Lusteloos na ontvlooien ( hond )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Lusteloos na ontvlooien ( hond )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 19:52

Hoi
Ik heb mijn hond vrijdag ontvlooit met Advantix, dit was de eerste keer dat ik dit merk gebruik, normaal Frontline
Maar hij is nu sinds vrijdag al lusteloos, er staat bij de bijwerkingen ook, Lusteloosheid.
Maar hoe lang kan dit duren ?
Hij eet verder nog wel goed en met wandelen is ie wel actief maar als ie gewoon in de kamer is ligt ie veel en dat is niks voor hem

Bedankt alvast

Wilawander

Re: Lusteloos na ontvlooien ( hond )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:55

Vindt ik erg lang, zou geloof ik even een dierenarts bellen en om advies vragen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:34

Kan hij het binnen gekregen hebben?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:25

Ik denk idd dat hij het binnen heeft gekregen, hoe ? Geen idee
Waarschijnlijk met zn poot gekrabt en toen gelikt...
Morgen bel k de DA even

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:27

Als je het goed tussen de schouderbladen hebt gedaan kan hij er volgens mij niet bij komen en het ook niet binnen krijgen.

Ik heb toevallig gister mijn hond een pipet gegeven en hij wordt er ook altijd lusteloos en anders van. Hij heeft vandaag overgegeven in mijn auto, dat doet hij anders ook nooit.

Het is volgens mij wel normaal dat ze 1 á 2 dagen wat last hebben van het ontvlooien, ik zou het nog even afwachten..

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:31

Het is een best sterk middel. En als hij al vanaf vrijdag lusteloos is dan zal ik als ik Jou was morgen even langs de dierenarts gaan voor een algehele check.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:33

Hij is in huis lusteloos ja dat zeker, maar als we gaan wandelen en hij is los dan rent ie speelt ie enz....
Maar in huis is ie gewoon een stuk rustiger
Met Frontline had ie dit nooit, maar dit is de eerste keer dat ik dit merk gebruik
Kan het daardoor komen ?

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:37

Het zou best kunnen dat hij op een ander merk wat sterker reageert.. Ik zal even afwachten hoe hij morgen is.. Ik zou me meer zorgen maken als hij buiten ook lusteloos is.

Elke hond heeft op z'n tijd wel eens een 'dipje' toch? Mijn hond in elk geval wel..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:38

Ik gebruik het ook voor 1 van mijn honden, maar die heeft er nooit last van. Toevallig net gedruppeld. Zolang hij verder goed eet en drinkt en buiten actief is, hoef je je niet echt zorgen te maken. Ik zou wel even overleggen met je DA of het normaal is dat het zo lang aanhoudt en of het slim is de volgende keer toch weer wat anders te gebruiken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:39

Bellen doe ik idd sowieso even, en misschien dit merk niet meer gebruiken....
Hij eet en drinkt verder goed, en buiten is ie lekker actief
Ik wacht nog even af en als ik het echt neit vertrouw zijn we binnen 20 minuten bij de DA :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:45

hondje van mijn vader kon ook niet goed tegen de advantix.
die was er altijd een dag of 2 wat beroerd van.
de advange [niet tegen teken] gaf geen problemen.
zelf gebruik ik ook de advange en dat gaat goed.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:47

Precies, je houd het al goed in de gaten en je kunt zo bellen als het moet.. Komt wel goed!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:48

Lieveranders schreef:
Als je het goed tussen de schouderbladen hebt gedaan kan hij er volgens mij niet bij komen en het ook niet binnen krijgen.

Ik heb toevallig gister mijn hond een pipet gegeven en hij wordt er ook altijd lusteloos en anders van. Hij heeft vandaag overgegeven in mijn auto, dat doet hij anders ook nooit.

Het is volgens mij wel normaal dat ze 1 á 2 dagen wat last hebben van het ontvlooien, ik zou het nog even afwachten..

dat is onzin. een hond kan altijd krabben en aan zn poot gelikt hebben.
Advantix is troep ik gebruik het niet meer bij mijn dieren. Ik heb het perongeluk gebruikt bij de kat destijds. Daar heb ik haar bijna aan verloren. en ook de hond was er duf en sloom van. Dat laat wel zien wat een troep het eigenlijk is. ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:50

In Advantix zit idd iets waar een kat niet tegen kan
Op mijn stage werd Advantix geadviseerd, het zou een goed middel zijn, ik was zelf niet meer zo tevreden over Frontline, dus dacht proberen....
Heb nu nog 3 pipetten over....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:51

je mag hondenontvlooing ook nooit voor de kat gebruiken. staat duidelijk in de bijsluiters, volgens mij zelfs dat dit dodelijk kan zijn.

