Iemand bekend met Lotgering totaalvoer KAT?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Iemand bekend met Lotgering totaalvoer KAT?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 19:21

Zoals de titel al zegt :)
Ik voer nu Tinlo aan mijn 2 Chartreux 'je weet wel' katertjes en dit bevalt erg goed. Alleen kwam ik via een ander topic op beestenboel terecht op de website van Lotgering. In dit topic ging het voornamelijk over honden maar ik wil dus weten hoe het voor katten bevalt.
Er werd gezegd dat het hondenvoer vrij vettig is, maar dat dat met actieve honden niet erg is omdat ze het wel verbruiken. Maar mijn katten zijn 2 luie monsters en zullen het dus niet echt gaan verbruiken.
Is het kattenvoer dus ook zo vettig? en zo ja, wat voor uitwerking zal dit hebben op 2 luie katten?
En nog meer ervaringen graag :D
Ik woon in Rotterdam, dus de verzendkosten zijn meer dan 10euro geloof ik. Nu is het met die verzendkosten alsnog goedkoper dan Tinlo. Nu zijn de kosten niet heel belangrijk, maar wat minder betalen voor evengoed voer is natuurlijk nooit erg :)
Ik heb nu net een mailtje gestuurd naar een verkooppunt in Dordrecht, even kijken of zij dezelfde prijzen hanteren als de website van Lotgering, zo ja dan zijn de verzendkosten een stuk minder want het is geen 10euro om heen en weer te rijden :)

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!
[***]

dierenfan

Re: Iemand bekend met Lotgering totaalvoer KAT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:41

Ik zou het gewoon uit proberen. Sommige katten vinden het niet te eten en anderen doen het er super goed op. SOmmigen krijgen diaree e.d. dus zou als ik jou was gewoon eens kijken wat jou katten ermee doen.
Zelf alleen ervaring met carnibest (vonden ze niet te vreten) eendagskuikens (vonden ze heerlijk en opeens moesten ze ze niet meer) en bibi (vonden ze wel lekker maar niet echt geweldig).
Uiteindelijk is het voor de katten toch brok geworden want ze aten maar net genoeg om te blijven leven met lange tanden en tja als het zo moet geef me dan maar brok.
De honden hier eten wel vers met veel plezier.

Wat je ook goed aan katten kan geven is smuldier kip. Dat is bijna de enigste variant die katten eten en is niet compleet maar voor 2x per week kan het wel heel goed (wij voeren het op het asiel naast brok aan kittens en die doen het er werkelijk geweldig goed op deze combinatie. Ze groeien als kool en heel gezond ook nog eens op!).

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:44

Dat verkooppunt in Dordt, verkopen die ook Lotgering Hond? En zo ja, zou je me dan eens de gegevens willen PBen (als je dat van die prijzen weet ;) )

Verder heeft barfplaats.nl onwijs veel info over KVV bij katten, wellicht dat je je vraag daar ook eens kunt stellen :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 19:48

Bedankt voor je reactie, maar zoals ik in mijn openingspost al zei voer ik dus al Tinlo en dat is ook vers voer :) mijn katten krijgen dus al vers voer en het stadium van wennen en overgeven en diarree heb ik al gehad. Ze eten nu supergoed hun vers voer en hebben zeer goede ontlasting en geven nooit meer over.
Ik hoef dus niet weer over op brokken ;)
Maar wat ik nu voer, Tinlo, is een eind duurder dan Lotgering en dus was ik benieuwd naar ervaringen omdat ik waarschijnlijk alleen een pakket van minimaal 4 kilo kan bestellen. Dan ben ik dus wel benieuwd hoe anderen over dit voer denken omdat ik anders 4 kilo voer weg kan doen ;)
En ik ben echt op zoek naar compleet voer en dus geen smuldier voor 2x per week.... want 2x per week eten krijgen is wel een beetje weinig ;)

edit; dat is wel een goed idee Neej om inderdaad daar ook even mijn vraag te stellen
en ik zal je even een pbtje doen :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:03

Ik ga van de week weer halen en mocht je in de buurt komen, mag je best een pakje ophalen hoor! Ik zit vlakbij Maarssen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:10

Dat is heel erg aardig Antheman, maarrrr ik heb bericht terug van de winkel in Dordrecht en zij hebben ook de Kat versie :D
Wel duurder dan bij Lotgering zelf, maar om te proberen vind ik dat niet zo erg :) Ik wil zaterdag gaan halen om te proberen en als dat bevalt daarna bij Lotgering zelf gaan bestellen. Schoonmoeder en misschien een vriendinnetje zijn ook geïnteresseerd dus dat zou al een hoop schelen in de bezorgkosten :D

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:14

Toevallig heb ik woensdag mijn eerste kratje ontvangen :).
Mijn ervaringen met vers vlees zijn Carnibest, rodi lam en rijs en smuldier.
Nu wou ik ook lotgering uitproberen. Eerste reactie van mij en mijn vriend waren: Gadverdamme wat stinkt dat zeg! Mijn kat eet het ook met lange tanden. Misschien is het nog even wennen voor hem. Carnibest en smuldier lustte hij gelijk.
Nu meng ik carnibest met lotgering. Dit heeft hij vandaag voor de eerste keer helemaal opgegeten. Ik geef de hoop nog niet op. (kan ook bijna niet met een vriezer vol)
Ik had het trouwens laten bezorgen en de service was erg goed. Had het binnen 2 dagen!! Misschien een gelukje.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 15:29

Bedankt voor je berichtje!
dat stinken heb ik vaker gelezen, dat zou ik wel een groot nadeel vinden :j
Ik voer nu Tinlo en dat stinkt niet, en dat is toch wel erg prettig met katten die binnenshuis leven hihi

Ik heb voor zaterdag afgesproken om wat te gaan halen hier in de buurt. Dat kan ik gewoon per pakje kopen en hoeft dus niet per krat. Ik wil een paar pakjes om te proberen zodat ik niet ook met een vriezer vol kom te zitten :=
Wat ik wel een nadeel vind van Lotgering, is dat ze maar 1 smaak hebben zeg maar waar alles doorheen zit. Je hebt dus geen afwisseling voor de kat als je alleen maar dat gaat voeren. De Tinlo zal ik er dus sowieso nog naast moeten blijven voeren....

Carnibest ga ik ook eens opzoeken, of dat in de buurt te krijgen is. Smuldier is hier wel te krijgen bij de C1000 maar dat is aanvullend en niet compleet dus daar heb ik niets aan. Kan nog wel even kijken of het ergens anders te krijgen is in de complete versie :)

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:29

Even een update: Mijn kat eet het nu met smaak :).
Het was gewoon even wennen denk ik. Ik meng het nog met een klein beetje carnibest.
Smuldier geef ik er gewoon voor de afwisseling bij. Maakt niet uit dat het geen compleet voer is zolang je genoeg afwisselt.
Ik denk dat het zo stinkt omdat er idd van alles door heen zit.
Ben benieuwd wat jou kat er van vind!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:43

even een update, ik heb wat opgehaald maar vond het gelijk al ruiken.... daar hou ik niet zo van :o
Maar goed, toch een stuk in een bakje in de koelkast gedaan om te ontdooien.... en 's avonds de katten een stukje gegeven, gemengd door het Tinlo uiteraard! en ze aten het alsof ze nooit anders hadden dus dat was wel een opluchting.... maar of ik ooit een hele krat ga bestellen? voorlopig houd ik maar even bij de Tinlo en zoek ik nog wel even verder voor wat afwisseling ;)