hond blaft in t weekend, wat te doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

hond blaft in t weekend, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 12:51

Wij zitten een beetje met de handen in ons haar, want weten niet zo goed wat we met onze situatie aanmoeten.

De situatie is als volgd:
Wij hebben een whippet van 5 maand. Ze kan heel goed alleen zijn blaft of jankt dan niet maar als wij in het weekend weggaan naar vrienden ofzo en dan terug komen voor de laatste ronde dan gaat ze heel hard janken als we weg zijn. Heb het nu al een paar x van de buren gehoord dat ze dan wel een half uur lang jankt. Ik vind dit echt vervelend al zeggen zei er geen last van te hebben, mijn onder buurvrouw is wel een zeur en weet cker dat zij het absoluut niet tof vind. daarbij vind ik het gewoon geen fijn idee dat de hele flat kan mee genieten van het gejank. Maar wat ik dus zo raar vind is dat ze als we zeg maar tegen 21.00 uur weggaan ze niet jankt maar als we terug komen tegen 23.00/23.30 ze daarna gaat janken. Niet meteen maar dan later als we al wegzijn want luister dan altijd even in het trappenhuis.

Wat kunnen we hier aan doen? Wie weet een oplossing?
Ze loopt trouwens gewoon los zit niet in de bench ofzo en hebben ok al geprobeerd als we de poes en haar gewoon samen laten, wat overigens zowiezo geen succes was want dan gaan ze donder jagen en de boel overhoop trekken, maar het maakt dus niet uit hoe de situatie is ze blijft t gewoon doen steeds navde laatste ronde (we hebben de laatste ronde ook wel is vervroegd maar toen deed ze t ook. als we niet terug zouden komen voor de laatste ronde zou ze misschien we stil blijven of we moeten zelf misschien pas laat weggaan maar dat is ook niet sltijd een optie om pas om 23.00 uur weg te gaan. Wie weet de oplossing??

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:59

zou der een blafbandje omhangen hoort bij het ras en de leeftijd

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 13:50

ik heb er zelf ook zitten denken om t met zo'n blafband met citronella te proberen als we geen andere oplossing kunnen vinden maar wil liever eerst wat anders proberen en dat als laatste redmiddel. of zo'n apparaatje inbt stopcontact die een hoog geluid maakt als ze blaft of jankt dat is nog weer vriendelijker. We wonen in een appartement dus het kan zo ook niet te lang door gaan. dat het janken bij het ras hoord heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door hipkippie op 16-10-11 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:53

_blue_ schreef:

Huh?!
Zeker nog aan het slapen???

Zo niet, mag ik hopen dat jij geen hond hebt....

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:54

Ik zou nooit een hond een blafband omdoen, laat staan hem er alleen mee thuis laten. Ik vind het pure mishandeling, begin daar alsjeblieft niet aan. Het beste dat ik kan adviseren is om er een ander hondje bij te nemen zodat hij gezelschap heeft. Waarschijnlijk roept hij jullie, zijn roedel, omdat hij eenzaam is. Een kat kan dat nooit vervangen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:56

Ze jankt dus op het moment dat iedereen normaal altijd richting bed gaat maar nu zijn jullie op stap en dat is voor haar kennelijk verontrustend genoeg om te janken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:57

Ze doet het dus alleen als jullie 's nachts weg zijn, en 's avonds laat vertrekken?
Hoe lang is ze doordeweeks alleen, overdag en 's avonds?

hipkippie

Re: hond blaft in t weekend, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 14:06

Een hond erbij is zowiezo geen optie. Ze doet het echt alleen in het weekend als we na de laatste ronde weer weggaan. daarvoor doet ze het ook niet terwijl we dan ook gewoon weggaan. er veranderd niets aan de situatie alleen de tijd is anders. doordeweeks is ze hoogstens 3/3,5 uur alleen voordat ik dr weer uitlaat. daarna ga ik soms weer weg dus ze is het gewend om alleen te zijn. snachts is ze ook alleen als wij in bed liggen. ze jankt verder ook nooit echt alleen als we in t weekend weggaan en normaal gaat ze ook slapen om 23.00 uur dan is ze dus ook alleen dus daarom snappen we niet zo goed waarom ze in t weekend wel jankt.

edit: had mijn vorige post nog aangevult was een ander apparaatje vergeten.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:12

Kan het zo zijn dat ze gewoon te veel alleen is voor haar leeftijd. Vijf maanden is nog erg jong. Ik zou zeker niet denken aan een tweede hond om van het geblaf/gehuil af te zijn. Dat is geen goede basis om 15 jaar voor een hond te zorgen. En ook niet haalbaar voor iedereen. Ik zou eens kijken naar hoe vaak en hoeveel uur opgeteld per dag, ze alleen is. Kennelijk kan ze alleen zijn en doet ze dat goed, ze geeft alleen aan dat het te vaak en/of te lang is. Daar zou ik serieus mee aan de slag gaan.

