Maar goed, Het Probleem:
Dit schatje, Caitlin genaamd, krijgt brokvoer (hier valt niet over te discussieren, ik ben voorstander van vers maar mevrouw heeft onomwonden laten blijken meer van droge stof te houden

Ze heeft verschillende CatIt activiteiten, een voerbal en daarnaast een aantal zelf geknutselde 'activity-centres'. Miepje Poes hengelt het er evengoed allemaal zo uit alsof het niets is. Is het er niet uit te hengelen dan wordt er gewoon tegenaan gemept totdat het van ellende eruit valt. Erg grappig. Vooral omdat je bij thuiskomst dan wel opstaan nooit weet waar en in welke staat je het speelgoed gaat vinden.
Mijn laatste creatie, iets wat hierop lijkt, had ze direct al door. Ze keek ernaar, haakte één pootje in een bakje en keerde dat langzaam om terwijl ze zeer geinteresseerd naar het effect daarvan zat te kijken: dat het brokje uit het bakje viel. "Bingo" dacht mevrouw en hengelde op dezelfde wijze de twee andere traktaties eruit. Het knutselen duurde langer dan dat poeslief nodig had om achter te werkwijze te komen

Natuurlijk is het ook een beetje eigen schuld...Door op al die manieren voer aan te bieden leert de kat probleemoplossend te denken en wordt daar steeds beter in. Hartstikke tof. Alleen is mijn creativiteit een beetje op.

Alvast voordat iemand op dat idee komt, een speelmaatje heeft ze niet nodig. Ook daar is ze erg uitgesproken in en bovendien zit ik niet zo te wachten op bloedbaden of volkomen geruïneerde huiskamers (zó uitgesproken dus

(en als iemand me dan ook nog kan uitleggen waarom ik telkens Russische ZooPlus banners krijg...)