Wie is er puppy walker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

qwerty14

Wie is er puppy walker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 18:28

Hee daar! Wie van jullie is er een puppy walker? Zo, ja. Vertel er eens iets over! Ik ben het niet hoewel ik het graag wil. Maar mijn ouders vinden het niet goed. :n Misschien doe ik het wel later als ik alleen woon! Of als ik getrouwd ben en mijn man het ook wil! :))
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 23-10-11 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Iris82

Re: Wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:31

Ik neem aan dat je bedoelt dat je een pup die tot hulphond getraind wordt een jaar in huis neemt?
Nou ikke niet, ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen, omdat t afscheid me te zwaar zou vallen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:35

Geen puppywalker.. wel voorheen werkzaam op een opleidingsinstituut voor geleidehonden..

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 18:50

Iris82 schreef:
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een pup die tot hulphond getraind wordt een jaar in huis neemt?
Nou ikke niet, ik zou het eerlijk gezegd niet kunnen, omdat t afscheid me te zwaar zou vallen.

ja, dat bedoel ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:19

Ik zou niet weten hoe ik in godsnaam dan afscheid moet nemen..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:47

Je moet er ook ontzettend veel vrije tijd voor hebben. De pup mag eigenlijk niet de hele dag alleen zitten (dus als jij naar school bent). Je moet met hem naar cursussen en thuis verder oefenen.
Kost héél veel tijd...

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:08

passieAppel schreef:

de meeste mensen nemen daarom als de pup weg is weer een! Sommige families hebben al voor de 30ste keer een pup!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:36

qwerty14 schreef:
passieAppel schreef:

de meeste mensen nemen daarom als de pup weg is weer een! Sommige families hebben al voor de 30ste keer een pup!! :j

Ja, da's waar :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:34

Ik ben het niet, maar zou het wel willen. Helaas heb ik er de tijd niet voor, maar gelukkig heb ik thuis 2 geweldige honden zitten! Ik zou het misschien kunnen, maar het afscheid zou me wel heel zwaar vallen. Het enige nadeel vind ik dat zodra de hond alsnog niet geschikt blijkt te zijn als blindgeleidehond dat die bij een ander gezin word ondergebracht.
Aan de ene kant logisch omdat ze je als adoptiegezin willen behouden, maar ik zou dan toch 'mijn' hond terug willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:15

Maar ik zou me dan wel heel 'nuttig' voelen.
Je doet wel iets goeds!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:52

Ik zou het wel leuk vinden, eigenlijk. Wel jammer om afscheid te nemen, maar dan neem ik gewoon een andere. EN hou van iedere hond wel een fotootje. :)

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 02:54

Lijkt me best zwaar, een pup in huis is niet niks en dat dan iedere keer weer,.. bewondering voor de mensen die het wel doen hoor.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 04:46

Mijn ouders hebben zich een aantal jaren geleden voor opgegeven, maar zijn toen afgewezen aangezien mijn ouders jonge kinderen (ik dus :D) in huis hadden. En maar goed ook, afscheid nemen lijkt mij echt heel erg zwaar...

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 12:13

sunny_l0ve schreef:
Ik ben het niet, maar zou het wel willen. Helaas heb ik er de tijd niet voor, maar gelukkig heb ik thuis 2 geweldige honden zitten! Ik zou het misschien kunnen, maar het afscheid zou me wel heel zwaar vallen. Het enige nadeel vind ik dat zodra de hond alsnog niet geschikt blijkt te zijn als blindgeleidehond dat die bij een ander gezin word ondergebracht.
Aan de ene kant logisch omdat ze je als adoptiegezin willen behouden, maar ik zou dan toch 'mijn' hond terug willen.

als een hond niet geschikt is en naar een gezin gaat benaderen ze als eerste het gezin waar de hond in opgegroeid is. als die hem niet willen gaat hij dan pas naar een ander gezin. dus jij hebt als eerste het recht om hem te houden.