TS: het lijkt mij ook verstandig je DA te bellen voor advies. misschien dat je volgende keer dit merk beter niet meer kunt gebruiken voor je hond.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:54

Ik weet niet hoor, maar waar ik die pipet doe kan mijn hond niet bij komen met zijn poten.. Lenige hond die daar bij komt..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:55

Voor een kat is het idd dodelijk, daarom is er ook vlooienspul voor hond én kat...
Als ie morgen nog zo is ga ik zeker ff een belletje naar de DA doen

Mijn hond kan er zeker wel bij, ook als ie jeuk heeft krabt ie zich daar

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:58

Nou mijn hond niet, dan is hij blijkbaar niet zo lenig :n

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:33

WinSel schreef:
In Advantix zit idd iets waar een kat niet tegen kan
Op mijn stage werd Advantix geadviseerd, het zou een goed middel zijn, ik was zelf niet meer zo tevreden over Frontline, dus dacht proberen....
Heb nu nog 3 pipetten over....

dat klopt daarom was mijn kat ook bijna dood. god wat heb ik me daar rot over gevoeld, ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Maar dat laat wel zien wat voor gif het eigenlijk is. en dat stop je bij je hond in de nek.

Over frontline ben ik ook niet te spreken ik heb zelf altijd advantage, en ik druppel alleen als ik een vlo zie of denk dat ze vlooien hebben.
Dat op advies van mijn DA. ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:35

Hondenontvlooiing en kattenontvlooiing is normaal hetzelfde. Maar dat van teken niet. De werkzame stof is in alle tekenmiddelen zo ongeveer hetzelfde. En absoluut giftig voor katten. Staat er ook groot op. Dus dat is niks vreemds.

Heel af en toe kunnen er allergishe reactie's optreden bij deze werkstof (permethrin). Mijn reu bevoorbeeld kreeg kale plekken van Advantix. Nu heeft er geen last meer van.

Normaal mag een hond na behandeling er niet anders van worden. Tenzij hij al wat onder de leden heeft. heb 3 honden en nog nooit wat gemerkt verder.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 22:38

Op de bijsluiter stond, bijwerkingen Lusteloosheid wat vanzelf weer verdwijnt...
K hou hem morgen even extra in de gaten en anders maar ff retourtje DA

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 12:21

Nou heb net de DA gebeld, en we moeten vanmiddag langs komen, want hij heeft op de plek waar ik ontvlooit heb een soort hotspot zitten, dit heeft ie ook al een keer eerder gehad, maar dit kwam toen niet door het ontvlooien..
Als dit door de Advantix komt, breng k de rest van de pipetten mooi terug...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:23

WinSel schreef:
Nou heb net de DA gebeld, en we moeten vanmiddag langs komen, want hij heeft op de plek waar ik ontvlooit heb een soort hotspot zitten, dit heeft ie ook al een keer eerder gehad, maar dit kwam toen niet door het ontvlooien..
Als dit door de Advantix komt, breng k de rest van de pipetten mooi terug...

Kreeg mijn hond er ook van, maar hadt geen andere keus daar hij Lyme heeft en ik al teken van hem weg moet houden. Na een paar keer geen last meer. Ik verdeel de inhoud over de hele rug.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:17

Ben weer terug, idd een hotspot, hij heeft injectie gehad en moet 5 dagen zalven...
Mag geen Advantix meer geven, leuk k heb nog 3 pippetten over :(

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:39

mijn hond zijn huid wert heel rood en warm van de advantix en hij bleef maar krabben op die plek!.
Ik geef het mijn dieren niet meer.

Wilawander, Natuurlijk staat dat groot op de verpakking. maar ik had de verpakking niet meer. en ik was er echt van overtuigt dat ik alleen nog voor de katten had liggen., Het was echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg stom en natuurlijk leer je van je fouten. ;) Maar het geeft wel aan hoe giftig die druppels wel niet zijn. ;)