Kat gaat telkens in de kattenbak liggen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Kat gaat telkens in de kattenbak liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 23:04

Hey Hey,

Sinds een paar dagen gaat onze, ik denk zo ongeveer 12 jarige kat, in de kattenbak liggen en ze wil er niet uit komen.
Wat wij op google lezen duidt dit op stress maar we weten niet goed waar deze stress dan vandaan kan komen.
Ook willen wij haar graag van de kattenbak halen maar we weten niet goed hoe?
Herkent een bokker dit misschien en weet iemand misschien waar dit gedrag nog meer van komen?
Ik hoop dat iemand iets weet! Kat oogt trouwens niet ongezonder als anders.

Wilawander

Re: Kat gaat telkens in de kattenbak liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:06

Kan ze wel plassen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 23:08

Ja volgens mij wel, kattenbak gebruiken ze verder ook nog niet doordat ze dat liever buiten doen, en ze gaat wel gewoon nog naar buiten. Kattenbak staat er alleen al voor de winter, voor het geval dat.
Ga het wel even in de gaten houden.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:10

Is de kattenbak schoon?
Onze kater gaat altijd in de kattenbak liggen als ik die net verschoond heb.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 23:12

Dat volgens mij wel en het is ook een nieuw merk grit, misschien dat het daar wel aan kan liggen.
Vind het alleen wel raar dat ze dit nog nooit eerder heeft gedaan en het ook al een paar dagen doet, ze wil er nu ook echt niet uit komen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:35

Wij hebben het met een kat gehad die oud en "op" was. Wij hadden het idee dat het omslotene hem een fijn gevoel gaf en dat de kattenbakkorrels zijn warmte absorbeerden en dat het daarom voor hem een warme plek was om te liggen. Het heeft niet zo lang geduurd, toen ons bleek dat het was omdat hij niet meer kon hebben we hem laten inslapen.
Ik wil neit zeggen dat dit met jullie poes ook zo is hoor, misschien komt het inderdaad door het nieuwe grit. Wat doet ze als je haar oppakt en ergens anders neerzet?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 23:38

Dat soort verhalen heb ik inderdaad op google ook al gelezen. We vonden haar wel sneller ouder worden maar ze komt er wel uit als we een blikje voer openmaken en vanochtend is ze ook nog buiten geweest.
Heb net wel op het grit gezien dat het geparfumeerd is en het oude grit was dat niet dus misschien is dat het inderdaad wel. Morgen ander grit er in en als ze het blijft doen toch maar even de dierenarts bellen!

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 00:02

Het kan inderdaad zijn dat ze de kattenbak lekker vind ruiken en daarom er in blijft liggen. Ik zou toch maar eens proberen neutrale kattengrit te kopen en dan even weer afwachten wat ze doeet :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 00:39

Is het oude grit niet meer te krijgen? Anders zou ik dat inderdaad nog proberen, wie weet is het dan wel weer over. Dat zou wel fijn zijn, dan is er met je poes niets aan de hand.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:17

Mijn kater ging ook liggen en rollen in de kattenbak nadat er nieuw grit in zat met een bleekmiddel geur. Schijnen katten heerlijk te vinden. Ik zou me er niet zo druk om maken :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:21

Kap eraf halen, dan is het minder een schuilplek voor haar. Ik heb een tijd geleden iets op TV gezien van een kat die ook in de kattenbak ging zitten. Een of andere fluisteraar zei dat ze dan hun respect voor zichzelf helemaal verloren waren. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan kan ik de aflevering even opzoeken. Er zat wel een gedachte achter met het in de kattenbak zitten, maar ik weet het dus niet helemaal precies meer.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:17

er zijn genoeg neutrale kattengrit's verkrijgbaar. Wij halen het bij de welkoop weg is een neutrale klei korrel.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:05

Puissance schreef:
Kap eraf halen, dan is het minder een schuilplek voor haar. Ik heb een tijd geleden iets op TV gezien van een kat die ook in de kattenbak ging zitten. Een of andere fluisteraar zei dat ze dan hun respect voor zichzelf helemaal verloren waren. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan kan ik de aflevering even opzoeken. Er zat wel een gedachte achter met het in de kattenbak zitten, maar ik weet het dus niet helemaal precies meer.

Die was gisteren op tv bij Animal planet.
Cats from hell heet het progamma.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:25

Ik heb 2 katten die na de verhuizing 24 uur op de kattenbak hebben gezeten, knusjes :+
Maar ik heb ook een kat gehad die ernstig ziek bleek te zijn en die bleef ook in de kattenbak, die kon inderdaad niet meer plassen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:33

Mijn vader gaat inderdaad neutraal grit kopen, ze is er ondertussen wel af gekomen en is naar buiten geweest en ze ligt nu gewoon op een stoel.
Kap er af halen is inderdaad ook een optie en ga dat programma is opzoeken!
Zo als het nu lijkt is het toch ergens stress voor, we denken dat het komt doordat wij 3 week een kitten over de vloer hebben gehad (was gevonden maar heel sociaal dus toen hebben wij deze tijdelijk in huis genomen) De eigenaar is gevonden en het jonge katje is weer naar huis, vlak daarna is dit vreemde gedrag begonnen.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:15

Is ze misschien het kitten kwijt dat ze daarom stress heeft.. Schijnbaar gehecht aan het kitten.. Ik gok maar wat hoor :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:18

_zwikkie_ schreef:
Is ze misschien het kitten kwijt dat ze daarom stress heeft.. Schijnbaar gehecht aan het kitten.. Ik gok maar wat hoor :)

Hier dacht ik ook aan!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:19

Het zou misschien best kunnen, maar ze was niet echt dol op hem, ze heeft hem namelijk de eerste paar dagen flink in elkaar geslagen maar het is natuurlijk voor haar wel gek dat die in eens weer weg is.