Hoe kan je die dikker krijgen? onze herder van 12 is echt achteruit aan het gaan en is nu toch echt wel mager. hij ziet er verder echt goed uit, glimt en is blij. heeft een mooie en dikke vacht. hierdoor valt zijn gewicht ook niet echt op maar als je hem aait steken de botten uit. hij is nooit zwaar geweest en heeft altijd afgemeten hoeveelheden voer gehad. het is wel een beetje een zeur met eten maar elke volgende ochtend is zijn eten op. hij is ook erg gevoelig voor 'vreemd' eten dus we kunnen hem ook niet verwennen en uit de pan mee laten eten. hij krijgt wel eens iets hoor rijst of boontjes, beetje stampot. iemand tips???
Wat ik hier doe met een van de honden die slecht eet en daardoor snel invalt, is gewoon wat (een eetlepel) blikvlees door haar brokken. Dan eet ze prima. Zo heeft het beessie ook wat plezier in haar eten en eet ze het met smaak op.
dat is een beetje moeilijk, gezien zijn gevoeligheid kunnen we niet zomaar iets proberen. hij is wel eens heel ziek geweest van vlees uit blik. diaree en uitgedroogt. wat is kvv precies?
Kant en klaar vers vlees. Zoals Smuldier, Duck, Rodi etc. Veel honden eten het veel liever dan brok en doen het er ook veel beter op. Buiten dat is het natuurlijker voor ze.
Als het hier een goede optie was geweest dan had ik het zelf gevoerd.
Wij geven onze hond die niet dik wilde worden duck erbij, gewoon met of naast zijn gewone brokken. Sindsdien zien we zeker wel verschil!
Kentaro
Geplaatst: 19-10-11 19:28
Duck of Energique zou inderdaad kunnen helpen! (boontjes juist niet, want die geef je juist als je hond af moet vallen.....Ze krijgen dan wel een vol gevoel, maar het zet niet aan...)
senioren voeding zou ik neit geven als mijn hond niet op gewicht blijft. Daar zitten namelijk minder voedingsstoffen in. Is mijn oudje nog heel actief dan zou ik dus gewoon volwassen voeding geven. Of ga hem lekker verwennen met pannekoeken. Als je vers wil gaan voeren kan ik dat alleen maar toejuichen echter geeft dan een geperste brok ernaast omdat dit in combinatie met vers voeding het beste gaat. En dan kan ik weer farmfood of cavom heel erg aanraden. Zeker cavom staat erom bekend dat honden er niet veel van hoeven te eten om goed op gewicht te blijven. Daarnaast zet het niet uit in de maag zodat een maagkanteling kans ook veel kleiner is. Geperste brok is nog veel gezonder dan de normale brok. Daarnaast ook nog eens heel goedkoop in aanschaf en weinig van nodig.
Als de darmen zo gevoelig zijn dan wel rustig overschakelen en echt maar met kleine handjes je nieuwe brok door de oude mengen en zeer langzaam meer geven.
Idd ontwormen als dat lang geleden is zou ik ook zeker doen en die kuur na 2 á 3 weken even herhalen als het echt al lang geleden is.
probeer eens carnivoer of carnibest, is vers vlees.. echt fijn. mijn hondje was ondervoed toen die bij mij kwam, at heel slecht. doer carnivoer is die goed aangekomen, nou vindt meneer brokken opeens lekkerder dan de carnivoer en ik doe af en toe pens, kip (gekookt) of eitje (hard gekookt) erdoorheen.. lekker verwennerijtje