemaal hyper als ik hem daar knuffel en dan rent hij wat rondjes door mn kamer van blijdschap...
Dus brandt los!

Diaz

Re: Obsessief knuffelplekje hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:57

ik zou even na laten kijken op anaalkliertjes ;) Als die vol zitten krijgen ze daar ongelovelijk jeuk! (bij de staart dus) dat is vaak het geval als de anaalkliertjes van mijn 'hotspotter' vol zitten.. ;)

Verder heeft mijn hondje een lik-obsessie haha..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:11

mijn bordercollie vind he heerlijk om op zijn borst gekroeld te worden en de kleine hond geniet van kriebelen in zijn nek en tussen zijn schouderbladen en op zijn schouders.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:34

Diaz, krijgen ze dan op hun rug bij hun staart jeuk?
Hij si pas geleden nagekeken, maar is niets gevonden toen. Maar moet zeggen dat het steeds obsessiever wordt. Hij komt er zelf niet aan he, ik moet kriebelen bij hem. Maar zelfs als je er gewoon klopjes op geeft vind hij het al helemaal geweldig!

Aaaschaaa, worden ze dan ook helemaal wild?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:50

Ja juist boven de staart! zo gek!
maar kan ook jeuk zijn door iets anders.
ik weet dat het op zo'n plek altijd echt jeuk-jeuk is, kruipen helemaal onder je hand door, rillen na afloop. ja he?
Anders dan een ander plekje waar je kriebeld.

Nou moet ik zeggen dat de 'onderrug' van mijn hondje snel gevoelig reageerd, en daarom ook graag heeft dat ik krab daar. Maar met heel plotseling was het vaak anaalkiertjes ;)

misschien ook eens kijken hoe droog zijn huid is daar?
haha ik maak er bijna een medisch verhaal van zo. maar ik moest gelijk denken aan de jeuk van mijn hondje.

ohwww.. en klopjes! dan word hij GEK! haha
(met als gevolg dat mijn zoontje van 11 maanden ook klopt i.p.v. aait hahaha)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:52

De kleine hond wordt welhelemaal wild. Die krijgt het helemaal te pakken en gaat rondjes rond de tafel racen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:25

Diaz, nee, hij komt er zelf niet aan, krabt niet en loopt ook niet tegen meubulair aan te dwijven. Nee, ik moet het echt doen en dan gaat hij met zn buik op de grond liggen met zn benen gestrekt naar achter en in de licht likken. Zijn huid is gewoon droog en niet rood of niets. Het is gewoon zijn g-spot denk ik _O-.
Soms heb ik er geen zin in en tik ik er gewoon zachtjes op en dat vind hij ook al heerlijk.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:25

_AAASCHAAA_ schreef:
De kleine hond wordt welhelemaal wild. Die krijgt het helemaal te pakken en gaat rondjes rond de tafel racen.

_O- nog zo een mafkees!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:51

Haha de reu van mijn schoonouders vond het ook altijd zo heerlijk om op z'n kont gekriebeld te worden, die ging er echt helemaal voor staan dan :P Niet echt vlakbij z'n staart maar meer een beetje bovenop (de croup) zegmaar :)

Mijn reu wordt gewoon graag gekroeld, punt :P Maakt niet uit waar, onder z'n koppie, in z'n nekkie, bij z'n oren, bovenop z'n hoofd, op z'n borst (heerlijk, door dat borsthaar woelen) maakt echt niet uit, als er maar gekroeld wordt :P

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:55

Onder zijn kin, maakt niet uit waar ik begin met kriebelen.. We eindigen altijd onder zijn kin..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:00

ik vind het altijd zo oneerlijk, want als hij wil knuffelen dan komt hij gewoon een kroel halen. Maar als ik zeg, kom ff knuffelen dan zegt hij vaak... nu ff niet!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:02

LecyTinker schreef:
ik vind het altijd zo oneerlijk, want als hij wil knuffelen dan komt hij gewoon een kroel halen. Maar als ik zeg, kom ff knuffelen dan zegt hij vaak... nu ff niet!

Dan heeft ie jou goed afgericht hoor ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:04

Onze hond (Labrador) doet dat ook. Dan zit ik op de stoel en tilt ze met haar snuit mijn hand omhoog en draait ze zich om. Dan moet ik kriebelen net boven de staart. :')
Dan gaat ze er helemaal voor staan. minuutje kriebelen prima, maar geen kwartier lang zoals ze het liefste ziet! :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 12:10

@Neej, absoluut!

@Mayflower, ik ook niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:26

Ik ken ook een hond die dan naar je toe komt lopen :D