kitten gefixeerd om eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jetwii

kitten gefixeerd om eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 18:22

ik word beetje moedeloos van mijn 4.5 maand oude kitten
gister had ik chinees gehaald dit stond op de tafel waarze niet mag komen liep ik even na de keuken en toen ik terugkwam zat madame lekker de sate op te slikken had deze zelf opengemaakt.
Als ik op de bank zit en drinken in mn hand heb probeerd ze hier uit te slikken alles wat naast me op de bank ligt begint ze aan te slikken of eten
als ik richting keuken loop begint ze keihard te mauwen.
laatst had ze het brood van het aangerecht gehaald dacht daar kan ze toch niet komen, kom ik weer thuis ligt het door de hele kamer verspreid
in het begin zei ik met een duidelijke stem nee dan rende ze weg maar probeerde het wel telkens weer nu negeerd ze mijn nee en geef ik haar een tikje op de neus en dan rent ze ook snel beledigt weg.
ze heeft de hele dag een bakje met brokjes en water staan en krijgt 2 keer per dag een zakje vleesvoer

MirandaNH

Re: kitten gefixeerd om eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:24

Mijn kitten deed dit ook heel erg, nu nog een klein beetje. Ik heb een tijdje met een plantenspuit rondgelopen tijdens onze etenstijd, want geheid sprong meneer zo midden in ons bord om eten te 'jatten'. Toen ik hem een paar keer vol op zijn koppie geraakt heb (het klinkt zielig maar is het niet, tis maar water :P ) hield hij er mee op. Hij zeurt nog wel om eten als wij eten maar hij waagt het niet meer om bij ons eten te komen. Hij zit nu netjes samen met de hond op de grond ipv op de bank ;) Succes!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:26

Om daar moedeloos van te worden :(:) . Ze doet alleen wat voor mogelijkheden jij haar zelf geeft. Dus gewoon weer nee zeggen en eventueel wat harder ingrijpen. En consequent zijn :D . Succes.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:30

Die van mij deed het ook.. Geen duidelijk en consequent zijn.. ik kan nou gerust van alles op tafel laten staan. Soms liet ik expres wat staan op tafel en als ze ook maar aanstalten maakte om het te pakken was er al een ferme nee van mijn kant.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:32

Mossel schreef:
Die van mij deed het ook.. [url]Geen duidelijk en consequent zijn..[/url] ik kan nou gerust van alles op tafel laten staan. Soms liet ik expres wat staan op tafel en als ze ook maar aanstalten maakte om het te pakken was er al een ferme nee van mijn kant.

Huh, als je niet duidelijk en consequent was, hoe deed je het dan?

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 18:35

denk dat ze bedoeld gewoon:P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:36

Klopt moest gewoon zijn ;)