Ik heb nu 5 weken geleden 2 konijntjes gekocht, niet van het zelfde nest, maar wel bij de zelfde fokker. Hij had een verwarmd gebouw waar een 20 tal konijnen zaten.
Ik heb toen 2 rammen mee gebracht, Snif en Snuffel, die samen in een kooi zaten in de bureau.
Daar is er geen tocht, en steeds enkele graden warmer dan buiten, het vriest er niet (verwarming)
Nu was het daar niet warm warm, maar ook niet koud.
In het hok ligt zaagsel (ong 2-3 cm denk ik), het hok stond op een verhoogd kussen (geen koud van de vloer) en ze kregen redelijk wat hooi in de kooi om te nestelen en nog hooi in een bakje aan de buitenkant, zodat ze daaraan kunnen knabbelen en steeds proper hooi hebben.
Verder kregen ze kleine beetjes groenten (broccoli, peterselie, witloof,...) die ik beetje bij beetje opbouw en korrels voor jonge konijnen ven Versele-Laga.
Daarnaast nog wilgentakjes, zoutsteen en zo een stick met granen aan.
Voor water hebben ze een fles voor konijnen en nog een bakje apart, want ze waren geen fles gewoon, wat dagelijks ververst werd.
Het hok wordt om de 2 dagen schoon gemaakt.
Nu komt het:
Na 1 week kwam ik thuis van de hogeschool en lag Snuffeltje dood.
Ik heb Snifje toen meer dan een week alleen gehouden, omdat ik niet wist of hij ziek was.
Maar Snif was zo eenzaam, dus heb ik hem een maatje gekocht, Fluf.
Hierdoor werd Snif terug veel actiever en at hij terug meer.
Dit is zo'n 3 weken goed gegaan, tot vorige vrijdag, ik thuiskwam en zag dat Snif niet meer naar me toe kwam.
Hij bewoog niet, zat daar maar en af en toe viel hij om. Ik ben direct met hem naar de DA gegaan.
Daar bleek dat hij onderkoeld was, hij heeft nog suikerwater en antibiotica gehad, maar is daar ter plaatse in men armen overleden.
Fluf is toen ook nagekeken en die was helemaal gezond.
Nu zit Flufje dus alleen, in huis, omdat ik niet wil dat hij ook onderkoelt. De bedoeling was een groot kot in de schuur te zetten, dat voor een deel helemaal wind dicht is en dat helemaal vol met zaagsel, stro en hooi te doen, zodat ze lekker warm zouden zitten.
Maar nu durf ik dat niet meer
De bedoeling is nu om dat grote hok in de bureau te zetten, waar het niet vriest, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg 
Dus heb ik een keramische lamp van 250 watt gehaald, die 50 cm boven hen gaat hangen, maar dat kan dus niet in het gedeelte van het hok waar het stro en zo ligt, want dat kan gaan branden.
Ik zou graag voor Fluf een maatje gaan halen, want hij is zo zielig nu, maar k durf het niet goed meer aan

Bokkers aub hebben jullie tips voor me? Wat doe ik verkeerd?
(dank je voor het lezen van mijn lange verhaal
)

heeft er een regeling opgezet, dat het max 18 graden wordt in het hok, zodat ie niet te warm krijgt en er geen brandgevaar is.