Kat met FIV.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Kat met FIV.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:56

Okay, net bij de dierenarts geweest. Hebben anderhalve week ab kuur gekregen en was nog niet voldoende opgeknapt. Kuur loopt nog tot woensdag. Nog koorts erbij en opgezwollen lymfeklieren. Dierenarts vindt het vreemd dat de kleine overal zo ziek van wordt. Enting, vlooien etc. Dus stelde voor om aanstaande woensdag bij geen verbetering een FIV test te laten doen.
Goed, ik een mooie website op internet gevonden over FIV, en heb daarna een uur zitten janken.
Iemand ervaring met katten met FIV? Oh ja, ze gaat zeker niet weg hoor mocht ze het hebben.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:20

FIV hoeft geen doodvonnis te zijn hoor ! ik heb 3 FIV+ katten in huis. Tenzij je FIP bedoelt, dat is de meest vreselijke ziekte die een kat ooit kan krijgen ;( ?

Hoe oud is "de kleine" want als je FIV+ bedoelt, en je zou ze testen met een FeLv+FIV snaptest dan krijg je pas een betrouwbare uitslag als ze zo'n 8-10mnd zijn, daarvoor is het mogelijk dat een kitten via de moedermelk (als de moeder besmet was) antistoffen meekrijgt. Hier reageert de snaptest op. (welke bij positieve uitslag niet 100% betrouwbaar is, in dat geval moet je bloedtest Western Blott doen)

Hoe oud is de kat, en wat zijn de verschijnselen, en zijn achtergrond ? Heb je andere katten in huis ? Hoe lang heb je hem/haar al ?

mrjlnx

Re: Kat met FIV.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:10

Nee ik bedoel wel Fiv ja! Ja ik weet dat ze er gelukkig een heel
Mooi leven nog mee kunnen krijgen! Ze is nu 8 maanden ongeveer en haar ziekteverschijnselen
Zijn eigenlijk dat ze na haar enting heel ziek is geworden. Toen ze wat jonger was en vlooitjes had
Ook erg ziek van is geweest. Antibioticakuurtjes slaan niet aan, ze heeft ontstekingen in haar mond
Gekregen na de enting.ik heb nog een kater van 3 jaar in huis, maar ze liggen elkaar niet meer sinds
Zij steeds ziek thuis is. Beestje heb ik van een boerderij weggehaald met 7 weken nadat de helft
van haar broertjes en zusjes al ondergereden waren. Misschien achteraf stom, want hoorde dat mams wel 4
nestjes per jaar krijgt. Bedankt voor je reactie!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:36

heeft ze ook last van ontstoken ogen of zelfs oogvlies dat half over de pupil komt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:53

Volgens mij kunnen katten nog best een prima leven lijden! :)
Wel met wat medicijnen...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 18:06

@Mist, nee ze heeft geen last van haar oogjes. Tenminste niet voor het oog te zien. Vooral ontstekingen en gezwelletjes in de mond. Ze mist zo onderhand haar halve tong. En ondanks de antibiotica nog koorts en verdikte lymfeklieren. Verder heeft ze veel korstjes onder haar vacht.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:53

Ik dacht aan calicivirus, zeker omdat het na de enting erger is geworden (of zelfs is ontstaan) Eigenlijk gaat mijn gedachte niet uit naar FIV, eerder dan naar Felv maar daar gaan we maar niet vanuit, dan had ze ws ook geen 8mnd geworden.

even gegoogled, komt je dit bekend voor ? http://www.dierengebit.nl/kat-slijmvliesproblemen.html

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:55

@Mist symptomen die ze daarvan eventueel kan hebben is een periode met slecht eten en uit haar bek stinken en vermageren. Maar het lijkt me toch dat een dierenarts dat ziet als ze het bekje bekijkt?
Ik kan het wel even aankaarten. Ben nou al 10 keer bij de dierenarts geweest nu ongeveer, en steeds lijkt het weer wat anders. Eerst begon het met een tumortje onder de tong, wat niet kwaadaardig bleek dat was al onderzocht. Toen na de enting de bovenkant van haar tong helemaal kapot. In ieder geval heel erg bedankt voor je meedenken etc, ik weet namelijk niet meer wat ik moet denken. Dat ik geen gezonde kat heb is wel duidelijk helaas. Ik ga woensdag weer naar de dierenarts. Ze is trouwens ook heel klein. Echt een miniatuurkatje eigenlijk. Wel is ze ondanks de koorts enzo heel vrolijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:01

caliciavirus hebben ze blaren in de bek op de tong en tandvlees en volgens mij kunnen ze voor de rest gewoon gezond ogen.

FIV hoeft het einde niet te zijn maar het kan wel het einde zijn. Immers ze hebben een heel verlaagde weerstand. Dus als ze steeds ziek en zieker en nog zieker worden dan weet ik niet of je de kat er een plezier mee doet.
Idd kan de snaptest een verkeerde uitslag geven als ze in de baarmoeder al besmet zijn.

Ik ga duimen dat het mee mag vallen overigens als ze zo ziek wordt van enting zou ik of niet meer enten of flink oppepper geven van te voren met extra vitaminen e.d. Heel moeilijk dit.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:09

Gelukkig een vechtertje dan !!! Ze mag blij zijn met een baasje als jij.
Is er al eens bloed genomen ? waren haar nierwaardes goed ? bij een bloedafname kun je wel indicaties krijgen of je met een bacterie of een virus te maken hebt.
Heeft ze ook zweertjes aan haar pootjes ?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 01:18

@Dierenfan bedankt voor je informatie en berichtje. Hoop dat het duimen helpt.
@Mist, er wordt woensdag bloed afgenomen, dus dat is nog niet eerder gebeurd. Nee haar pootjes zijn gewoon goed. Wel veel korstjes op de huid terwijl ze geen vlooitjes heeft.