ziek na overlijden vriendje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

ziek na overlijden vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 19:39

Vorige week is onze kat overleden, zie mn onderschrift.
Onze hond, Max (border collie van 4)en die kat waren echt grote vrienden. Liepen hier samen over t erf te struinen en joegen samen op muizen.
Ook met wandelen hier over t kavels(wij wonen op een boerderij) liepen beide naast elkaar met me mee, hebben van de zomer samen middagen met mij op t land gelopen.
Dikke mik dus samen.

We hebben Max afscheid laten nemen. Hij reageerde niet raar, rook is, liep weer weg, neus nog x er tegen aan en toen was t klaar.
Daags erna werd hij steeds matter, wil nog wel spelen, maar na 5 x balletje gooien vind ie t wel mooi geweest, terwijl hij dat alsmaar de hele dag kan.
Eten is altijd al moeilijk geweest met m, nu helemaal.

Zaterdag was echt toppunt, voelde heel warm en hij krabte zn bil stuk.
Hup na DA. 40,5 graden en irritatie van de huid.

DA heeft nog gekeken naar; anaal klieren, mijt, luis, vlooien en schurft.

Max heeft prik gehad, koortsverlagend en pijnstilling. Kuur AB mee en lotion voor zn kale plek.
Hij is opgeknapt, medicatie doet zn werk.
Maar hij blijft maar zo down, ligt alleen maar in zn mand.
Zo niet zoals normaal.

Van het voorjaar is ook zn vriendinnetje (hond van mn schoonouders welke hij regelmatig zag)Overleden en toen was hij ook al zo, maar minder dan nu.

Zou hij nou echt zo van slag zijn door de dood van onze kat.
De DA zelf zei dat t wel kon... Maar zo extreem?

Mist

Re: ziek na overlijden vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:00

Het omgekeerde heb ik meegemaakt, kat die met onze hond (als gedumped kitten) was opgegroeid. Patches lag tussen Minder's (hond) voorbenen, toen hij thuis ingeslapen werd. In de maanden daarna begon Patches zich kaal te plukken. Na diverse onderzoeken waar niets uit bleek zie de DA: koop een ander hond ! en ja...toen was het over.

En zoals ik ondervonden heb, ook paarden kunnen dit gedrag vertonen, reden waarom ik nu een miniveulen heb :-)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 07:59

Schoonzus van mn broer is gedragstherapeut. Ik ga haar ook is raadplegen.
Dit is wel zo verschrikkelijk om te zien.
Hij is zo sociaal, nu heeft ie niets meer

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:12

Het zou best wel eens kunnen..
We hadden een husky en een kat die altijd alles samen deden.
Lieten we de hond uit, ging de kat mee.
Ze aten samen, sliepen samen (als de hond opgerold lag, lag de kat daar tussen de poten van de hond).
De kat gaf mijn hond geregeld kopjes en mijn hond gaf hem dan een lik over zijn hoofd of iets..
Nooit iets mis mee geweest, waren gewoon heel close samen tot mijn hond ingeslapen werd..
Kat werd ineens heel rustig en laat zich nu veel meer aaien en komt nu ook knuffelen, hij zoekt nu veel meer de aandacht bij de mens op..
Ook krabt hij eigenlijk ons nooit meer, wat hij vroeger nog wel eens deed.
Als je nu ook de naam van mijn hond noemt kijkt hij direct op, soms gaat hij er dan ook naar zoeken en daarbij wel eens miauwen.
Het is best wel sneu, vooral in het begin.
Maar nu is hij er wel aan gewend en zoekt hij gewoon veel de andere katten op, of komt hij lekker bij ons knuffelen. :)

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:25

Toen ik mijn vorige dog in heb moeten laten slapen is de ander daar ook bijgeweest. Ze heeft bewust het hele proces meegemaakt en heeft dus ook niet hoeven te zoeken naar waar haar maatje was gebleven. Vervolgens heeft ze wel maanden met haar ziel onder haar arm gelopen. Alsof er helemaal niets meer inzat.
Braaf het rondje meelopen, braaf d'r happies opeten en braaf gaan liggen en meer deed ze niet. Maar wel alles sneu met haar hoofdje omlaag. Hartverscheurend om te zien.
Dat is pas veranderd nadat ik voor haar er een andere dog weer bij op heb gehaald. Ik vond haar uiteindelijk zo verschrikkelijk overduidelijk alleen dat ik het niet meer kon aanzien en stante pede de eerste beste dog dezelfde dag nog heb opgehaald.

En dat was voor haar wel de gouden oplossing. Ze leefde weer op, en rent alweer vier jaar vrolijk weer rond. Vriendlief en ik hebben zelfs uit voorzorg een derde hond aangeschaft. :') Mocht er dan een hond komen te overlijden dan is ze niet wéér helemaal alleen en is de 'klap' voor haar misschien wat makkelijker te behappen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:04

Het zou heel goed kunnen, zie dit verhaal maar eens:

Ik had konijnen, een groep, waarvan twee mannetjes elkaars beste vrienden waren. Toen de een overleed, werd de ander gewoon ziek, medicijnen hebben niet kunnen helpen en een paar dagen na het overlijden van zijn vriend, is hij ook heen gegaan. Nu zijn ze tenminste weer samen, hij heeft het gewild denk ik..

Ik zou er een hond bij nemen als ik jou was.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 08:24

Even een dier erbij nemen is geen optie.
Dat vergt eerst de tijd om te kijken wat we zouden willen, en daarnaast willen we dan een jong dier.
en dat zit er nu echt niet in, gezien ik hoogzwanger ben. Dat vind ik niet eerliijk tegenover t jonge dier

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:28

heb t ook andersom gehad, hond overleden en kat in een dip... heb toen op internet gezocht en t kan echt zo zijn dat mijn kat toen inderdaad aan het rouwen is geweest, dat zei de DA ook. Ook wel begrijpelijk want die had een hele goede band met de hond... Dit 'rouwproces' is ook weer voorbij gegaan, maar dat heeft, net als bij mensen, wat tijd nodig denk ik zo..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:25

Het zou heel goed kunnen!
En daarbij voelt hij nu ook heel goed het verdriet van zijn vrouwtje aan!!
Je zou de rescue druppels van Bach eens een paar dagen kunnen proberen!