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:15

windhonden rassen staan niet echt bekend om blaffen sterker nog dat doen ze bijna nooit wel zijn het dieren die in groepen prettiger leven onze whippet cootje die begon ook te janken als we weg gingen we hebben er een whippet bij genomen en nu zijn ze stil als we weg gaan.
een blafband zou ik nooit doen bij een whippet op die manier verdwijnt zijn open persoonlijkheid en kan hij heel erg onzeker worden omdat het nogal zacht aardige dieren zijn.
het resultaat van onze nieuwe whippet erbij http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/297245_272014309487851_100000378512812_879824_31405931_n.jpg als je de hond echt traint naast de fiets en grote stukken wandeld minstens een uur heb je ook al kans dat hij rustiger wordt en slapen verkiest boven zich druk te maken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:18

Die hond is 5 maanden. Trainen naast de fiets zal moeilijk worden. Whippets zijn dieren met vreselijk veel energie die je echt bezig moet houden. Op deze leeftijd zal je dus heel veel spelletjes met de hond moeten doen, om hem geestelijk bij de tijd te houden, anders gaan ze inderdaad blaffen/janken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:21

Tja maar de hond weet wel dat er verschil is tussen dat jullie aan het slapen zijn in het huis of weg op voor haar een raar tijdstip. 's Nachts hoor je te slapen in je eigen bed ;) dat heeft ze nou net geleerd en nu gaan jullie de hort op :+
Ik zou ook voor de optie van een groot stuk wandelen zodat mevrouw moe is van de laatste ronde en lekker in slaap valt.
Of even een paar weekenden niet stappen en als ze wat ouder is nogmaals proberen.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:25

Is er niet iemand die op wilt passen? (een vriend/vriendin/familielid) .
Ik denk dat je het alleen zijn savonds laat ook gewoon net moet opbouwen als hoe je het overdag aangeleert heeft. Mij hondjes hebben er savonds ook moeite mee.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:27

_blue_ schreef:

kul, windhonden staan er bekend om dat ze vrij stil zijn, veel mensen nemen ze juist daarom,

dit komt gewoon omdat de hond jong is en bang is dat je niet terugkomt in het weekend, doordeweeks weet ie dat je er wel bent na 23 uur ookal is het in een andere kamer, dat is toch anders, dat geeft rust, hij durft gewoon niet te gaan slapen als er niemand in huis is en roept je dan zeg maar

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:31

Liezel1 schreef:
Die hond is 5 maanden. Trainen naast de fiets zal moeilijk worden. Whippets zijn dieren met vreselijk veel energie die je echt bezig moet houden. Op deze leeftijd zal je dus heel veel spelletjes met de hond moeten doen, om hem geestelijk bij de tijd te houden, anders gaan ze inderdaad blaffen/janken.

ja klopt fietsen mag je pas vanaf 1.5jaar doen daar heb je gelijk in en op jonge leeftijd veel spelen en af en toe loslaten maar niet met anderen honden ivbm het aanlopen en alle gevolgen van dien.
maar nou weet ik ook niet wat voor whippet lijn ze heeft ikzelf heb 2racers uit buitenlandse lijnen die toch weer mischien net iets andere aanpak vragen dan bijv een showlijn (zit nogal veel verschil in karakter en lichaam)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 15:20

Bramasole schreef:
Kan het zo zijn dat ze gewoon te veel alleen is voor haar leeftijd. Vijf maanden is nog erg jong. Ik zou zeker niet denken aan een tweede hond om van het geblaf/gehuil af te zijn. Dat is geen goede basis om 15 jaar voor een hond te zorgen. En ook niet haalbaar voor iedereen. Ik zou eens kijken naar hoe vaak en hoeveel uur opgeteld per dag, ze alleen is. Kennelijk kan ze alleen zijn en doet ze dat goed, ze geeft alleen aan dat het te vaak en/of te lang is. Daar zou ik serieus mee aan de slag gaan.

Ze is zowiezo niet te vaak en te lang alleen, dat is cker daar kan het niet aan liggen. Ik ben bij huis dus het merendeel ben ik gewoon thuis. Dat ze daarom in het weekend jankt lijkt me daarom erg sterk.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 15:25

palinglcw schreef:
windhonden rassen staan niet echt bekend om blaffen sterker nog dat doen ze bijna nooit wel zijn het dieren die in groepen prettiger leven onze whippet cootje die begon ook te janken als we weg gingen we hebben er een whippet bij genomen en nu zijn ze stil als we weg gaan.
een blafband zou ik nooit doen bij een whippet op die manier verdwijnt zijn open persoonlijkheid en kan hij heel erg onzeker worden omdat het nogal zacht aardige dieren zijn.
het resultaat van onze nieuwe whippet erbij http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/297245_272014309487851_100000378512812_879824_31405931_n.jpg als je de hond echt traint naast de fiets en grote stukken wandeld minstens een uur heb je ook al kans dat hij rustiger wordt en slapen verkiest boven zich druk te maken.

