Mijn hondje, Kayleigh, een sheltie van 7 jaar, ze trilt een beetje, en het lijkt of ze haar hoofdje niet zo goed op kan tillen. Ik dacht aan spierpijn. Ze ligt ook naast inplaats van in haar mandje. Iemand een idee wat dit is voor ik naar de DA moet?
Als je je er niet prettig bij voelt kan een belletje naar de DA natuurlijk geen kwaad.
Maar een beetje trillen en ze "lijkt" haar hoofdje niet zo goed op te kunnen tillen... dat kan werkelijk van alles zijn. Als je via internet wilt weten wat het eventueel kan zijn, zal je wel iets specifieker moeten zijn.
Sassol
Geplaatst: 22-10-11 01:19
TS: al naar de DA geweest?
Wat het is kunnen we zo niet zeggen, maar het klinkt in ieder geval niet goed en wel als meer dan spierpijn!
zo snel mogelijk naar DA gaan. Eventueel eerst dit gedrag filmen. Onlangs had mijn boxer ook een aanval van iets. Eerst alles opgemeten wat ik zelf op kan meten (lichaamstemp, hartslag, oogreflex e.d.) en dan filmen en naar de DA rijden. Waarom eerst dat alles gedaan? Bij de DA aangekomen was zoals verwacht de klachten weg voordat de DA tijd had doro zijn spanning. Echter door mijn bevindingen en film konden ze toch redelijk wat gokken (meer is het niet natuurlijk) heb nog handvaten mee gekregen waar ik op moet letten met het filmen mocht het nog eens gebeuren. Verder uitgebreide bloed en urine onderzoeken (uiteindelijk komt het bij hem uit de hersenen is gebleken nu)
Echter als ik de symptomen zo lees zouden bij jou hond rontgenfoto's nog meer op zijn plaats zijn dan bloed onderzoek gezien de klachten.
Let wel op mocht ze onder narcose moeten dat een sheltie niet tegen de ketamine kan van de normale narcose!! Helaas vergeten sommige DA's dit en dan zit je straks met nog meer problemen.
Iedereen bedankt, Kayleigh doet weer helemaal normaal, mocht er weer iets van terug komen bel ik de DA. @dierenfan, ja met die narcose, weet ik, nouja, eerst wisten wij dat niet en gaf de dierenarts het haar, dat ging inderdaad dus niet goed. nu met een ander soort narcose gaat het prima