ik wil hier toch een topic over openen
ons hondje voelt zich al een paar dagen niet zo vit.
nu was het gisteren avond zo erg dat we het niet meer vertrouwden!
ze liep met een kromme rug hoofd naar beneden en trilde over haar hele lijfje...
vriendlief even aanhalen toen begon ze te piepen en toen besloten we direct naar de arst te gaan omdat we het niet vertrouwden!
daar aangekomen (wij dachten aan buikpijn) heeft de arst haar onderzocht en vernam dat ze wel wat buikpijn had maar voelde geen rare dingen! geen koorst of andere dingen dus mischien wat verkeerd gegeten of buikgriepje.
2 spuitjes 1 met buscopan en 1 met morvine.
toen een afspraak gemaakt voor volgende dag als ze zich beter zou voelen konden we wel afbellen.
volgende morgen stond er weer een zielig hondje ons op te wachten... heeft dus niet geholpen!
2 keer gepoept dus geen verstopping!
toen naar de kliniek geweest en hij dacht aan pijn in de rug ipv buik omdat als hij haar hals boog ze piepte.
dus haar achterlaten voor fotos en bloedonderzoek!
anderhalf uur later belde hij dat ik weer kon komen!
dus daar weer heen en vertelde mij het volgende!
op de fotos geen afwijkingen te zien en bloed was ook prima in orde gelukkig daar geen enge dingen uit gekomen!
maar ze had duidelijk pijn in haar hals loopt onregelmatig en heeft krommerug. hij had dat vaker gezien bij jacks en de meesten reageerden goed op pretnison. dus een kuur voor 10 dagen en word het niet snel beter moet ik weer komen om te kijken wat we doen moeten.... en daarbij werd gezecht ik heb welleens hondjes een paar maand tot een half jaar aan de pretnison gehad voordat het over was! en als je hondje af en toe last houd maar zich verder prima voelt gebeurt ook wel!
nu zal ik even aangeven hoe ze was!
drukke hyper hondje altijd blij spelen springen in de stallen vroeten ect.
nu is ze sloom en niet aanhalig loopt geen trap meer springt niet meer!
loopt met kromme rug hoofd naar beneden niet regematig en beetje hakkerig! bij optillen jankt ze soms (niet iedere keer) als je haar hals buigt piept ze ook. eet en drinkt wel gewoon loopt ook wel achter me aan maar niet blij!
ik heb niet echt vertrouwen in deze conclusie..... mischien heeft iemand van jullie een idd?
dit heeft nu al heel veel gekost en eigenlijk komt er niets uit waar we wat mee kunnen ja geef maar pretnison..
bedankt voor het lezen en mischien geven van adviesen en tips!
Hopelijk is ze snel weer de oude!