Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mirim schreef:Dit is eigenlijk vrij normaal gedrag voor een kater.
Je kunt hem het beste op zo'n moment niet aaien of alleen over zijn kop blijven aaien.
Wordt hij ook een pak braver van
poes schreef:Hij wil spelen, of hij verandert van gedacht. Of mijn kater wil wel geaai op zijn buik, maar niet met mijn handen, alleen met zijn borsteltje.
je zou de kattenmensen erg blij maken moest je hem zijn ballen laten knippen trouwens, als je toch al investeert in voerWordt hij ook een pak braver van

Goof schreef:Dat gedrag zie je wel vaker, wat het betekent weet ik niet.
Als je dit dier niet wilt adopteren kun je hem dan niet beter naar een asiel oid brengen? Kan me zo voorstellen dat de buurt last van hem heeft en het feit dat je hem erg leuk vindt, dat hij in de tuin kan blijven leven en nog voert ook staat voor mij toch wel redelijk gelijk aan adopteren.
Goof schreef:Dat gedrag zie je wel vaker, wat het betekent weet ik niet.
Als je dit dier niet wilt adopteren kun je hem dan niet beter naar een asiel oid brengen? Kan me zo voorstellen dat de buurt last van hem heeft en het feit dat je hem erg leuk vindt, dat hij in de tuin kan blijven leven en nog voert ook staat voor mij toch wel redelijk gelijk aan adopteren.
Miepie77 schreef:Goof schreef:Dat gedrag zie je wel vaker, wat het betekent weet ik niet.
idd zo zie ik het ookwel eigenlijk, als ie van niemand is, maar jij houd hem daar door hem eten te geven, dan ben je nu wel verantwoordelijk geworden voor wat ie doet inmiddels, jij houd hem daar tenslotte
.
)
Ofwel een van de zwerfkaters piste alles onder, inclusief de ramen, en op het terras zitten was alleen mogelijk met een wasknijper op je neus. De ander gaf hele miauwconcerten. Nr 3 heb ik maar niet afgewacht loldierenfan schreef:Degene die voert is gewoon de eigenaar volgens de wet. Dus in dit geval ben jij gewoon de eigenaar van de kater. Wat ik bedoel? Je bent dus nu verantwoordelijk voor hem en eventuele overlast door hem.
De wet maakt (in België in elk geval) een onderscheid tussen huiskatten en wilde katten die op je eigendom lopen. Voor de eerste ben je verantwoordelijk, voor de tweede niet. Citaat:En een kat kan zeker heel goed buiten leven maar als jij er eigenlijk niet voor wil zorgen en hij zoveel last heeft van zijn hormonen dan zou ik hulp zoeken.
Rapperijder schreef:dierenfan schreef:Degene die voert is gewoon de eigenaar volgens de wet. Dus in dit geval ben jij gewoon de eigenaar van de kater. Wat ik bedoel? Je bent dus nu verantwoordelijk voor hem en eventuele overlast door hem.
Dus als ik deze winter de volgeltjes brood ga voeren zijn die ook van mij?!De wet maakt (in België in elk geval) een onderscheid tussen huiskatten en wilde katten die op je eigendom lopen. Voor de eerste ben je verantwoordelijk, voor de tweede niet.
Wat ik ga doen als hij ziek wordt, da's een lastige... Uiteindelijk ben ik nog wel zo'n dierenvriend dat ik hem dan waarschijnlijk in een doos zet en ermee naar een DA rijd. Dat zou ik doen met elk ziek of gewond dier dat ik ergens vind. En ik zeg het nog eens: dat maakt er niet MIJN dier van.
Ik ben er vrij zeker van dat hij nergens anders thuis is. Hij brengt het allergrootste deel van zijn tijd bij ons door. Hij zit er 's ochtends, 's avonds en 's nachts. Hij wil ook altijd naar binnen lopen, wat dus van ons niet meer mag, maar je ziet wel duidelijk dat hij ons huis goed kent.Citaat:En een kat kan zeker heel goed buiten leven maar als jij er eigenlijk niet voor wil zorgen en hij zoveel last heeft van zijn hormonen dan zou ik hulp zoeken.
Inderdaad, een kat kan prima buiten leven, wat hij nu heeft is in mijn ogen absoluut een kat-waardig leven. Ik zou ook niet zeggen dat hij 'last' heeft van zijn hormonen. Wat hij doet is gewoon natuurlijk paargedrag. Ik denk niet dat hij daar last van heeft, integendeel zelfs
.