Sharpei stinkt en neus word smaller

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Sharpei stinkt en neus word smaller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 13:26

Allereerst, mn puppy word van de week weer geent, en dan gaat de sharpei meteen mee voor controle maar misschien heeft iemand er ervaring mee.

Wij hebben een sharpei van 3. Ze heeft vanaf het begin af aan al elke x ontstoken oren. nou had ik surolan mee gekregen deze keer. En dat zie er rustiger uit nu, der oor. Maar, ze schud nog steeds met der kop. Het stinkt ook gigantisch, dus daar moet ik wat nieuws voor krijgen deze week. Ze laat hem ook overduidelijk nog hangen.

Ook heeft ze zomaar een deuk in der neus. Wie het ras kent, weet dat ze een bolle neus hebben. Hier zit nu een deuk in? Ook blijft ze gigantisch uit der bek meuren. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ze met der poot in der oor zat, en van die aflikte. Maar die geur blijft maar zitten. Der tanden waren goed, en er zat vrijwel geen tandsteen op ( vorige week )

Ben benieuwd of iemand ideeën heeft. Nogmaals, we gaan evengoed van de week naar de dierenarts! ;)

Anoniem

Re: Sharpei stinkt en neus word smaller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:50

Ik weet alleen dat stinkende bekken kunnen komen door rottend tandvlees.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:10

Wat voer je? Want het is een ras dat ook gevoelig is voor voedselallergie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:18

Of er zit een naar binnen gebroken abces. Zou wel morgen naar de DA gaan..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:24

was ook het eerste wat ik dacht iris, een abces in de kaak die is door gebroken in de mond die kunnen vreselijk stinken en als ze groot genoeg zijn rare deuken in het hoofd veroorzaken.

Verder als ze jeuk blijft houden aan dr oren was ik zowiezo veel eerder heen gegaan van oormijt worden dieren helemaal dol.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:31

die stinkende oren komt veel voor bij sharpei's omdat ze een nauwe gehoorgang hebben. hierdoor dus veel last van oor-ontstekingen (otitus)
hoelang heb je suralon gebruikt?? dit spul moet echt 7-10 dagen achter elkaar gebruikt worden.
de ooronsteking kan door verschillende dingen veroorzaakt worden: bijv. (voedsel) allergie, grashaartjes/shampoo/water en andere lichaamsvreemde stoffen die in het oor komen. uitlaten met veel wind/uit autoraampje hangen met kop enz.

belangrijk om regelmatig de oren schoon te maken met oorreiniger en watteschijfjes.

de snuit kan door bepaalde redenen verkleinen of indeuken. door ziekte, door stress maar ook door onstekingremmende medicijnen. door NSAIDS medicatie. en door een aantal andere pijnstillers als metacam en rimadyl. ook door middelen als prednisolon of waar dit in zit.

heb het lijstje ergens.