Wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 11:24

*Even voor de duidelijkheid, ik vraag dit gewoon omdat ik me afvraag wat jullie zouden doen, niet omdat ik zelf voor de keuze sta*

Stel;
Je komt vaak bij mensen die een konijn/cavia/ander dier hebben in een buitenverblijf. Er word niet naar het dier omgekeken, heeft geen water en voer en 9 van de 10 keer als je er komt zit het dier buiten het hok omdat het er gewoon uit kan of onsnapt is.

Jij vangt het dier wanneer het los loopt en stopt het weer in zijn hok. De eigenaar vind het maar wat grappig dat jij het dier elke keer weer terugstopt.

Dan komt er een dag dat jij er alleen bent, en het dier loopt weer los.. je kijkt in zijn hok en er is geen water of eten meer.

Je bedenkt wat je moet doen en je;

Ik ben benieuwd :D

zonnebloem18

Re: Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:30

Ik had de dierenambulance gebeld omdat ik een konijn, cavia heb gevonden, geen idee wie de eigenaar is en hopen dat hij hem niet terug uit de opvang zal halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:40

Ik zou er proberen over te beginnen.
Als dat niet lukt ben ik als 13 jarige waarschijnlijk degene die verliest :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:57

ik zou er rustig over beginnen en hem natuurlijk water geven :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:14

Ik zou erover gaan praten en duidelijk maken dat dit echt niet kan. Dan weet ik wel heel zeker dat ik het zover krijg dat ze OF het konijn afstaan OF er beter voor gaan zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:13

Ohja, en natuurlijk even water geven!
Maar als het zo door blijft gaan stop ik ook een keer..

Of steel gewoon natuurlijk :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:25

opmerking maken tegen de eigenaren en als er niets verandert toch de dierenbescherming erover bellen, als er geen eten en water is voor een beest dan doen ze er over het algemeen wel wat aan. Desnoods aan die mensen (eigenaren of db) aanbieden dat je 'm zelf wel wilt opvangen als je de mogelijkheid hebt

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:32

Als ik het elke keer weer ben die hem/haar vangt en terug brengt, zou ik eerst een opmerking maken van dat het beestje waarschijnlijk elke keer ontsnapt omdat hij geen eten en drinken heeft. En als het dan nog steeds gebeurd dan zou ik dierenambulance bellen en het beestje op laten halen.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:21

Als die baas er geen zin in heeft om hem water, eten of een nieuw hok te geven, zal je dat niet voor altijd veranderen met een gesprek.
Het beste idee is inderdaad gewoon naar de opvang brengen. Als de baas er nadien naar vraagt doe je alsof je neus bloedt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:26

Ik zou als eerste vragen waarom de eigenaar het dier nog heeft als hij/zij er niet naar om kijkt. Mocht hij/zij zeggen dat hij niet weet waar hij het dier naartoe moet brengen of dat die het zo wel prima vind dan zou ik vragen of ik het dier mee mag nemen om er een goed plek voor te vinden. Voor onderweg zou ik meteen eten en drinken regelen zodat het dier niet verder uit droogt en de spijsvertering niet nog langer stil komt te liggen.

Ik denk dat iedereen wel kan bedenken dat een dier eten en drinken nodig heeft en mocht iemand dat niet doen dan wil die imo geen dier hebben.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:38

Ik zou als dit al zo vaak is gebeurd, het dier mee nemen en thuis beter verzorgen dan zijn baas dat doet!
Zou de rechtmatige eigenaar komen om het dier op te halen, krijgt hij de keus... of je verzorgt hem beter of je geeft hem aan mij en dan zorg ik wel voor een goed baasje of neem hem zelf!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:21

meenemen en dierenambu bellen dat je een konijn/cavia gevonden hebt los lopend op straat en of ze het op kunnen komen halen. In mijn geval zou ik bellen en het zelf bij het asiel brengen. En hard duimen dat de eigenaar er niet om komt.

Zou ik dat niet durven dan foto's maken van de situatie en de LID inlichten. Hoe goed de relatie ook is bij die mensen. Het gebeurd volledig anoniem namelijk en dieren gaan me altijd voor vriendschappen. Overigens zou ik het ook gewoon zeggen. Ben daar heel eerlijk in richting mensen.