Welke kam/borstel voor boze pers met klitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_blue_

Welke kam/borstel voor boze pers met klitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:41

ik heb hier een wat oudere pers dame zitten die helemaal uit dr panty gaat als ik dr ga kammen, nu ze ouder wordt en zich dus minder goed verzorgd worden de klitten ook erger. ze is echt gevaarlijk als ik dr aanpak, zelfs als ik al naar een klit wijs wordt ze al niet goed.
maar die klitten moeten dr toch uit. roesje wil ik niet omdat het een hartpatientje is en ze al op leeftijd is (17) dus ik ben op zoek naar een goede/fijne kam borstel of weet ik veel wat die gemakkelijk de klitten dr uit halen. heb een kam met gebogen mesjes, maar dat is niet echt effectief moet meerdere keren kammen en dan is de klit der nog niet uit.
iemand tips of ideeen hoe ik dit aan moet pakken?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Welke kam/borstel voor boze pers met klitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:47

Mijn eerste gedachte: Schaar, kortwieken die handel zegmaar. Maar ik weet niet of dat haalbaar is? Jammer dan als ze er minder mooi uitziet, het gaat alleen om 't praktische.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:48

Knippen. Snap niet dat je dat oudje nog wil pesten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:54

scheren/knippen (uiteraard niet in zijn vel).

Ik zou ook uit mijn panty gaan, als ze aan mijn klitten gingen trekken met een kam.
Gewoon kortwieken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:55

Knippen of scheren en dan nadien met een hele zachte borstel beginnen zodat ze er aan went dat het geen pijn hoeft te doen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:55

Knippen :j !

Klitten eruit kammen (Trekken) doet pijn, en al helemaal bij zo'n oudje :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:57

Als het om een paar klitten gaat, zou ik die er mooi zelf uit knippen :j

Denk niet dat borstelen gaat lukken..

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:57

knippen laat ze niet toe, dat heb ik al geprobeert, ze valt me dan uit het niets razendsnel aan waardoor de kans is dat ik uitschiet. dus dat durf ik niet meer aan. heel af en toe weet ik dr een uit dr vacht te knippen als het in het zicht zit, maar onder der buik is levensgevaarlijk.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:59

Heb je haar een keer perongeluk in haar vel geknipt oid?
Dan zou ik als ik jou was naar een DA of trimster gaan.. Die kunnen dat ook wel doen voor je :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:59

Naar de DA, heel licht roesje en laten scheren?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:01

Trimster?
Want ik snap dat je graag je eigen vingers wilt houden :=

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:01

:D In de houdgreep nemen en scheerapparaat eroverheen :+

Volgens mij kun je ze bij de DA ook wel laten scheren. Die hebben zoizo een scheer apparaat voor het stileriseren van katten, daar kunnen ze joun kat met een lichte verdoving ook wel mee doen ja :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:18

Ik heb ook een oudje van nu 18.5 en die heb ik van de zomer compleet kaalgeknipt, ze poetst zich ook niet meer zo goed, tondeuze hoef ik niet te proberen maar in etappes knippen ging best goed, hierna ben ik gewoon wekelijks even met een natte washand over d'r heengegaan (alsof je aait) en een borstelje er snel over, in 5 minuutjes klaar en ze ziet er weer netjes uit, shows hoeft ze toch niet meer te lopen ;)

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 21:51

miepie dat vind ik een goed idee van dat washandje, wie weet gaat ze dan zelf ook weer wassen. roesje is geen optie, dat levert teveel stres op (De reis) en dat wil ik niet vanwege dr hart.
ik ga het met knippen proberen, een botte afgeronde schaar. bedankt voor jullei tips!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:55

Fokker gaf mij de tip om zo'n klein electrisch trimmertje op batterijen te kopen (bij de blokker) om eventuele erge klitten mee weg te halen. Knippen geeft veel risico omdat je zo in de gevoelige huid zit en zo'n trimmertje maakt nauwelijks geluid.

Als er al echt dikke klitten zitten, dan helpt de washandjes-truc ook niet meer, vrees ik.. Een klit kunnen ze er zelf niet uitwassen.

Wat ik bij mijn oudje wel eens deed was een klit er heel voorzichtig met mijn vingers uitfriemelen, als ze dan boos keek hield ik op en als ze dan weer rustig lag, friemelde ik verder. Maar ja, dat lukt vast niet bij elke kat.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:03

ja tis een lastig probleem maar kammen zou ik gewoon niet doen je kan er ook een beetje masseren op die plekken zodat ze merkt daj het geen pijn doet dan word het knippen misschien ook makkelijker of scheren met zon klein trimmertje inderdaad

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:09

Mijn noor van 4 laat het ook echt niet toe dat ik haar kam of knip. wat ik best begrijp want toe ze bij mij kwam (is een herplaatser) zat ze helemaal onder de klitten die al verfeelt waren. echt zielig.
ik laat nu bij een trimmer 1x per jaar haar buik scheren. Dit gaat zonder verdoving en is echt geweldig!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:15

Dreamybol schreef:
Fokker gaf mij de tip om zo'n klein electrisch trimmertje op batterijen te kopen (bij de blokker) om eventuele erge klitten mee weg te halen. Knippen geeft veel risico omdat je zo in de gevoelige huid zit en zo'n trimmertje maakt nauwelijks geluid.

Als er al echt dikke klitten zitten, dan helpt de washandjes-truc ook niet meer, vrees ik.. Een klit kunnen ze er zelf niet uitwassen.
Wat ik bij mijn oudje wel eens deed was een klit er heel voorzichtig met mijn vingers uitfriemelen, als ze dan boos keek hield ik op en als ze dan weer rustig lag, friemelde ik verder. Maar ja, dat lukt vast niet bij elke kat.

wel als je haar eerst kortwiekt wat ik schrijf he, anders heeft het idd geen zin :Y)
bij die oudjes gaat de vacht vervilten dus dan heeft het met je handen uitfriemelen weinig zin meer

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:03

Als je bang bent om in de huid te knippen kun je zo'n gebogen schaar pakken die ze voor de oren van het paard gebruiken. Dan buigt ie van de vacht af.

Je kunt ook wat klitten uit elkaar trekken met je handen, zodat ze makkelijker door te kammen zijn. En dát kun je gewoon doen als hij even aandacht komt halen :)

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:57

bedankt weer voor de tips, die van dat kleine scheerapparaatje vind ik een heel goed idee. hebben jullie een idee waar ik dat vandaan kan halen?
Ronde schaar is ook een heel goed idee! thanks!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:00

Bij huishoudwinkels als blokker en marskramer heb ik ze wel in folders zien staan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:05

Vreselijk he die klitten, wij hebben 2 persjes gehad en wij borstelden ze niet iedere dag (wat we het beste is) dus na een week niet kammen zaten er soms flinke klitten in. Wij hebben altijd de allerergste klitten eruit geknipt en de rest er gewoon uitgekamt. De klit goed vasthouden tijdens het kammen anders is het natuurlijk veel te pijnlijk.

Heb je iemand die je kan helpen met vasthouden? Anders wordt het knippen wel erg lastig in je eentje met zo'n felle dame.

Met scheren krijg je wel echt een foeilelijke kat he :')