Een tweede hond erbij is absoluut geen optie. En ze doet t alleen als we in t weekend weg gaan en om daar dan een 2e hond voor aan te schaffen vind ik ook weer zoiets. Als het elke dag was zou t wat anders zijn ;)
Het is nog een jonge hond dus fietsen is al zowiezo uit den boze en een uur wandelen is ook nog niet zo goed voor haar gestel.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 15:30

Evelijn schreef:
Tja maar de hond weet wel dat er verschil is tussen dat jullie aan het slapen zijn in het huis of weg op voor haar een raar tijdstip. 's Nachts hoor je te slapen in je eigen bed ;) dat heeft ze nou net geleerd en nu gaan jullie de hort op :+
Ik zou ook voor de optie van een groot stuk wandelen zodat mevrouw moe is van de laatste ronde en lekker in slaap valt.
Of even een paar weekenden niet stappen en als ze wat ouder is nogmaals proberen.

Haar moe krijgen is een hele klus dus dat gaat lastig worden, ze word gewoon nie moe van spelen en rennen. Wij gaan al niet meer zoveel stappen dus de meeste weekenden zijn we gewoon thuis. Gaan meestal even bij vrienden langs dus die paar x moet ze toch echt wel aan kunnen wennen

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 15:38

Oppassen is ook geen optie, zijn niet echt tijden dat iemand graag oppast ;) ze jankt ook niet de hele nacht, na een half uur is ze stil dus of je een uur of paar uur wegblijft maakt dan niet uit want ze doet t in het begin. Als ik haar uit laat laat ik haar vaak wel los in t bos met andere honden rennen want daar kun je gewoon niet tegen wandelen die energie die ze dan kwijt kan. daarna is ze soms ook wel een beetje moe maar denk niet dat er savonds laat nog mensen de honden in t bos uitlaten, daar wil ik zelf savonds al niet komen ;) pff het is echt lastig want heb niet zo zin in gezeur van mede flat bewoners, al vinden de meesten het niet erg omdat ze t toch moet leren zeggen ze dan

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:42

Maak haar geestelijk ! moe, druk er een lekkere Kong bij en ga de deur uit.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:42

Tja.. als het zo weinig gebeurt... en meisje is nog maar een kleintje... 5 maanden. Zou het dan niet een idee zijn om ook 's nachts haar te laten wennen aan alleen zijn na de laatste ronde door zoals je dat ook voor overdag hebt gedaan.
Heb je een ritueel voor het slapen gaan met de hond? Sla je misschien iets over omdat jullie nu weggaan ipv dat jullie naar bed gaan? Ik zit ook maar wat te bedenken waarom ze juist dan zo onrustig wordt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:11

Thirty schreef:
Maak haar geestelijk ! moe, druk er een lekkere Kong bij en ga de deur uit.

heb je aandelen in Kongs, zie je dat tegen haast iedereen zeggen :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:44

Hier is dat ding ook een uitkomst hoor.... Een mechelaar die zelfs spaarlampen vreet hier....

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 16:58

Evelijn schreef:
Tja.. als het zo weinig gebeurt... en meisje is nog maar een kleintje... 5 maanden. Zou het dan niet een idee zijn om ook 's nachts haar te laten wennen aan alleen zijn na de laatste ronde door zoals je dat ook voor overdag hebt gedaan.
Heb je een ritueel voor het slapen gaan met de hond? Sla je misschien iets over omdat jullie nu weggaan ipv dat jullie naar bed gaan? Ik zit ook maar wat te bedenken waarom ze juist dan zo onrustig wordt.

Ze krijgt altijd een snoepje voor t slapen gaan en krijgt ze meestal ook als we weggaan, verder doe ik niet veel bijzonders eigenlijk. Overdag ben ik steeds wat langer weggegaan om te wennen maar ben bang als ik na de laatste ronde steeds na een een tijdje terug ga als ze stil is ze steeds weer opnieuw gaat janken en dat is voor de buren niet zo fijn snachts. want nu is t maar een x dat ze een tijdje jankt en misschien dat ze t dan steeds opnieuw doet. mn vriend die zegt laat t maar gewoon gaan waarschijnlijk houd ze vanzelf wel een keer op maar ik heb niet zo zin in gezeur van de buren en misschien wel de woning bouw (kan niet wachten om straks laagbouw te wonen ;) )

Een kong heb ik hier wel zou t kunnen proberen om die dan te geven, maar zou ze er dan niet weer eerder uit moeten om haar behoefte te doen?

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:48

Liezel1 schreef:
_blue_ schreef:

Huh?!
Zeker nog aan het slapen???

Zo niet, mag ik hopen dat jij geen hond hebt....

ja heb op dit moment 7 honden lopen en buren. hoezo?