konijnenvraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

konijnenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 08:52

Hai allemaal,

Ik had even een vraagje over mijn konijn:
Ze is duidelijk van vacht aan het wisselen ( buitenkonijn) maar ze ziet er nu niet uit! De plukken haar hangen erbij en ze ziet eruit een als oud verwaarloost hoopje haha. Moet ik haar nu borstelen of juist niet? Ik heb nl wel een gehoord dat je door het borstelen iets in haar vacht kan verstoren en ze niet echt meer tegen de kou zou kunnen!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

capopjekop

Re: konijnenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:53

Mijn ene konijn heeft dat ook, maar ik laat het maar zo. Over een tijdje ziet ze er weer normaal uit. Die van mij zijn niet echt heel tam, dus dat zou wel stress opleveren als ik ze moet gaan vangen.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 08:57

Die van mij is idd ook niet tam ( heb er maar 1 weet dat je ze het beste met zn 2en kan houden maar ze is al 5 jaar alleen en in mijn ogen vermaakt ze zich super met al haar speeltjes en knuffelbeer ;) ) ik zou haar evt wel kunnen borstelen maar zou ze denk ik niet heel blij mee zijn! Dank je wel voor je reactie!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:01

Mmm dat is idd minder. Mijn konijnen groomen elkaar dagelijks, dus dan is borstelen ook niet echt nodig in mijn ogen, want dat doen ze bij elkaar wel.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:02

Als ze geen haren binnenkrijgt, dan zou ik het zo laten, de natuur doet zn werk wel...
Maar als je denkt dat ze nu gelukkig is, moet je es zien hoe blij ze is mét een vriendje :D
Hoe ze elkaar wassen, tegen elkaar aanliggen, geweldig om te zien

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 09:06

Ja dat is waar! We hebben haar een paar keer bij verschillende konijnenopvang laten koppelen maar dat ging dus niet! Ze accepteerd geen enkel ander konijn dus hebben we het advies gekregen ( van verschillende mensen) om haar alleen te laten. Af en toe gaan mn katten wel bij haar zitten ( die behoorlijk toegetakeld worden door Vos (konijn) en ze zitten bij elkaar van achter het raam. Maar heb niet echt het idee dat ze het mist

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:08

ik had het twee weken geleden bij een van mijn konijnen,die was zo aan het verharen dat het net een mottenballetje leek.
ik heb met mijn handen het losse haar weggeplukt...ik had echt een megabult haar! :D
gewoon voorzichtig doen,wat los zit trek je dan zo mee en het scheelt ze zelf een hoop.

wat los zit gaat er toch wel uit en als je ze een beetje helpen kunt is dat alleen maar makkelijk toch?
gewoon kammen dus of voorzichtig plukken :j

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 09:10

Ik zat idd al een beetje te plukken wat ze wel lekker vond haha! Maar was een beetje bang dat dat kwaad kon!! Ik heb haar nu 5 jaar en dit is de eerste keer dat ze er zo uitziet, vind het er zo zielig uitzien haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:42

lijkt inderdaad wat raar,dat had mijn konijn ook.
maar als je het voorzichtig doet dan pluk je alleen het losse haar mee en dat kan prima :j